Työllisyysrahasto laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 1200 miljoonaa euroa.

Työllisyysrahasto laskee liikkeeseen kaksi 600 miljoonan euron suuruista vakuudetonta joukkovelkakirjalainaa. Ensimmäiselle joukkovelkakirjalainalle maksetaan 0 prosentin kiinteää vuotuista korkoa ja se erääntyy 16.6.2023 ja toiselle joukkovelkakirjalainalle maksetaan 0,01 prosentin kiinteää vuotuista korkoa ja se erääntyy 16.6.2027. Joukkovelkakirjalainojen liikkeeseenlaskuista saatavat varat tullaan käyttämään Työllisyysrahaston lakisääteisten menojen maksamiseen.

Työllisyysrahasto tulee hakemaan joukkovelkakirjalainojen ottamista kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Joukkovelkakirjalainojen selvityspäivä on 16.6.2020. Danske Bank A/S, Nordea Bank Abp ja Swedbank AB (publ) toimivat joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlaskun pääjärjestäjinä.

Janne Metsämäki, toimitusjohtaja puh. 040 522 3614
Tapio Oksanen, johtaja, talous ja rahoitus puh. 040 539 4651

EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, ETELÄ-AFRIKASSA, JAPANISSA, UUDESSA-SEELANNISSA TAI SINGAPORESSA TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, JOSSA LEVITTÄMINEN TAI JULKISTAMINEN OLISI LAINVASTAISTA.

TÄRKEITÄ TIETOJA

Tässä tiedotteessa olevia tietoja ei ole tarkoitettu julkaistavaksi tai levitettäväksi, kokonaan tai osittain, suoraan tai välillisesti, Yhdysvalloissa, Australiassa, Kanadassa, Hongkongissa, Etelä-Afrikassa, Japanissa, Uudessa-Seelannissa, Singaporessa tai sellaisissa muissa maissa tai tällaisiin maihin tai muutoin olosuhteissa, joissa julkaiseminen tai levittäminen olisi lainvastaista. Tähän tiedotteeseen sisältyviä tietoja ei tule tulkita tarjoukseksi myydä tai tarjouspyynnöksi ostaa velkakirjoja, eikä velkakirjoja myydä maissa, joissa velkakirjojen tarjoaminen, hankinta tai myynti olisi lainvastaista ennen niiden rekisteröintiä taikka rekisteröintivelvollisuutta koskevaa poikkeusta tai muun kyseisten maiden arvopaperilakien mukaisen hyväksynnän saamista. Tämän tiedotteen haltuunsa saavien henkilöiden edellytetään tutustuvan ja noudattavan kaikkia tällaisia rajoituksia. Työllisyysrahasto, Danske Bank A/S, Nordea Bank Abp ja Swedbank AB (publ) tai niiden edustajat eivät hyväksy mitään oikeudellista vastuuta sellaisien henkilöiden tekemien rikkomusten osalta, jotka harkitsevat Työllisyysrahaston velkakirjoihin sijoittamista tai sijoituksista luopumista riippumatta siitä, ovatko henkilöt tietoisia rajoituksista.

Tämä tiedote ei ole tarjous arvopapereiden myymiseksi Yhdysvalloissa. Velkakirjoja ei ole rekisteröity eikä niitä tulla rekisteröimään Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain, muutoksineen, (”Yhdysvaltain arvopaperilaki”) tai minkään Yhdysvaltain osavaltion soveltuvien arvopaperilakien mukaisesti, eikä niitä saa siten tarjota tai myydä suoraan tai välillisesti Yhdysvalloissa tai yhdysvaltalaisille henkilöille tai niiden lukuun tai hyväksi paitsi Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimuksista säädetyn soveltuvan poikkeuksen mukaisesti tai transaktiossa, johon Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimukset eivät sovellu.

Tämä tiedote ei ole tarjous velkakirjoista yleisölle Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Velkakirjoihin liittyvää esitettä ei ole eikä tulla hyväksymään Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Tätä tiedotetta ei siten jaeta, eikä saa välittää eteenpäin, yleisölle Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Tämän tiedotteen viestittäminen rahoituksen markkinointina on jaettavissa vain ja suunnattu vain (i) henkilöille, jotka ovat Yhdistyneen kuningaskunnan ulkopuolella tai (ii) Yhdistyneen kuningaskunnan vuoden 2000 rahoituspalvelu- ja markkinalain (Financial Promotion) määräyksen 2005 (”Määräys”) artiklan 19(5) mukaisille sijoitusalan ammattilaisille tai (iii) Määräyksen 49(2) (a)-(d) artiklan mukaisille korkean varallisuustason omaaville yhtiöille ja muille henkilöille, joille asiakirja voidaan laillisesti tiedottaa (kaikki edellä kohdissa (i), (ii) ja (iii) mainitut henkilöt yhdessä, ”Relevantit henkilöt”). Kutsuun, tarjoukseen tai sopimukseen merkitä, ostaa tai muutoin hankkia arvopapereita ryhdytään ainoastaan Relevanttien henkilöiden kanssa. Kenenkään, joka ei ole Relevantti henkilö, ei tule toimia tämän tiedotteen perusteella tai luottaa sen sisältöön.

MiFID II ammattimaiset sijoittajat ja hyväksytyt vastapuolet kohdemarkkinana – Valmistajien kohdemarkkina (MIFID II tuotevalvonta) on vain hyväksytyt vastapuolet ja ammattimaiset asiakkaat (kaikki jakelukanavat).

Kielto myydä yksityissijoittajille ETA-alueella – Velkakirjoja ei ole tarkoitus eikä niitä saa tarjota, myydä tai muuten asettaa Euroopan talousalueella (”ETA-alue”) olevien yksityissijoittajien saataville. Edellä mainittua varten yksityissijoittajalla tarkoitetaan henkilöä, joka on yksi (tai useampi) seuraavista: (i) yksityisasiakas, kuten määritelty direktiivin 2014/65/EU (muutoksineen, ”MiFID II”) 4(1) artiklan kohdassa 11; (ii) direktiivissä 2002/92/EY (muutoksineen) tarkoitettu asiakas, silloin kun kyseistä asiakasta ei voida määritellä MiFID II:n 4(1) artiklan kohdan 10 mukaiseksi ammattimaiseksi asiakkaaksi; tai (iii) ei kokenut sijoittaja, kuten määritelty asetuksen (EU) 2017/1129 2 artiklan (e)-kohdassa. Täten mitään asetuksen (EU) N:o 1286/2014 (muutoksineen, ”PRIIPs-asetus”) vaatimaa avaintietoasiakirjaa velkakirjojen tarjoamista, myymistä tai muutoin yksityissijoittajien saataville ETA-alueella asettamista varten ei ole laadittu tai tulla laatimaan, mikä tarkoittaa sitä, että velkakirjojen tarjoaminen tai myyminen tai muutoin yksityissijoittajien saataville asettaminen ETA-alueella saattaa olla PRIIPs-asetuksen mukaan lainvastaista.

Kutsu: Työttömyysvakuutusmaksut vuonna 2021 -mediatilaisuus25.8.2020 08:00:00 EESTKutsu

Kutsu: Työttömyysvakuutusmaksut vuonna 2021 -mediatilaisuus19.8.2020 13:00:55 EESTKutsu

The Employment Fund issues two bonds in the aggregate amount of EUR 1.200 million9.6.2020 18:29:20 EESTPress release