Tutkimus sateenkaariperheiden vanhempien kokemuksista julkaistaan 27.3.

Sateenkaariperheiden vanhemmat – kokemuksia lasten hyvinvoinnista, perhesuhteista ja tuen saannista -raportin julkaisutilaisuus järjestetään tiistaina 27.3. klo 10–12. Millaisia vahvuuksia ja haavoittuvuuksia sateenkaariperheillä on? Neljättä vuotta käynnissä ollut Sateenkaariperheiden lasten hyvinvointi -tutkimushanke päättyy tilaisuuteen, jossa julkaistaan tulosraportti vanhempien kyselytutkimuksesta.

Sateenkaariperheiden vanhemmat ovat arvioineet 7–18-vuotiaiden lastensa psyykkistä, fyysistä ja sosiaalista hyvinvointia ja kiusaamiskokemuksia sekä kertoneet perhesuhteistaan ja tuen saannistaan. Vanhempien arvioita lastensa hyvinvoinnista verrataan lasten itsensä antamiin arvioihin. Sateenkaariperheiden vanhempien käsityksiä perhesuhteistaan, parisuhteestaan, palvelukokemuksistaan ja tuen saannistaan verrataan vastaaviin valtaväestön vanhempien käsityksiin.

Julkaisutilaisuudessa tutkija Kia Aarnio esittelee tuoreita tutkimustuloksia ja tutkimuksen tekijöistä koostuva paneeli keskustelee niiden merkityksestä sekä niiden pohjalta nousevista toimenpide-ehdotuksista.

Tilaisuus on Väestöliitossa Kalevankatu 16 A, 5. kerros. Ilmoittaudu mukaan viestinta@vaestoliitto.fi

Seuraa keskustelua somessa: #sateenkaariperhe

Lapsistrategian lähtökohdaksi lasten ja perheiden moninaisuus ja haavoittuviin ryhmiin kuuluvien lasten suojelu12.3.2019 06:00:00 EETTiedote

Tänään julkaistaan Lapsen aika – Kohti kansallista lapsistrategiaa 2040 -raportti. Raportin on tarkoitus antaa suuntaviivoja seuraavan hallituskauden lapsistrategiatyöhön. Taustapaperissa mainitaan, että lapsiystävällinen Suomi on tasa-arvoinen ja yhdenvertainen. Tämä linjaus ei kuitenkaan yksin riitä turvaamaan kaikkien lasten ja perheiden näkyvyyttä strategiassa.