Työterveys Helsinki

Työterveys Helsinki voitti Kaupunginjohtajan laatupalkinnon 2016

Työterveys Helsinki on voittanut Helsingin Kaupunginjohtajan laatupalkinnon 2016 virastot ja liikelaitokset -sarjassa. Kaupunginjohtajan laatupalkinto jaetaan tunnustuksena toiminnan ja tulosten jatkuvasta parantamisesta.

Työterveys Helsinki sai tunnustusta alansa uudistajana. Kaupunginjohtaja Jussi Pajunen perusteli voittoa vuorovaikutteisella johtamisella, henkilöstön tukemisella itseohjautuvaan tiimityöhön sekä palveluiden yhteiskehittelyllä asiakkaiden kanssa.

− Tunnustus tuntuu hyvältä, ja iso kiitos siitä kuuluu henkilöstöllemme. Olemme onnistuneet strategiamme kirkastamisessa ja sen mukaan kehittyneet yhdessä paremmaksi. Kiitos myös asiakkaillemme, joiden kanssa olemme pystyneet kehittämään uusia ratkaisuja työterveyspalveluihin, Työterveys Helsingin toimitusjohtaja Tiina Pohjonen sanoo.

Työterveys Helsinki osallistui kaupunginjohtajan laatupalkintokilpailuun, jotta saisi ulkopuolisen arvion koko yksikön toiminnasta. Työterveyshuolto parantaa palveluitaan palautteen pohjalta, mikä hyödyttää viime kädessä asiakasta.

− Palveluiden eettisyys ja tarpeenmukaisuus ovat arvojamme. Laadun kehittämisellä tavoittelemme myös vaikuttavan työterveyshuollon palvelujohtajan asemaa. Haluamme olla uudistuvassa kaupungissa sekä osana sote-uudistusta kilpailukykyinen ja laadukas työterveyshuolto, jolla on työnantajalle selvä lisäarvo, Pohjonen sanoo.

Kilpailun arvioijina toimi 36 arvioijaa, joista 30 henkilöä oli kaupungin eri virastoista ja liikelaitoksista. Arviointi pohjautuu Euroopan EFQM-malliin. Kilpailu järjestettiin kahdeksatta kertaa, ja siihen osallistui yhteensä kuusi hakijaa kaupungin virastoista, liikelaitoksista ja toimintayksiköistä. Toisena palkittiin kaupunkisuunnitteluvirasto.

Työterveys Helsinki on Suomen suurimman työnantajan, Helsingin kaupungin oma työterveyshuoltoyksikkö. Vastaamme työterveyspalveluiden tuottamisesta kaupungin yli 40 000 työntekijälle. Asiakkaamme tekevät työtä noin 800:ssa eri ammatissa yli 30:llä eri toimialalla.

Lisätietoja:

Tiina Pohjonen, toimitusjohtaja, Työterveys Helsinki, p.050 571 2668, tiina.pohjonen@hel.fi

Lena Meyer, laatu- ja palvelupäällikkö, Työterveys Helsinki, p. 040 334 7529, lena.meyer@hel.fi

Työterveys Helsinki

HELSINKI

Työterveys Helsinki on Helsingin kaupungin oma työterveys, joka vastaa työterveyspalveluiden tuottamisesta noin 38 000 työntekijälle. Olemme olemassa, jotta Helsinki voi hyvin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Työterveys Helsinki

Työterveyskysely: Helsinki on hyvä työpaikka, ja kaupungin työntekijät ovat sitoutuneita työhönsä5.1.2018 08:00:00 EET | Tiedote

Työ Helsingin kaupungilla vetää puoleensa. Työntekijät ovat sitoutuneita, he kokevat työnsä mielekkääksi, ja työyhteisöissä on vahva luottamuksen ilmapiiri. Työstä palautuminen on puolestaan heikentynyt viime vuosina, ja stressi sekä unettomuus ovat lisääntyneet. Tulokset selviävät Työterveys Helsingin tekemästä Työterveyskyselystä, jolla kartoitettiin Helsingin kaupungin työntekijöiden terveyttä ja työkykyä marras-joulukuussa 2017.

Sairauspoissaolojen kirjoittamissuositukset vähentäneet tuhansia poissaolopäiviä Helsingin kaupungilla11.10.2016 10:30:00 EEST | Tiedote

Työterveys Helsingissä laaditut suositukset sairausloman tarpeen ja keston arviointiin ovat vähentäneet tuhansia Helsingin kaupungin työntekijöiden sairauslomapäiviä. Lääkärit ovat käyttäneet suosituksia kolmen yleisen tuki- ja liikuntaelinoireen hoidossa vuoden 2016 alusta lähtien. Työterveyshuollossa kirjoitetut sairauspoissaolot ovat laskeneet yli 7 000 päivää tammi-syyskuun aikana edelliseen vuoteen verrattuna.