Urbaani kaupunkikeidas avautuu Piha & Puutarha -messuilla

Tiedote 19.2.2018. Turun Piha & Puutarha -messut 6.-8.4. hätkähdyttävät tänä vuonna yleisöä muun muassa vehreällä kaupunkipuutarhalla. Ammattiopisto Livian toteuttama yleiskoristelu sisältää mm. viihtyisän oleskelutilan, lyhtyjä, räsymattoja sekä upeita istutuksia. Piha & Puutarha -messut ovat kokonaisuutena jälleen omaperäinen ja uutuusarvoltaan tuore. Luvassa on mm. yllätyksellistä hyggeilyä lattiatasolta korkeuksiin.

Greencare sekä puutarhuri, arboristi Minna Toivanentoteuttavat messuilla omenapuun rakenneleikkauksia mm. säleikkömuotoon, pilariksi ja satoa tuottavaksi pikkupuuksi. Työnäytösaiheina ovat myös kurkku kasvumaassa, yhteensopivat kasvuparit kasvupussissa, puun istuttaminen, perennojen kuningatar pioni, metsäisen pihan istutus ja kesäkukkien trendit. Yksi kesäkukkaistutus toteutetaan mm. kokonaan syötävillä kukilla.

Piha & Puutarha -messujen osastoilta voi osaa jo taimia tulevaa kesää ajatellen. Myyntiin tulee uutuuksia ja erikoisuuksia. Fengshui ja pionit näkyvät nekin messuilla. Kukkasidontaa, puiden varrentamista ja paljon muuta ohjelmaa on luvassa kaikki päivinä.

Samaan aikaan Piha & Puutarha -messujen kanssa järjestetään myös Mökki & Meri -messut, jossa erityisenä teemana on tällä kertaa kalastus.

www.pihapuutarhamessut.fi

Tiedote ja kuvat:

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta12.12.2018 09:43Tiedote

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.

Yli 50 näytteilleasettajaa hyvällä asialla – vapaaehtoiset messujen pääsylippumaksut Saaristomeren hyväksi7.11.2018 10:12Tiedote

Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Tapahtumassa on 54 näytteilleasettajaa. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä yhdessä hallissa laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Tiikeri-pomppulinna.

Vapaaehtoiset pääsymaksut Saaristomeren hyväksi - Maksuton venemessutapahtuma Turussa 8.-11.11.31.10.2018 11:40Tiedote

Tiedote 31.10.2018. Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Tapahtuman vapaaehtoiset lipputulot lahjoitetaan Saaristomeren hyväksi. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä, joista suurin osa on uusia. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Pomppulinnamaailman testausta.