Uppgiften som överombudsman för Sitra söktes av 51 personer

Uppgiften som överombudsman för Sitra söktes inom utsatt tid av 51 personer. Den nya överombusmannen tillträder den 1 januari 2020. Uppgiften är tidsbunden och gäller fem år.

Sitras styrelse ansvarar för rekryteringsprocessen och bereder framställningen av utnämningen för Sitras nya förvaltningsråd, som gör utnämningen. Personalkonsult Personnel Oy har varit som hjälp I valprocessen och förberedelserna. Som mål är att få valet gjort I September.

Befattningen som överombudsman för Sitra söktes av:

Aitta, Jarmo
Tunkelo, Teemu
Turtiainen, Juha
Wilenius, Markku

19 sökande ville inte ha sitt namn offentliggjort.

styrelsens ordförande Martti Hetemäki, tel. +358 295 530 292
chefkonsult Timo Tuohimaa, Personnel Oy, tel. +358 400 403032

Jubileumsfonden för Finlands självständighet Sitra är ett modigt framtidshus, en föregångare för förutsägelse och en oberoende förändringsdrivare med breda sociala nätverk. Enligt finsk måttstock är Sitras ställning och inflytande unikt. Arbetets mål är en rättvis och hållbar framtid, vilket skapas i nära samarbete mellan olika aktörer inom olika sektioner både i Finland och internationellt. I egenskapen av en offentlig självfinansierad organisation är Sitra en förändringsaktör, som i sina experiment och projekt kombinerar den senaste kunskapen och kunnandet med ansvarsfull effektivitet. Sitra är en offentligrättslig fond som lyder under riksdagen, förvaltningsrådet är riksdagens bankfullmäktige. Se närmare information www.sitra.fi/sv, Lag om Jubileumsfonden för Finlands självständighet  (24.8.1990/717 uppdaterad lagstiftning)

Följ Sitra

Senaste pressmeddelandena från Sitra

Över 2 000 påverkare inom cirkulär ekonomi och tiotals utländska journalister kommer till Helsingfors29.5.2019 08:30:00 EESTTiedote

Det finländska toppforumet inom cirkulär ekonomi, World Circular Economy Forum (WCEF), samlar innovatörer inom världsekonomin från cirka hundra länder i Finlandia-huset den 3 till 5 juni. Sitra ordnar evenemanget i samarbete med bland andra Världsbanken, Europeiska investeringsbanken, EU-kommissionen och flera ministerier. WCEF2019 presenterar och skapar metoder för att bygga en ny, effektivare ekonomi som utgår från jordens bärkraft.

Yli 2000 kiertotalousvaikuttajaa ja kymmeniä ulkomaisia toimittajia saapuu Helsinkiin29.5.2019 08:30:00 EESTTiedote

Suomalainen kiertotalouden huippufoorumi World Circular Economy Forum (WCEF) kokoaa maailman talouden uudistajat noin sadasta maasta Finlandia-talolle 3.–5. kesäkuuta. Sitra järjestää tapahtuman yhteistyössä muun muassa Maailmanpankin, Euroopan investointipankin, Euroopan komission ja useiden ministeriöiden kanssa. WCEF2019 esittelee ja luo keinoja rakentaa uutta, tehokkaampaa taloutta, joka perustuu maapallon kantokykyyn.