Tuusulan ja Keravan uusien linjojen matkustajamäärät kasvussa

Tuusulan ja Keravan bussilinjasto uudistui elokuussa, ja matkustajamäärät ovat olleet uusien linjojen aloittamisen jälkeen tasaisessa kasvussa. Joulukuun 16. päivä teemme pieniä korjauksia ja lisäyksiä Tuusulan ja Keravan bussiliikenteeseen.

Linja 643 saa kaksi uutta lähtöä arki-iltaisin. Linja kulkee Helsingin Hakaniemen ja Hyrylän välillä. Uudet lähdöt kulkevat Hakaniemestä kello 20.17 ja 21.17 ja Hyrylästä kello 19.23 ja 20.23. Samalla lisäämme arki-iltoihin lähdöt myös Hyrylästä Paijalaan linjalle 964B. Uudet lähdöt lähtevät Hyrylän linja-autoasemalta kello 21.07 ja 22.07.

Linjalle 642 (Leinelä–Lahela–Hyrylä) lisätään arkisin uusi lähtö Hyrylästä klo 14.07. Tällä pyrimme parantamaan Lahelan koulumatkayhteyksiä.

Lisäksi teemme pieniä korjauksia linjojen 641, 642 ja 665A lähtöaikoihin ja pysäkkien arvioituihin ohitusaikoihin, jotta ne toimisivat luotettavammin.

Teemme myös muutoksia Keravan bussilinjoihin:

• muutamme linjan 976 lähtöaikoja Virrenkulmasta arkisin, jotta ne sopisivat paremmin yhteen juna-aikataulujen kanssa
  • muutamme linjan 978(K) aikatauluja, jotta Keravan aseman ja Inexin väliset yhteydet paranisivat
  • linjojen 972 ja 985 aikatauluihin tehdään pieniä muutoksia ja lisäämme arkipäiville muutaman lisälähdön

Seuraamme edelleen tarkasti uusien linjojen kulkua sekä niiden sujuvuutta ja matkustajamääriä tiiviissä yhteistyössä Tuusulan kunnan ja Keravan kaupungin kanssa.

Ensi kesänä Tuusulassa järjestetään asuntomessut uudella Rykmentinpuiston alueella, mikä tuo lisää muutoksia bussilinjoihin. Perustamme silloin Hyrylän ja Keravan välille uuden linjan, joka kulkee Rykmentinpuiston kautta.

Vuosi 2020 tuo keskiuusmaalaisille halvempia matkoja

Matkat Tuusulasta, Keravalta ja Sipoosta muualle HSL-alueelle halpenevat 1.1.2020 alkaen. CD-, BCD- ja ABCD-liput ovat halvempia kuin ennen.

Voit tutustua uusiin lipunhintoihin täällä: https://www.hsl.fi/uutiset/2019/pisimpien-matkojen-lipunhinnat-laskevat-vuoden-2020-alussa-18548

Selvitä omat matkasi Reittioppaan avulla

Voit selvittää, miten joukkoliikenne palvelisi sinua: syötä matkasi lähtöpaikka ja määränpää Reittioppaaseen (reittiopas.hsl.fi). Koko HSL-alueen liikenne on käytössäsi yhdellä lipulla.

Lisätietoja: www.hsl.fi/tuusulajakerava2019

Ville Juselius
joukkoliikennesuunnittelija

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.7.20202.7.2020 13:23:28 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 51b/2020 ratkaisu Nobina Oy on voittanut HSL:n tarjouskilpailun, jossa oli mukana viisi eri puolille Helsinkiä sekä kaksi Vantaalle Myyrmäkeen kulkevaa linjaa. Mukana oli 68 linja-auton liikenne, josta Nobina Oy hoitaa huomattavan osan sähköbusseilla elokuusta 2021 alkaen. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Liikennöitsijöille maksettava lisäkorvaus bussikaluston tehokkaammasta sisäpuhdistuksesta koronatartuntojen ehkäisemiseksi Hallitus päätti korvata bussiliikennöitsijöille kaluston lisäsiivouksesta ja desinfioinnista kalustotyypistä riippuen 50 tai 100 euroa/bussi/kk ajanjaksolla 16.3.–30.9.2020. Lisäksi hallitus valtuutti HSL:n toimitusjohtajan jatkamaan lisäkorvauksen maksua harkinnan perusteella 31.12.2020 saakka. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Toimivallan siirto toimitusjohtajalle koronavirustilanteessa mahdollisesti tapahtuv

Kohti turvallisempia matkoja – näitä asioita asiakkaamme toivovat joukkoliikenteeseen26.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Kysyimme asiakkailtamme kesäkuussa, miten he suhtautuvat joukkoliikenteeseen nykyisessä koronatilanteessa ja mitkä toimet parantaisivat turvallisuuden tunnetta. Positiivisimmin joukkoliikenteen käyttöön vaikuttaisivat kyselyn perusteella tarkempi tieto liikennevälineiden ruuhkautumisesta, tehostettu siivous ja näkyvät ohjeet matkustajien käyttäytymiseen. Valtaosa kyselyyn vastanneista aikoo käyttää joukkoliikennettä lähiviikkojen aikana.