Työeläkeyhtiö Elon muutosneuvottelut johtavat 44 tehtävän lakkaamiseen

Työeläkeyhtiö Elon 15.8. käynnistyneet muutosneuvottelut on saatu päätökseen. Muutosneuvotteluilla tavoiteltiin organisaation selkeyttämistä ja tehostamista. Neuvotteluiden tavoitteena oli vastata Elon toimintaympäristön ja asiakkaiden käyttäytymisen muutokseen.

Muutosneuvotteluiden perusteella tehdään muutoksia organisaation rakenteeseen, työtehtäviin ja toimenkuviin ja 44 tehtävää lakkautetaan. Lisäksi merkittävä osa toimenkuvista tulee muuttumaan.

Osalle irtisanottavista voidaan tarjota uusia tehtäviä yhtiössä. Henkilöstövähennykset jakautuvat eri yksiköihin. Neuvottelujen alkaessa Elo arvioi vähennystarpeeksi enintään 50 henkeä.

– Irtisanomiset ovat meille raskas paikka. Tuemme parhaamme mukaan irtisanottavien uudelleentyöllistymistä ja olemme heidän tukenaan, sanoo Elon toimitusjohtaja Carl Pettersson.

Pettersson kertoo neuvottelujen sujuneen poikkeuksellisen avoimessa ja rakentavassa ilmapiirissä.

– Katsomme tämän prosessin päätteeksi vahvasti tulevaisuuteen. Varmistamme tehdyillä toimilla sen, että vastaamme asiakkaidemme tarpeisiin ja toimintaympäristön muutokseen, toteaa Pettersson.

Carl Pettersson, Elon toimitusjohtaja (haastattelupyynnöt viestinnän suunnittelupäällikkö Sara Salomaa p. 044 5505450)

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin puolen miljoonan työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 247 000 eläkkeensaajasta ja noin 28 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Den globala tillväxten avmattades ytterligare under årets tredje kvartal – avkastningen på Elos placeringsverksamhet -4,9%26.10.2022 14:03:00 EEST | Tiedote

Den globala tillväxten avmattades ytterligare under årets tredje kvartal. Avkastningen på Elos placeringsverksamhet var negativ som en följd av det allmänt försvagade ekonomiska läget. Omställningsförhandlingarna på hösten ledde till att 44 arbetsuppgifter upphörde i Elo. En ny strategi lotsar Elo fram till målet om att vara det mest tilltalande bolaget inom branschen år 2025.

KUTSU: Työeläkeyhtiö Elon tulosinfo keskiviikkona 26.10. klo 1417.10.2022 07:55:00 EEST | Kutsu

Tervetuloa työeläkeyhtiö Elon tammi-syyskuun tulosinfoon keskiviikkona 26.10. klo 14. Tilaisuuteen voi osallistua joko Elon toimitiloissa Tapiolassa (Revontulentie 7, Espoo) tai etäyhteydellä. Esittelyssä Elon uusi strategia Toimitusjohtaja Carl Pettersson esittelee lyhyesti Elon alkusyksyn tapahtumia sekä suuntaa katseen yhtiön tulevaisuuteen. Elon uusi strategia on valmis ja se esitellään median edustajille. Varatoimitusjohtaja Hanna Hiidenpalo kertoo Elon sijoitustoiminnan tuloksesta ja hajauttamisen merkityksestä haastavassa sijoitusmarkkinassa. Pääekonomisti Tiina Helenius analysoi talouden näkymiä ja keskuspankkien haastetta inflaation taltuttamisessa. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa toimittajien kysymyksille. Pyydämme ilmoittautumaan tulosinfoon viimeistään 25.10. sähköpostitse sara.salomaa@elo.fi. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, osallistutko tilaisuuteen Elon toimistolla vai etäyhteydellä.