Uniikille paikalle Kuopion Maljalahden aallonmurtajalle nousee pienkerros- ja rivitalokoteja – Lapti aloittaa asuntojen ennakkomarkkinoinnin

Maljalahdessa olevalle aallonmurtajalle suunnitellaan yhdeksän asunnon pienkerros- ja rivitaloa, jonka ennakkomarkkinoinnin Rakennusliike Lapti Oy käynnistää. Asuntojen rakentaminen on tarkoitus aloittaa alkuvuodesta 2023, jolloin asunnot ovat muuttovalmiita kesällä 2024.

Asunto Oy Kuopion Aallonmurtaja nousee kirjaimellisesti järven ympäröimälle aallonmurtajalle. Kyseessä on ainutlaatuinen paikka Kallaveden äärellä Kuopion satamassa lähellä keskustaa. Läheltä löytyy kattavasti palveluita ja monipuolisesti aktiviteetteja, ja alueen liikenneyhteydet ovat hyvät sekä julkisilla liikennevälineillä että omalla autolla. Vastapäiselle aallonmurtajalle rakennetaan uutta saunamaailmaa. Maljalahteen on noussut viime vuosina uusia asuinkerrostaloja, ja Kuopion Aallonmurtaja on viimeisin suunnitteilla oleva asuintalo alueella.

Pienkerros- ja rivitaloyhtiöön rakentuu yksi yksiö, useita kolmioita ja neliöitä sekä yksi viiden huoneen asunto, joiden koot vaihtelevat 43,5–134,5 m2. Kuopion Aallonmurtajassa ainutlaatuisesta sijainnista ja maisemasta otetaan kaikki irti: kaikissa asunnoissa on isot terassit ja isot ikkunat järvinäkymin. Uniikkius tulee sijainnin lisäksi isoimpien asuntojen mahdollisuudesta omaan poreammeeseen terassillaan.

”Maljalahti on kehittynyt viime vuosina halutuksi asuinalueeksi, ja Asunto Oy Kuopion Aallonmurtajassa ympäröivä järvimaisema on joka kodissa ainutlaatuisella tavalla läsnä. Uniikkina kohteena Kuopion Aallonmurtaja onkin jo herättänyt paljon kiinnostusta, ja olemme saaneet runsaasti yhteydenottoja asunnoista jo ennen ennakkomarkkinoinnin alkamista”, kertoo Laptin Itä-Suomen aluejohtaja Risto Pekkarinen. ​

Risto Pekkarinen, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, p. 040 134 5244, risto.pekkarinen@lapti.fi
Jean Mattsson, myyntipäällikkö, Rakennusliike Lapti Oy, p. 0400 599 117, jean.mattsson@lapti.fi
lapti.fi/kuopionaallonmurtaja

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Huipputason urheilukeskus nousi harjakorkeuteen Turussa – täysin hiilineutraalissa keskuksessa pelataan Finnish Padel Tourin finaali 202321.11.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Huipputason urheilukeskus on noussut harjakorkeuteen Turun Vähäheikkilässä. Urheilukeskuksen suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa Rakennusliike Lapti Oy, ja tulevana operaattorina toimii Padel Group, joka tulee toimimaan nimellä BOOST. Urheilukeskus on merkittävä yksityinen liikuntainvestointi alueella ja käytön aikana täysin hiilineutraali. Keskuksen rakentaminen käynnistyi keväällä 2022, ja se avautuu toukokuussa 2023.

Hämeenlinnan yhteiskoulun tuleva uudisrakennus ja liikuntahalli palvelevat monikäyttöisinä sekä oppilaita että lähialueen asukkaita15.11.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Hämeenlinnan yhteiskoulun alue muuttuu tulevina vuosina alueen asukkaat yhteen kokoavaksi monitoimikeskukseksi, kun pihalle nousee Tuomelan koulun kylkeen uusi koulurakennus kirjastoineen ja nuorisotiloineen sekä aktiivisuuteen kannustava piha-alue ja liikuntahalli. Uuden koulurakennuksen ja liikuntahallin suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa Rakennusliike Lapti Oy, joka valittiin urakan toteuttajaksi kilpailullisen neuvottelumenettelyn kautta.

Opiskelijatornitalo Uno yhdistää yksinasumisen ja yhteisöllisyyden – peruskivi muurattiin Oulun Välkkylässä12.10.2022 16:00:00 EEST | Tiedote

Pohjois-Suomen opiskelija-asuntosäätiön historian korkeimman uudiskohteen, 16-kerroksisen Unon peruskivi muurattiin juhlallisesti keskiviikkona 12.10. Opiskelijoiden arjen kohtaamisiin ja yhteisöllisyyteen on panostettu tornitalossa tavalla, joka tuo tasapainoa yleistyneeseen yksinasumiseen ja etäopiskeluun. Yhteistoimintaan on nojattu poikkeuksella tavalla myös rakennushankkeessa.