Tuusulan ja Keravan uusien linjojen matkustajamäärät kasvussa

Tuusulan ja Keravan bussilinjasto uudistui elokuussa, ja matkustajamäärät ovat olleet uusien linjojen aloittamisen jälkeen tasaisessa kasvussa. Joulukuun 16. päivä teemme pieniä korjauksia ja lisäyksiä Tuusulan ja Keravan bussiliikenteeseen.

Linja 643 saa kaksi uutta lähtöä arki-iltaisin. Linja kulkee Helsingin Hakaniemen ja Hyrylän välillä. Uudet lähdöt kulkevat Hakaniemestä kello 20.17 ja 21.17 ja Hyrylästä kello 19.23 ja 20.23. Samalla lisäämme arki-iltoihin lähdöt myös Hyrylästä Paijalaan linjalle 964B. Uudet lähdöt lähtevät Hyrylän linja-autoasemalta kello 21.07 ja 22.07.

Linjalle 642 (Leinelä–Lahela–Hyrylä) lisätään arkisin uusi lähtö Hyrylästä klo 14.07. Tällä pyrimme parantamaan Lahelan koulumatkayhteyksiä.

Lisäksi teemme pieniä korjauksia linjojen 641, 642 ja 665A lähtöaikoihin ja pysäkkien arvioituihin ohitusaikoihin, jotta ne toimisivat luotettavammin.

Teemme myös muutoksia Keravan bussilinjoihin:

• muutamme linjan 976 lähtöaikoja Virrenkulmasta arkisin, jotta ne sopisivat paremmin yhteen juna-aikataulujen kanssa
  • muutamme linjan 978(K) aikatauluja, jotta Keravan aseman ja Inexin väliset yhteydet paranisivat
  • linjojen 972 ja 985 aikatauluihin tehdään pieniä muutoksia ja lisäämme arkipäiville muutaman lisälähdön

Seuraamme edelleen tarkasti uusien linjojen kulkua sekä niiden sujuvuutta ja matkustajamääriä tiiviissä yhteistyössä Tuusulan kunnan ja Keravan kaupungin kanssa.

Ensi kesänä Tuusulassa järjestetään asuntomessut uudella Rykmentinpuiston alueella, mikä tuo lisää muutoksia bussilinjoihin. Perustamme silloin Hyrylän ja Keravan välille uuden linjan, joka kulkee Rykmentinpuiston kautta.

Vuosi 2020 tuo keskiuusmaalaisille halvempia matkoja

Matkat Tuusulasta, Keravalta ja Sipoosta muualle HSL-alueelle halpenevat 1.1.2020 alkaen. CD-, BCD- ja ABCD-liput ovat halvempia kuin ennen.

Voit tutustua uusiin lipunhintoihin täällä: https://www.hsl.fi/uutiset/2019/pisimpien-matkojen-lipunhinnat-laskevat-vuoden-2020-alussa-18548

Selvitä omat matkasi Reittioppaan avulla

Voit selvittää, miten joukkoliikenne palvelisi sinua: syötä matkasi lähtöpaikka ja määränpää Reittioppaaseen (reittiopas.hsl.fi). Koko HSL-alueen liikenne on käytössäsi yhdellä lipulla.

Lisätietoja: www.hsl.fi/tuusulajakerava2019

Ville Juselius
joukkoliikennesuunnittelija

HSL:n liikennöintisuunnitelma 2020-2021: tiheämpää raideliikennettä, uusi yhteys Tapiolasta Espoon keskukseen21.1.2020 12:47:21 EETTiedote

HSL:n juna- ja metroliikenne tihenee syksyllä 2020, ja Tapiolan ja Espoon keskuksen väliset yhteydet paranevat. Lisäksi HSL:n viides runkobussilinja aloittaa liikenteessä, kun linja 235 muuttuu linjaksi 200. Pienempiä muutoksia tapahtuu myös muualla HSL-alueella. Liikennöintisuunnitelma 2020-2021 on voimassa kesäliikenteen 2020 alusta vuoden 2021 kesäliikenteen alkuun.

HSL:n hallituksen päätöksiä 21.1.202021.1.2020 12:20:16 EETTiedote

Liikennöintisuunnitelman hyväksyminen vuosille 2020–2021 Hallitus päätti hyväksyä liikennöintisuunnitelman vuosille 2020–2021. Suunnitelma käsittää kesäliikenteen alusta 2020 talviliikenteen loppuun 2021 Helsingin seudun joukkoliikenteessä tapahtuvat suuret muutokset. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Bussiliikenteen ympäristöbonus Y10 -tarjouskilpailun ratkaisu Hallitus päätti maksaa ympäristöbonusta tällä kilpailukierroksella päästöjä alentavista biodieselin, bioetanolin ja biokaasun käytöstä yhteensä 2 121 494 euroa (+alv) ajalle 1.2.2020–31.1.2021. Bonus jakautui liikennöitsijöittäin seuraavasti: Helsingin Bussiliikenne Oy 56 000 (+alv), Nobina Finland Oy 1 150 944 euroa (+alv), Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab 914 550 euroa (+alv). Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Sähköbussien latauspalvelujen tarjouskilpailun järjestäminen Hallitus päätti järjestää tarjouskilpailun sähköbussien latauspalvelujen järjestämiseksi Helsin

HSL tutkii joukkoliikenteen asiakastyytyväisyyttä ja kaluston laatua7.1.2020 12:31:12 EETTiedote

Asiakastyytyväisyystutkimus keväällä 2020 HSL tutkii matkustajien tyytyväisyyttä HSL-alueen joukkoliikennepalveluihin joukkoliikennevälineissä toteutettavalla kyselytutkimuksella. Vastaamalla autat meitä parantamaan palveluitamme. HSL käyttää tutkimuksen tuloksia joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa. Tutkimuskauden päättymisen jälkeen tulokset ovat saatavilla HSL:n avoimessa nettitietokannassa osoitteessa https://hsl.louhin.com/asty/. Asiakastyytyväisyystutkimusta tehdään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa ajanjaksolla 13.1–15.5. Kyselyyn kerätään yli 29 000 matkustajan mielipide. Kaluston laatututkimus keväällä 2020 HSL tutkii joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet joukkoliikenteen asiakkaille HSL-alueella. Keväällä 2020 kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, metro- ja