Tutkimus: S-Pankki suomalaisten mielestä vastuullisin pankki

Suomalaiset äänestivät S-Pankin Suomen vastuullisimmaksi pankiksi jo kahdeksannen kerran peräkkäin vuosittaisessa Sustainable Brand Index -tutkimuksessa. ”Näinä aikoina vastuullinen toiminta ja asiakkaistamme huolehtiminen on tärkeämpää kuin koskaan”, kommentoi toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Suomalaiset äänestivät S-Pankin Suomen vastuullisimmaksi pankiksi Sustainable Brand Index -tutkimuksessa.

Sustainable Brand Index on Pohjoismaiden laajin vastuullisuustutkimus, jossa vastaajat arvioivat eri alojen yrityksiä sen mukaan, kuinka vastuullisina niitä pitävät. Pankeista suomalaiset pitävät S-Pankkia kaikista vastuullisimpana – jo kahdeksantena vuonna peräkkäin.

”Olen ylpeä siitä, että suomalaiset kokevat vuodesta toiseen S-Pankin kaikista vastuullisimmaksi pankiksi. Me haluamme kohdella kaikkia asiakkaitamme reilusti, joten tällainen suomalaisten omiin näkemyksiin ja kokemuksiin perustuva tunnustus on meille paras mahdollinen”, kiittelee S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Taloudellisesti hankalina aikoina pankin rooli ihmisten arjessa korostuu.

”Viime aikoina koronavirus on aiheuttanut huolta tulevaisuudesta monessa kodissa.  Me tuemme asiakkaitamme esimerkiksi tarjoamalla jopa vuoden maksutonta lyhennysvapaata asuntolainaan ja maksuttomia muutoksia korttiluoton takaisinmaksuun”, Ylihurula jatkaa.

S-Pankin vastuullisuuden kivijalan muodostavat maksuttomat päivittäiset pankkipalvelut eli tili, kortti ja pankkitunnukset, jotka S-Pankki tarjoaa jatkuvasti maksutta kaikille S-Etukortin käyttäjille. Viime vuosina S-Pankki on panostanut voimakkaasti vastuulliseen sijoittamiseen ja on tätä nykyä Pohjoismaiden johtava toimija vaikuttavuussijoittamisessa.

”Näinä aikoina vastuullinen toiminta ja asiakkaistamme huolehtiminen on tärkeämpää kuin koskaan. Me teemme työtä sen eteen, että asiakkaamme pärjäävät ja välttyisivät taloudelliselta ahdingolta. Tästäkin tilanteesta selvitään yhdessä”, Ylihurula sanoo.

Ruotsalaisen SB Insightin toteuttama Sustainable Brand Index on Euroopan laajin vastuullisuustutkimus, joka on tehty vuosittain vuodesta 2011 lähtien. Vuoden 2020 tutkimukseen haastateltiin Pohjoismaissa, Hollannissa ja Baltian maissa yli 58 000 16–75-vuotiasta vastaajaa.

Suomesta vuoden 2020 Sustainable Brand Index -tutkimukseen vastasi 9 480 henkilöä. Arvioitavia brändejä oli Suomesta mukana 195. Jokaista brändiä on arvioinut vähintään tuhat henkilöä. Tutkimus toteutettiin marraskuun 2019 ja helmikuun 2020 välisenä aikana. Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä brändin tunnettuuden perusteella.

Suomalaisten mielestä vastuullisimmat pankit 2020, Sustainable Brand Index

1. S-Pankki
  2. OP
  3. Säästöpankki
  4. POP Pankki
  5. Ålandsbanken
  6. Aktia
  7. Nordea
  8. Handelsbanken
  9. Danske Bank

Lasten ja nuorten hyvinvointiin 5 miljoonaa euroa S-Pankin ja FIMin johdolla – sijoittajina muun muassa S-ryhmä, LähiTapiola ja Sitra10.1.2020 07:00:00 EETTiedote

8 suomalaista organisaatiota sijoittaa yhteensä viisi miljoonaa euroa pääomarahastoon, josta rahoitetaan lasten ja nuorten hyvinvointia tukevaa sekä syrjäytymistä ennakoivaa ja ehkäisevää toimintaa. Pääomarahasto on osa Lapset SIB -hanketta, jossa kunnat, sijoittajat, järjestöt ja yritykset yhdistävät voimansa lasten, lapsiperheiden ja nuorten hyvinvoinnin tueksi.