UKKOHALLAN & PALJAKAN VUOKRAMÖKKIEN MAJOITUSMYYNTI LOMARENKAALLE

Tuottohotelli Oy myy Ukkohallan ja Paljakan hiihtokeskusten vuokramökkien majoitusliiketoiminnan Lomarengas Oy:lle liiketoimintakauppana 1. tammikuuta 2020 alkaen

Hyrynsalmen Ukkohallassa ja Puolangan Paljakassa sijaitsevien hiihtokeskusten vuokramökkien majoitusmyynti koostuu 160 vuokramökistä ja huoneistosta Ukkohallassa ja 55 lomakohteesta Paljakassa. Lomarengas on ostanut majoitusliiketoiminnan Tuottohotelli Oy:ltä.

”Me näemme hyvät mahdollisuudet kasvattaa mökkivarausten määrää Ukkohallan ja Paljakan alueilla”, sanoo Lomarengas Oy:n liiketoimintajohtaja Juha Purhonen.

Alueen mökinomistajille ja huoltajille uusi myyntikanava tarkoittaa uusia palveluja. Uudet palvelut ovat esimerkiksi äkkilähdöt varaussivustolla, tekstiviesti-ilmoitukset varauksista, sekä If-Peruutusturva- ja irtaimistovakuutukset.

”Olemme iloisia, että Suomen suurin mökkivälittäjä vahvistaa läsnäoloaan Ukkohalla-Paljakan alueella ja Ylä-Kainuussa”, sanoo Tuottohotelli Oy:n toimitusjohtaja Sanna Autio. ”Erityisen hienoa on, että kohteet pääsevät myös Lomarenkaan kansainvälisiin kumppanuuskanaviin, kuten Booking.comiin ja Interhomelle. Tätä kautta tulemme varmasti saamaan lisää positiivista pöhinää alueelle.”

Ison toimijan tulo paikkakunnalle ei kuitenkaan tarkoita sitä, että lokaali palvelu häviää – päinvastoin. ”Paikallista palvelua ei tulla unohtamaan jatkossakaan”, Purhonen sanoo. ”Lomarengas avaa Ukkohallaan oman aluetoimiston, joka palvelee alueen asiakkaita ja mökinomistajia jatkossakin.”

Lisätietoja tarvittaessa:

Lomarengas Oy: Liiketoimintajohtaja Juha Purhonen, 040 7025 770

Tuottohotelli Oy: Toimitusjohtaja Sanna Autio, 044 7700 028

Juha Purhonen, liiketoimintajohtaja
juha.purhonen@lomarengas.fi

Vuonna 1967 perustettu Lomarengas Oy on kotimainen loma-asuntojen välittäjä. Edustettuna on liki 4000 vuokramökkiä, -huvilaa ja -huoneistoa. Kaikki kohteet on laatutarkastettu ja luokiteltu.

Suurimmat osakkeenomistajaryhmät ovat mökinomistajat ja matkailuyrittäjät. Lomarengas-konserniin kuuluvat emoyhtiö Lomarengas Oy sekä tytäryhtiöt KRT-Yhtiöt Oy, Ylläksen Matkailu Oy ja Villi Pohjola Oy. Konsernin liikevaihto on vuonna 2018 noin 23 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 32.