Tutkimus: S-Pankki finanssialan innovatiivisin yhtiö Suomessa

Helsingin ruotsinkielisen kauppakorkeakoulun Hankenin tutkimuksen mukaan se, miten innovatiivisena asiakkaat pitävät yhtiönä, kytkeytyy myös asiakkaiden uskollisuuteen.

S-mobiili

S-Pankki on suomalaisen finanssialan innovatiivisin yhtiö ja yksi Suomen kymmenestä innovatiivisimmasta yhtiöstä, arvioi Hanken Svenska handelshögskolan uudessa tutkimuksessaan.

Helsingin ruotsinkielisen kauppakorkeakoulun tekemä Finnish Innovation Index -tutkimus mittaa, miten innovatiivisina ja houkuttelevina kuluttajat pitävät yhtiöitä omien kokemustensa perusteella. Tutkimusmenetelmä on kehitetty yhteistyössä Bergenissä Norjassa toimivan NHH Norges Handelshøyskolen kanssa.

”Tämä on upea juttu ja olemme tietenkin kiitollisia asiakkaillemme tästä tunnuksesta. Lupaan, että teemme kovasti töitä täyttääksemme odotukset myös jatkossa”, S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula kommentoi selvityksen tuloksia.

17. kesäkuuta julkistettujen tulosten mukaan S-Pankki kuuluu Suomen 10 innovatiivisimman yhtiön joukkoon – ainoana finanssialan toimijana.

”Haluamme uudistaa pankkialaa yhdessä S-ryhmän kanssa kehittämällä uudenlaisia palveluita. Visiomme on tarjota asiakkaillemme ylivoimaista helppoutta ja hyötyä”, Ylihurula kertoo.

Kaikkein innovatiivisimpana yhtiönä suomalaiset kuluttajat pitävät Hankenin mukaan Fiskarsia. Muut kärkikymmenikköön yltäneet yhtiöt ovat Fazer, Finlayson, F-Secure, Lidl, Neste, Paulig, Valio ja Verkkokauppa.com.

Tutkimus pohjautuu kyselytutkimukseen, johon vastasi noin 2 500 suomalaista kuluttajaa elokuussa 2020. Vastaajat arvioivat kyselyssä 53 yhtiötä.

S-mobiili

S-Pankki tuo markkinoille listaamattomiin yhtiöihin sijoittavan rahaston25.5.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Moni sijoittaja hyötyisi sijoitustensa hajauttamisesta perinteisten omaisuusluokkien, kuten osake- ja korkosijoitusten, ulkopuolelle. Listattuihin yhtiöihin verrattuna pörssin ulkopuolisiin yhtiöihin sijoittaminen on kuitenkin työläämpää. Uusi erikoissijoitusrahasto tarjoaa kätevän väylän pääomasijoituksiin, joka on auki myös muille kuin suurille institutionaalisille sijoittajille.