UFF

UFF:n vaatekeräys poikkeusolojen aikana

Tiedote 6.4.2020. Koronavirus on vaikeuttanut kerättyjen vaatteiden toimittamista eteenpäin. Toivomme, että vaatteita viedään kierrätykseen vasta poikkeustilan aiheuttaman häiriön päättymisen jälkeen.

Poikkeustilan kestäessä, toivomme, että vaatteiden viemistä keräyspisteisiin vältetään ja sen sijaan kierrättäjät säilövät vaatteet kuivissa tiloissa. Vaatteiden säilöntään soveltuu mikä vain kuiva tila. Kuivasäilytys takaa vaatteiden kierrätettävyyden sen jälkeen, kun tilanne jälleen normalisoituu, logistiikkaketjun toiminta voidaan taata ja kierrätyspalvelussa voidaan palata takaisin normaaliin päiväjärjestykseen. Kuivassa säilötyt vaatteet voidaan myöhemmin kierrättää käytettäväksi niiden alkuperäisessä käyttötarkoituksessa – vaatteina. Henkilökuntamme, vaatelahjoittajien, asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden terveyden varmistaminen on meille ensiarvoisen tärkeää.

Toimintaohjeet poikkeusolojen aikana:

- Vältä vaatteiden viemistä keräyspisteeseen poikkeustilahäiriön aikana.
- Säilytä kierrätysvaatteet häiriötilan jatkuessa suljetuissa pusseissa, kuivassa tilassa. Tilan ei tarvitse olla lämmin.
- Lisätietoja www.uff.fi

Poikkeusolojen jälkeen keräyspisteiden tyhjennyksessä voi ilmetä ruuhkaa tai keräyslaatikot voivat olla epätavallisen täysiä. Täydestä keräysastiasta voi ilmoittaa sähköpostitse vaatekerays@uff.fi tai jättää viestin vastaajaan (09) 2764 7622.

Kierrättämällä olet kiltti maapallolle – pidetään yhdessä huoli siitä, että tauottamalla nyt vaatekierrätystä häiriötilan aikana, mahdollistuu kierrättäminen jälleen sitten kun tavallinen arki palaa.

Lisätietoja:

Minja Huopalainen