TYL Sulkavuori ei hyväksy työehtosopimusten vastaista toimintaa

Rakennusliitto on tuonut julkisuuteen epäilyjä, joiden mukaan Sulkavuoren keskuspuhdistamon rakennusteknisten töiden urakassa alihankkijoiden kumppaneina toimineiden yritysten palkanmaksussa olisi epäselvyyksiä. TYL Sulkavuori eikä työyhteenliittymän kumpikaan osapuoli hyväksy lainsäädännön tai työehtosopimusten vastaista toimintaa.

Rakennusliitto on käynyt tarkastamassa kyseisen työmaan, jossa Kreate Oy:n ja Aki Hyrkkönen Oy:n muodostama työyhteenliittymä TYL Sulkavuori toimii pääurakoitsijana. Tarkastuksen jälkeen Rakennusliitto on pyytänyt asianosaisilta alihankkijoilta lisäselvityksiä niitä vaativissa kysymyksissä.

– Rakennusliiton pyytämä selvitystyö on vielä kesken, joten haluamme antaa asiaan liittyville yrityksille työrauhan asian selvittämiseksi. Ryhdymme mahdollisiin toimenpiteisiin selvityksen tulosten perusteella. Jokaisella on oikeus asianmukaiseen korvaukseen tehdystä työstä. Pääurakoitsijana meille on tärkeää toimia suoraselkäisesti ja puuttua mahdollisiin epäkohtiin nopeasti, toteaa TYL Sulkavuoren projektipäällikkö Jussi Kiuru.

TYL Sulkavuori on noudattanut lakeja, säädöksiä ja työehtosopimuksia, eikä sen laatimissa sopimuksissa tai toiminnassa ole löytynyt huomautettavaa. TYL Sulkavuori on omalla toiminnallaan edistänyt pyydettyjen selvitysten tekemistä ja edellyttää alihankkijoiltaan nopeaa reagointia asian selvittämiseksi.

TYL Sulkavuori ja sen muodostavat yhtiöt sekä tilaaja Tampereen Seudun Keskuspuhdistamo eivät kommentoi aihetta enempää ennen kuin selvitys on valmistunut.

Ennätyksellinen Melon padon paalutustyömaa valmistui Nokialla – Suomen syvin porapaaluseinärakenne esitellään nyt myös pohjarakentamisen ammattilaisille19.1.2023 08:03:43 EET | Tiedote

Suomen ensimmäinen maapatoon rakennettu porapaaluseinä ja samalla Suomen syvin porapaaluseinärakenne takasi Melon vesivoimalaitoksen tiivistämisen menestyksekkäästi Nokialla. KFS Finlandin toteuttamassa ainutlaatuisessa korjausurakassa porattiin yhteensä 4 500 neliömetriä teräksistä porapaalua haastavaan kalliopintaan. Vaativan pohjarakentamisen taidonnäyte esitellään pohjarakentamisalan ammattilaisille Teräspaalupäivässä 19.1.2023 Helsingissä.

Kreate luovutti Turun kehätien toisen vaiheen tilaajalle puoli vuotta etuajassa – Kauselan ja Pukkilan välillä liikenteen turvallisuus ja sujuvuus paranivat 29.12.2022 15:30:50 EET | Tiedote

E18 Turun kehätien parantamisen toisessa vaiheessa saavutettiin merkittävä etappi, kun hankkeen urakoinut Kreate luovutti Kauselan ja Pukkilan välisen tieosuuden Väylävirastolle 29.12.2022 eli puoli vuotta suunniteltua aiemmin. Tekninen osaaminen ja tehokas aikatauluttaminen edistivät mittavaa hanketta, jossa parannettiin monin tavoin liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta.

Syrjäsalmen ratasillan rakentaminen käynnistyy Kiteellä – strategisesti tärkeä hanke vahvistaa Kreaten tilauskantaa   27.12.2022 13:56:13 EET | Tiedote

Kreate on allekirjoittanut sopimuksen Karjalan rataan kuuluvan Syrjäsalmen ratasillan rakentamisesta Väyläviraston kanssa. Uusi silta rakennetaan nykyisen ratasillan ja valtatie 6:n väliin, minkä jälkeen vanha silta puretaan. Kiteellä sijaitsevassa siltahankkeessa yhdistyy Kreaten strategisesti tärkeä osaaminen: silta- ja erikoispohjarakentamisen markkinajohtajuus sekä monipuolinen ja entisestään vahvistunut rataosaaminen. Lähes 10 miljoonan euron urakka valmistuu viimeistään vuoden 2024 loppuun mennessä.