KOMPAN Suomi

Ulkoleikeillä lasten liikkuminen kasvuun – KOMPAN tukee leikki- ja liikunta-alueiden rahoitusta lanseeraamalla kilpailun

Vanhemmat, hoitoammattilaiset ja poliitikot ovat huolissaan lasten terveyden huononemisesta kaikkialla maailmassa. Nykyisin ylipainoisten lasten määrä on jopa ylittänyt nälänhädästä kärsivien määrän ja Euroopassa vähintään 3 miljoonaa lasta on vakavasti ylipainoisia. Säännölliset ulkoleikit kehittävät sekä lapsen fyysisiä taitoja että myös emotionaalisia, sosiaalisia ja oppimistaitoja. KOMPANin lanseeraamassa kilpailussa on mahdollista saada jopa 50 000 euroa lisärahoitusta uudelle leikki- tai liikunta-alueelle.

Leikkiminen edistää lapsen terveyttä ja elämäntaitoja.

Lasten passiivisella elämäntavalla on dramaattisia seurauksia, ei pelkästään fyysiselle terveydelle, vaan myös oppimiselle sekä sosiaalisille ja emotionaalisille taidoille. Jopa 50-75 % 11-15-vuotiaista ei liiku suositeltua tuntia päivässä. Lasten liikuntatottumukset kehittyvät jo ensimmäisen elinvuoden aikana, ja niiden on väitetty pysyvän samanlaisina kouluikään ja aikuisuuteen asti.

Leikkiminen edistää terveyttä ja elämäntaitoja

KOMPANin käynnistämässä tutkimuksessa on havaittu, että 3-6-vuotiaat, jotka pääsevät hoitopaikassa vapaasti leikkimään ulkona leikkialueella, ovat 33 prosenttia liikunnallisempia kuin lapset, joilla tällaista tilaisuutta ei ole. Lisäämällä paikkoja, joihin pääsee vapaasti pelaamaan ja leikkimään, lapset saavat tilaisuuden liikkua tarvitsematta kilpailla tai toimia ohjeiden mukaan. Lasten kehitysvaiheen mukaiset leikkivälineet edistävät sekä lasten liikkumista että luovuutta, sosiaalisia taitoja ja itsetuntoa.

KOMPAN on lanseerannut kilpailun, jossa voi voittaa jopa 50 000 euroa lisärahoitusta leikki- tai liikunta-alueelle

Kilpailuun voi osallistua kertomalla tarinan unelmien leikki- tai liikunta-alueesta. Voittajia valitaan yhteensä kolme, joista ensimmäiselle sijalle päässyt saa 60% lisärahoituksen, toiselle sijalle päässyt 40% ja kolmannelle sijalle päässyt 30% lisärahoituksen uudelle leikki- tai liikunta-alueelle. ”Kilpailuun osallistumalla on mahdollista saada suunnitellusta leikki- tai liikunta-alueesta vaikka hieman laajemman ja monipuolisemman kuin mitä alkuperäisellä budjetilla olisi ollut mahdollista. Tästä hyötyvät viime kädessä leikki- tai liikunta-alueen käyttäjät”, toteaa KOMPAN Suomen maajohtaja Ville Urrila. Kilpailuun voi osallistua 31.5. mennessä KOMPANin verkkosivuilla osoitteessa https://www.kompan.fi/kerro-meille-milta. Kolme parasta suunnitelmaa palkitaan ja voittajat julkistetaan 15.6.2018.

Leikkiminen edistää lapsen terveyttä ja elämäntaitoja.

KOMPAN Suomi
Kiviaidankatu 2 H

KOMPANin tavoitteena on tyytyväisempien ja terveempien yhteisöjen rakentaminen. Pyrimme siihen kannustamalla liikkumaan, oppimaan ja sosiaaliseen vuorovaikutukseen ratkaisujemme parissa. KOMPAN on jo yli 45 vuoden ajan suunnitellut asiakkailleen ainutlaatuisia leikkiratkaisuja. KOMPANin toiveena on aina ollut, että lapset ja nuoret kasvavat aikuisiksi, jotka säilyttävät liikkumisen ilon ja saavat liikunnan terveyshyödyt. Terveet ja hyvinvoivat aikuiset ovat puolestaan roolimalleja lapsille, ja näin liikunnan hyvät perintötekijät saadaan jatkuvaan kiertoon. KOMPANin ratkaisut on suunniteltu saamaan kaikki ihmiset ja yhteisöt nauttimaan leikin ja liikunnan hyödyistä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi