Ukrainaa muistetaan ampumahiihdon maailmancupissa Kontiolahdella

Ukrainan sinikeltaiset liput näkyvät ampumahiihdon maailmancupissa Kontiolahdella.
Ukrainan lippuja voi maalauttaa Kontiolahden kunnan kasvomaalauspisteellä stadionin yleisöalueella. Kuva: Kontiolahden kunta.

Kontiolahden kunta ja ampumahiihdon maailmancupin järjestäjä Kontiolahden Urheilijat osoittavat tukeaan Ukrainalle maan sinikeltaisilla lipuilla kisa-areenalla.

Ukrainan sinikeltaiset liput ovat esillä stadionin jättinäytöllä sekä yksittäisinä lippuina stadionalueella.

Yleisö voi osoittaa tukeaan Ukrainalle esimerkiksi maalauttamalla Ukrainan lipun kasvoihinsa Kontiolahden kunnan kasvomaalauspisteessä tai valmistamalla mukaansa pieniä Ukrainan lippuja.

Kontiolahden kunta ja Kontiolahden Urheilijat ry kannustavat kansalaisia osallistumaan esimerkiksi luotettavan toimijan kautta kerättävillä rahalahjoituksilla Ukrainan auttamiseen.

Kontiolahden Urheilijat on osallistunut alueelliseen kansalaiskeräykseen ja lähettänyt Ukrainaan terveydenhuolto- ja hygieniatarvikkeita.

Jari TuononenKunnanjohtaja, Kontiolahden kunta

Puh:050 435 8700