Työelämän maraton ja empatia opastaa tärkeän taidon kehittämiseen

Niina Majaniemen uuden tietoteoksen mukaan empatia on paljon muutakin kuin vain myötäelämisen taitoa kriisitilanteissa.
Niina Majaniemen kuva © Ari Haimi

Niina Majaniemen tietokirja Työelämän maraton ja empatia on julkaistu Aviadorin kustantamana.

Teknologian maailmassa monipuolisen uran tehnyt Niina Majaniemi tarttuu tärkeään aiheeseen uudesta näkökulmasta. Hänen keskeinen viestinsä on, että empatia on paljon muutakin kuin myötäelämisen taitoa kriisitilanteessa – ja että tätä taitoa voi ja kannattaa opetella! Kun empatiataitojen ”työkalupakki” on hyvin varustettu, myös asiakassuhteet sujuvat, ihmiset viihtyvät ja yrityksen tulos paranee.

Empatiataitojen oppiminen vaatii kuitenkin kärsivällisyyttä, kuten vaikkapa maratonjuoksu. Niina Majaniemi on juossut maratoneja eri puolilla maailmaa ja vertaa tätä harrastamaansa urheilulajia matkaan empatiataitojen oppimisen tiellä. On osattava johtaa itseään älykkäästi etenkin silloin, kun tuntuu etteivät voimat riitä – ja uskallettava antaa itselleen lupa kävellä.

MAJANIEMI, NIINA : Työelämän maraton ja empatia
Sidottu, pehmeäkantinen
Ilmestymisaika: Joulukuu 2021

Haastattelupyynnöt ja tiedustelut pressikuvista voi esittää Aviadorin tiedottaja Miksu Väkiparralle. Lähetämme pyynnöstä myös arvostelukappaleen teoksesta joko painettuna tai sähköpostitse.

Niina Majaniemen kuva © Ari Haimi
Niina Majaniemi © Ari Haimi