Urheilulääketieteen asiantuntija Medicortex Finland Oy:n neuvonantajaksi

Medicortexin toimitusjohtaja ja perustaja, neurobiologian tohtori Adrian Harel toteaa: ”Olemme erittäin tyytyväisiä saamastamme vahvistuksesta neuvonantajapaneeliin. Tohtori Tuominen täydentää osaamisellaan asiantuntijaverkostoamme, ja hänen kokemuksen avulla pääsemme eteenpäin haasteellisten urheiluun liittyvien aivovammojen diagnostiikan alueella.” Medicortexin neuvonantajatoimikunnan muita jäseniä ovat professori Heikki Rauvala Helsingin yliopistosta, professori ja neurotoimialueen johtaja Risto O. Roine Turun yliopistollisesta keskussairaalasta, ylilääkäri ja dosentti Antti Kaipia Tampereen yliopistollisesta keskussairaalasta, dosentti ja tutkimusjohtaja Lauri Kangas sekädosentti ja neuroradiologian erikoislääkäri Timo Kurki Terveystalo Oy:stä.

Israelilaislähtöinen neurobiologian tohtori ja kokenut bioalan yrittäjä Adrian Harel perusti Medicortexin Turkuun vuonna 2014. Yhtiö kehittää uusiin biomerkkiaineisiin perustuvaa sylki- ja virtsatestiä tapaturmaisen aivovamman ja aivotärähdyksen havaitsemiseen. Yhtiön toinen, noin 70 koehenkilöä kattava kliininen tutkimus valmistuu vuoden 2019 alkupuolella. Aiemmin syksyllä yhtiö sai 50.000 euron innovaatioavustuksen EU:n Horizon 2020 -ohjelmasta.

Dr. Adrian Harel, toimitusjohtaja

LT Markku Tuominen
Medisport Oy
markku.tuominen@medisport.fi