Universal Robotsilta uusi UR10e-robotti, jolla on jopa 25 % suurempi hyötykuorma

Universal Robotsin suositun UR10e-cobotin hyötykuormaa on kasvatettu. Päivitetty malli pystyy käsittelemään entistä painavampia kuormia eri käyttökohteissa, mikä parantaa laitteen tuottavuutta.

Saksalaisyritys MBO Press Service käyttää UR10e:tä yhdessä CoBo-Stack-tarttujan kanssa.

Universal Robots (UR) julkistaa uuden, parannetun UR10e-robotin, jonka hyötykuorma on 12,5 kg. Päivitetty malli tuo uusia mahdollisuuksia esimerkiksi kuormaamiseen, koneiden huoltoon ja pakkaukseen. Robotin hinta ei kuitenkaan muutu.

”Universal Robots on sitoutunut kehittämään tuotteitaan jatkuvasti, jotta voimme täyttää asiakkaidemme toiveet ja tarttua markkinoilla oleviin tilaisuuksiin. Asiakkaamme käyttävät jo UR-cobotteja monenlaisissa kuormaustöissä. Ajan myötä he ovat huomanneet, että he haluaisivat käyttää UR10e-cobottia myös painavampien kuormien käsittelyyn”, Universal Robotsin pääjohtaja Kim Povlsen sanoo.

”Vastauksena asiakkaidemme toiveisiin olemme kasvattaneet UR10e:n hyötykuormaa, jotta sitä voidaan käyttää monipuolisemmissa kohteissa.”

Edeltäjänsä kaltaisesti uusi UR10e vie vain vähän tilaa alustalla, sen ohjelmointi on intuitiivista, toistettavuus täydellistä, laatu erinomaista ja toiminta luotettavaa. Lisäksi suurempi hyötykuorma tarjoaa asiakkaille uusia käyttömahdollisuuksia:

• UR10e pystyy käsittelemään kuormalavoilla jopa 10 kiloa painavia laatikoita, joissa on 2,5 kilon tarttujat.
  • UR10e soveltuu monipuolisemmin myös muihin tehtäviin, kuten painavampien kappaleiden lastaamiseen ja purkamiseen koneiden hoidossa sekä painavien esineiden pakkaamiseen.
  • Uuden UR10e:n suurempi hyötykuorma tarkoittaa, että työntekijöiden nostettavaksi ja kannettavaksi jää vähemmän painoa, mikä parantaa ergonomiaa ja työoloja. Kurottamiset aiheuttavat noin 24 prosenttia ja toisteiset liikkeet noin kahdeksan prosenttia loukkaantumisista työpaikoilla Yhdysvalloissa, joten kyse on merkittävästä helpotuksesta.

”Ihmiskehoa ei ole suunniteltu nostamaan painavia esineitä toisteisesti, mutta coboteiltamme se sujuu helposti. Kun epäergonomiset työtehtävät annetaan UR-cobottien hoidettavaksi, tuottavuus ja työn laatu paranevat ja yritykset voivat käyttää ihmisiä niihin työtehtäviin, joissa tarvitaan luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä. Tämä parantaa myös työturvallisuutta”, Kim Povlsen sanoo.

UR:n kumppaneilta saatu palaute on ollut erinomaista. Esimerkiksi saksalainen MBO Postpress Solutions on integroinut UR10e:n pinoavaan CoBo-Stack -cobottiinsa

”UR10e:n suurempi hyötykuorma parantaa MBO:n CoBo-Stackin kannattavuutta asiakkaidemme näkökulmasta, sillä nyt he voivat käyttää robottia myös suurempien pakkausten ja painavampien tuotteiden käsittelyyn, esimerkiksi sidottujen tai nidottujen esitteiden ja kuvastojen käsittelyyn”, MBO Postpress Solutions GmbH:n tuotekehityksestä vastaava Sebastian König sanoo.

Lisäksi UR10e on yhteensopiva Universal Robotsin UR+-sarjaan kuuluvien laitteiden ja ohjelmistojen kanssa, joten käyttäjät voivat hyödyntää sen ominaisuuksia helposti myös yhteistyösovellusten kautta.

Robotiqin ylempi tuotepäällikkö Nicolas Lauriez kommentoi: ”Suurempi hyötykuorma muuttaa paljon kuormalavatöissä, sillä uudella UR10e:llä käyttäjät voivat käsitellä jopa 12,5 kilon painoisia kuormia. Koska myös automaatio on 25 % tehokkaampaa, UR10e soveltuu erinomaisesti linjoille, joilla kuormataan eri painoisia tuotteita.”

UR ottaa tilauksia vastaan maailmanlaajuisen jakeluverkoston kautta. Uuden UR10e:n toimitukset alkavat aikataulun mukaan kesäkuun puolivälin jälkeen.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.UR10e toiminnassa

Sales Development Manager
Antti Lumme
anlu@universal-robots.com

Universal Robotsin pääjohtaja Kim Povlsen

+45 89 93 89 89https://try.universal-robots.com/fi/mainsite/

Yritys on osa Teradyne Inc. -konsernia, ja Tanskan Odensessa sijaitsevan pääkonttorin lisäksi sillä on aluetoimistot Yhdysvalloissa, Saksassa, Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Isossa-Britanniassa, Tšekissä, Puolassa, Unkarissa, Romaniassa, Venäjällä, Turkissa, Kiinassa, Intiassa, Singaporessa, Japanissa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa ja Meksikossa. Universal Robotsin liikevaihto oli 248 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria vuonna 2019.

Tanskaan maailman suurin yhteistyörobottien keskittymä: Mobile Industrial Robots ja Universal Robots sijoittavat 36 miljoonaa dollaria robotiikan kehitystyöhön ja valmistukseen12.2.2020 08:31:50 EET | Tiedote

Tanskan elinkeinoministeri Simon Kollerup on julkaissut suunnitelmat Tanskan robotiikka-alan lippulaivojen, Mobile Industrial Robotsin (MiR) ja Universal Robotsin (UR) tulevasta päämajasta. Yritykset asettuvat yhdessä noin 32 000 m2:n ”cobottikeskukseen” Odensessa, joka on Tanskan nopeasti kasvavan robotiikka-alan keskus.