Tuula Kallio on nimitetty Varman lakiasiainjohtajaksi

Tiedote 28.11.2017

Tuula Kallio (VT) on nimitetty Varman lakiasiainjohtajaksi 1.1.2018 alkaen. Hän raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Risto Murrolle.

Tuula Kallio siirtyy Varmaan työeläkeyhtiö Eterasta, missä hän on työskennellyt viimeksi työkyvystä ja eläkkeistä vastaavana johtajana ja aiemmin lakiasioista vastaavana johtajana sekä päälakimiehenä.

– Tuula Kalliolla on vahva kokemus lakiasioiden hoitamisesta ja johtamisesta sekä erittäin laaja työeläkealan tuntemus, kertoo toimitusjohtaja Risto Murto.

Varman nykyinen pääjuristi Timo Kaisanlahti siirtyy vuodenvaihteessa uusiin tehtäviin talon ulkopuolelle mm. professor of practice -virkaan Helsingin yliopistossa.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 878 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2016 Varman maksutulo oli 4,7 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,3 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli syyskuun 2017 lopussa 45,4 miljardia euroa.

Varma currently owns 22 BREEAM-certified properties4.12.2017 11:32Tiedote

Varma promotes the energy efficiency of its properties and has been granted BREEAM In-Use environmental certification for ten of its properties in 2017. The certified properties are located across Finland. Varma’s climate policy states that the company’s most important buildings will be certified primarily according to the BREEAM environmental rating system by 2025. The quality system is particularly aimed at improving how energy efficiency is monitored and verified.

Varmalla nyt jo 22 BREEAM-ympäristösertifioitua kiinteistöä28.11.2017 07:29Tiedote

Varma edistää kiinteistöjensä energiatehokkuutta ja on saanut kymmenelle omistamalleen kiinteistölle BREEAM In-Use -ympäristösertifikaatin vuonna 2017. Sertifioidut kiinteistöt sijaitsevat eri puolilla Suomea. Varman ilmastopolitiikassa on linjattu, että yhtiön merkittävimmät rakennukset sertifioidaan pääsääntöisesti BREEAM-ympäristöluokituksen mukaisesti vuoteen 2025 mennessä. Laatujärjestelmällä tavoitellaan erityisesti energiatehokkuuden seurannan tehostamista ja todentamista.