Ukrainan sota – Taistelu vapaudesta tekee kunniaa ylivoimaista naapuria vastaan sotiville

Sotakirjoistaan tunnettu tietokirjakustantamo Readme.fi on julkaissut Ilkka Enkenbergin teoksen Ukrainan sota – Taistelu vapaudesta koko läntistä maailmaa järkyttäneen Ukrainan sodan kestettyä jo puolen vuoden ajan. 384-sivuinen kirja on runsaasti kuvitettu, sisältäen karttoja ja yhteenvetoaukeamia tapahtumien kulun selkeyttämiseksi.
kansi_hires

Millaista oli tiedustella venäläisten asemia vallatussa ukrainalaiskaupungissa? Entä millaista oli lähteä pakoon piiritetystä Mariupolista?

Venäjä hyökkäsi naapurinsa Ukrainan rajan yli 24. helmikuuta ja käynnisti sodan, jollaista ei ole Euroopassa nähty lähes 80 vuoteen. Käynnissä on meidän aikaamme monin tavoin määrittelevä konflikti, jossa on vahva kylmän sodan kaiku. Yllättäen käynnistynyt hyökkäys muistutti alusta lähtien paljolti Suomen vuosina 1939–1940 Neuvostoliittoa vastaan käymää talvisotaa. Suuresta koostaan ja materiaaliylivoimastaan huolimatta Venäjän armeija ei saavuttanut pikavoittoa, kuten ei Neuvostoliittokaan talvisodassa.

Ukrainan sota – Taistelu vapaudesta kertoo sodan intensiivisen alkuvaiheen tapahtumat eri rintamilta ja liittää ne sekä yksittäisten ihmisten kokemuksiin että kansainvälisen politiikan näyttämöille. Kirjassa on runsas kuvitus.

Jokaisen sotakuukauden avaavat yhteenvetoaukeamat ja kartat auttavat lukijaa saamaan selkeän kuvan sodan kulusta.

Tutustu kirjaan: www.readme.fi/kirja/ukrainan-sota-taistelu-vapaudesta/

Lisätietoja:

Readme.fi Oy, Ari Sahanen, ari.sahanen@readme.fi

kansi_hires

OLET LÄMPIMÄSTI TERVETULLUT KIRJAN ”MATIN JA TEPON MATKASSA - KAIKEN TAKANA ON …” JULKISTAMISTILAISUUTEEN TORSTAINA 21.3.2024 KLO 15.00 TURUN PERINTEIKKÄÄN HAMBURGER BÖRSIN JUHLAHUONEISTOON (Grand Börs 2-3 Kauppiaskatu 6, 20100 Turku)5.3.2024 09:31:11 EET | Kutsu

Haastattelijana Markku Veijalainen, yllätysesiintyjät mahdollisia. Ilmoittaudu heti, kuitenkin viimeistään 12.3.2024 jussi.kiilamo@readme.fi Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: Veepee Lehto, gplehto@gmail.com, puh. 0400 529349 Arvostelukappalepyynnöt: jussi.kiilamo@readme.fi Saapumalla tilaisuuteen saat pientä esimakua Matin ja Tepon maailmasta vuodesta 1965 vuoteen 2024 platinaveljesten hovisanoittajan, Veepee Lehdon, muistojen kautta. Jos mietit, mistä tässä on oikein kysymys, lue tästä lisää: