Tuusulan bussilinjoille reitti- ja aikataulumuutoksia 4.6. alkaen

Maanantaina 4.6. linjat 632 ja 635 siirtyvät osaksi HSL-liikennettä. Samalla linjojen reitit ja aikataulut hieman muuttuvat:
•Linjan 632 reitti muuttuu välillä Aviapolis–Viinikanmetsä kulkemaan Tikkurilantietä pitkin. Reittimuutos mahdollistaa palvelun sovittamisen linjan 576 kanssa.
•Linjan 635 reitti muuttuu niin että kaikki vuorot kulkevat Leinelän aseman kautta. Reitti mahdollistaa liityntäyhteydet Kehäradan junaliikenteeseen.

U-linjan 668 Hyvinkää–Jokela–Hyrylä–Lentoasema–Tammisto liikennöinti loppuu. Korvaavia yhteyksiä Tuusulasta Lentoaseman suuntaan tarjoaa linja 962.

Kesäkuun 4. päivä siirrytään kesäaikatauluihin myös linjoilla 637, 643, 644, 662, 663, 665, 689, 765, 962 sekä 963. Samaan aikaan koululaislinjat 964 ja 966 jäävät kesätauolle. Linjan 967 kesäaikataulu tulee voimaan vasta 18.6. alkaen.

Lisätietoja: joukkoliikennesuunnittelija Aleksi Manninen, p. 040 554 3534

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 7.5.20197.5.2019 17:30:31 EESTTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kilpailutettava sopimuskokonaisuus ja tarjouspyyntö Hallitus päätti hyväksyä lähijunaliikenteen kilpailutettavan sopimuskokonaisuuden ja tarjouskilpailun ratkaisuperusteet hankintailmoituksen mukaisesti viimeisteltäviksi erikseen mainituilla periaatteilla. Lisäksi hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan päättämään tarjouspyynnön ja sen liiteaineiston hyväksymisestä ja julkaisemisesta sekä valtuuttaa toimitusjohtajan neuvottelemaan, hyväksymään ja allekirjoittamaan lisäsopimuksen VR:n kanssa mahdollisen liikkeenluovutuksen ja siirtymäkauden aiheuttamien koulutus- ja perehdytyskustannusten korvaamisesta. Hallitus päätti myös, että HSL alkaa valmistella lähijunaliikenteessä käytettävän ajoenergian hankintaa. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Liittyminen KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantuntijapalveluita koskevaan puitesopimukseen Hallitus päätti, että HSL liittyy KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantun

Junaliikenteen kilpailutus Helsingin seudulla etenee – HSL julkaisi linjaukset sopimuskokonaisuuteen ja tarjouspyyntöön7.5.2019 09:22:03 EESTTiedote

HSL-alueen junaliikenne siirtyy uuteen aikaan kesäkuussa 2021, kun HSL:n lähijunia alkaa liikennöidä tarjouskilpailun voittanut operaattori. HSL on nyt julkaissut linjaukset kilpailun tarjouspyyntöön ja sopimuskokonaisuuteen. Sopimus- ja tarjouspyyntöluonnokset lähetetään nyt ehdokkaille kommentoitavaksi, ja lopulliset tarjouspyyntö ja sopimus julkaistaan kommenttikierroksen jälkeen.