Värisilmä

Tutkimus: Värisilmällä on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat jo neljättä vuotta

Jaa
Kaupan liitto julkisti marraskuussa Asiakastyytyväisyys vähittäiskauppaan Suomessa 2021 -tutkimuksen. Tulosten valossa Värisilmä saavutti rautakauppa-alan parhaat tulokset mitattaessa niin asiakastyytyväisyyttä, palvelu- ja hintakokemusta kuin lojaliteettia. Vastaajat arvottivat myös Värisilmän verkkosivut alan parhaaksi ja koko kaupan keskiarvoa selvästi paremmaksi.

– Iso kiitos sekä asiakkaillemme luottamuksesta että Värisilmä-kauppiaille ja heidän henkilökunnalleen pitkäjänteisestä työstä. Tutkimustulos on osoitus onnistumisista arjen asiakaskohtaamisissa ja kertoo myös sitoutumisesta arvoihimme sekä tavoitteeseemme tarjota parasta palvelua ja kumppanuutta. Jokainen asiakkaamme on meille aidosti tärkeä, ja oli hänen tarpeensa pieni tai suuri, niin katse on aina laadukkaassa lopputuloksessa, kiteyttää Väritukku Oy:n toimitusjohtaja Jani Karotie

Värisilmä on rautakauppa-alan paras kaikilla mittareilla 

Vaikka korona-ajan luomassa paineessa koko rautakauppa-alan indeksimittarit olivat laskusuuntaiset, niin Värisilmän asiakastyytyväisyys ja palvelukokemus olivat selvästi alan keskiarvoja paremmat. Tutkimuksen mukaan tyytyväisimmät Värisilmä-asiakkaat löytyvät PK-seudulta sekä Pohjois- ja Itä-Suomesta. 

Värisilmän hintakokemus ja lojaliteetti jopa kasvoivat vastoin rautakauppa-alan yleistä kehitystä. 

 – Asiakkaalle tuotteen ja palvelun muodostama kokonaisuus on tärkeä, mutta ei poista tosiasiaa, että tuotteiden hinnoittelussa pitää olla kilpailukykyinen. Asiakkaista myös kilpailevat tänä päivänä entistä useammat toimijat, ja digitaaliset kanavat ovat lisänneet vaihtoehtoja. Kuitenkin Värisilmässä koemme, että kumppanuuden merkitys on kasvussa ja asiakassuhteet ovat usein pitkäkestoisia, Karotie kertoo. 

Vaikka verkkosivut tukevat ostamista heikoiten juuri rautakaupassa, on Värisilmä alansa verkkopalveluiden ykkönen – ja paras myös koko kaupan keskiarvoon verrattuna. 

 – Hienoa, että asiakkaamme ovat kokeneet näin. Verkkopalveluidemme toteutus on kompakti ja tämä näyttäytyy asiakkaillemme käyttäjäystävällisyytenä. Meillä on kuitenkin paljon mahdollisuuksia parantaa asiakaspolkuamme sähköisissä kanavissa sekä hyödyntää myymälöidemme vahvaa palvelukulttuuria ja asiantuntemusta verkon ja kivijalan muodostamassa kokonaisuudessa, sanoo Karotie.

Toiminnan kehittäminen lähtee asiakasymmärryksestä

Kauppa on yrityssektorin suurin työllistäjä ja kaupan pärjääminen kansainvälisessä kilpailussa on ensiarvoisen tärkeää Suomen talouskasvulle sekä työllisyydelle. Parempi tietämys omista vahvuuksista ja kehityskohteista verrattuna kilpailijoihin, luo pohjaa myös Värisilmän oman yritystoiminnan kehittämiselle. 

Värisilmän lisäksi rautakauppa-alan tutkimuksessa olivat mukana Bauhaus, Carlson, K-Rauta/Rautia, Byggmax, Stark sekä RTV. Tutkimuksessa selvitettiin kuluttajapalveluiden kilpailukykyä, elinvoimaa sekä kehittymistä. 

Lisätietoa tutkimuksesta: 
Kaupan liiton pääekonimisti Jaana Kurjenoja, jaana.kurjenoja@kauppa.fi

Asiakastyytyväisyys vähittäiskauppaan Suomessa 2021 -tutkimus Kaupan liiton sivuilla

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Värisilmä
Värisilmä
Petikontie 20
01721 Vantaa

09 849141http://www.varisilma.fi

Värisilmä on johtava sisustuksen pintamateriaaleihin erikoistunut valtakunnallinen ketju. Väritukku Oy toimii Värisilmä-myymälöiden keskusliikkeenä, joka vastaa ketjun tuotevalikoimista, varastoinnista ja logistiikasta sekä tuotteiden markkinoinnista. Väritukun omistavat yksityiset Värisilmä-kauppiaat. Värisilmä tarjoaa tutkitusti Suomen parasta palvelua: Värisilmä on saanut ykkössijan Kaupan Liiton ”Asiakastyytyväisyys palveluihin Suomessa” -tutkimuksissa rautakauppojen alalla vuonna 2021 sekä vuosina 2018, 2019 että 2020. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Värisilmä

Värisilmä esittelee syksyn uutuudet Habitaressa!5.9.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Värisilmä on mukana 7.–11. syyskuuta järjestettävillä Habitare-messuilla Helsingin Messukeskuksessa. Osastolla on esillä kiinnostavimpia uutuuksia kodin pintamateriaaleista kuten tekstiililattioista, tapeteista, maaleista ja laatoista. Lisäksi messuilla lanseerataan Värisilmän oma kylpy- ja kodinhoitohuonebrändi Baroom. Tule mukaan inspiroitumaan syksyn herkullisimmista sisustustrendeistä. Löydät Värisilmän osastolta 6h40

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye