Tuusulan bussilinjoille reitti- ja aikataulumuutoksia 4.6. alkaen

Maanantaina 4.6. linjat 632 ja 635 siirtyvät osaksi HSL-liikennettä. Samalla linjojen reitit ja aikataulut hieman muuttuvat:
•Linjan 632 reitti muuttuu välillä Aviapolis–Viinikanmetsä kulkemaan Tikkurilantietä pitkin. Reittimuutos mahdollistaa palvelun sovittamisen linjan 576 kanssa.
•Linjan 635 reitti muuttuu niin että kaikki vuorot kulkevat Leinelän aseman kautta. Reitti mahdollistaa liityntäyhteydet Kehäradan junaliikenteeseen.

U-linjan 668 Hyvinkää–Jokela–Hyrylä–Lentoasema–Tammisto liikennöinti loppuu. Korvaavia yhteyksiä Tuusulasta Lentoaseman suuntaan tarjoaa linja 962.

Kesäkuun 4. päivä siirrytään kesäaikatauluihin myös linjoilla 637, 643, 644, 662, 663, 665, 689, 765, 962 sekä 963. Samaan aikaan koululaislinjat 964 ja 966 jäävät kesätauolle. Linjan 967 kesäaikataulu tulee voimaan vasta 18.6. alkaen.

Lisätietoja: joukkoliikennesuunnittelija Aleksi Manninen, p. 040 554 3534

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 22.1.201922.1.2019 15:22Tiedote

Liikennöintisuunnitelman hyväksyminen vuosille 2019-2020 Hallitus hyväksyi liikennöintisuunnitelman vuosille 2019-2020 ohjeellisena noudatettavaksi. HSL:n bussilinjasto vahvistuu vuonna 2019 runkolinjoilla 500 ja 510. Pohjois-Espoon ja Leppävaaran bussireitteihin tulee huomattavia muutoksia. Tuusulan ja Keravan bussiliikenne painottuu liityntäyhteyksiin. Lähijunaliikenteen merkittävin muutos on se, että K- ja N-junat yhdistyvät. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019566-2 Kirkkonummen liityntälinjaston tarkistuksen linjastosuunnitelmasta päättäminen Hallitus hyväksyi Kirkkonummen liityntälinjaston muutokset ohjeellisena noudatettavaksi aikaisintaan maaliskuusta 2019 lähtien. HSL tekee Kirkkonummen bussiliikenteeseen muutoksia, jotka vaikuttavat eniten Kantvikissa, Tolsassa, Ravalsissa ja Lindalissa. Merkittävimmät muutokset ovat linjan 172V perustaminen sekä linjan 173Z liikennöintia

Matkustajat olivat syksyllä 2018 kevättä tyytyväisempiä metroliikenteeseen22.1.2019 10:57Tiedote

Syksyn 2018 asiakastyytyväisyystutkimuksessa matkustajista 86 prosenttia oli joko erittäin tai melko tyytyväisiä HSL:n joukkoliikenteeseen eli antoi sille arvosanan 4 tai 5. Arvosanojen keskiarvo oli 4,06; asteikko on yhdestä viiteen. Matkustajat olivat nyt yhtä tyytyväisiä kuin syksyllä 2017. Keväällä 2018 asiakastyytyväisyys laski huomattavasti, kun länsimetron ja sen liityntälinjaston liikenne oli alkanut. Tuolloin 81 prosenttia matkustajista oli tyytyväisiä HSL-joukkoliikenteeseen.