Urheilulääketieteen asiantuntija Medicortex Finland Oy:n neuvonantajaksi

Medicortexin toimitusjohtaja ja perustaja, neurobiologian tohtori Adrian Harel toteaa: ”Olemme erittäin tyytyväisiä saamastamme vahvistuksesta neuvonantajapaneeliin. Tohtori Tuominen täydentää osaamisellaan asiantuntijaverkostoamme, ja hänen kokemuksen avulla pääsemme eteenpäin haasteellisten urheiluun liittyvien aivovammojen diagnostiikan alueella.” Medicortexin neuvonantajatoimikunnan muita jäseniä ovat professori Heikki Rauvala Helsingin yliopistosta, professori ja neurotoimialueen johtaja Risto O. Roine Turun yliopistollisesta keskussairaalasta, ylilääkäri ja dosentti Antti Kaipia Tampereen yliopistollisesta keskussairaalasta, dosentti ja tutkimusjohtaja Lauri Kangas sekädosentti ja neuroradiologian erikoislääkäri Timo Kurki Terveystalo Oy:stä.

Israelilaislähtöinen neurobiologian tohtori ja kokenut bioalan yrittäjä Adrian Harel perusti Medicortexin Turkuun vuonna 2014. Yhtiö kehittää uusiin biomerkkiaineisiin perustuvaa sylki- ja virtsatestiä tapaturmaisen aivovamman ja aivotärähdyksen havaitsemiseen. Yhtiön toinen, noin 70 koehenkilöä kattava kliininen tutkimus valmistuu vuoden 2019 alkupuolella. Aiemmin syksyllä yhtiö sai 50.000 euron innovaatioavustuksen EU:n Horizon 2020 -ohjelmasta.

Dr. Adrian Harel, toimitusjohtaja

LT Markku Tuominen
Medisport Oy
markku.tuominen@medisport.fi

Medicortex Finland Oyj (www.medicortex.fi) on tutkimuslähtöinen lääkealan yritys, joka kehittää uudenlaista diagnostista menetelmää perustuen biomerkkiaineisiin.

Turun kaupunki myönsi Medicortexille TKI-setelin15.6.2023 13:21:40 EEST | Tiedote

Medicortex Finland Oyj, turkulainen aivovammojen diagnostiikkaan ja lääkekehitykseen erikoistunut yritys, on saanut 5000 euron arvoisen TKI (tutkimus, kehitys- ja innovaatio-osaaminen) -setelin Turun kaupungilta. Seteli käytetään Turun yliopiston kanssa yhteistyössä tehtävän tutkimushankkeen edistämiseen. Hankkeen tarkoituksena on tutkia sähkömagneettisen säteilyn vaikutusta keskushermostoon koe-eläinmallissa.

Medicortexin kevään 2023 osakeanti päättynyt – yhtiö kiitollinen yleisön mielenkiinnosta30.5.2023 10:45:00 EEST | Tiedote

Medicortex Finland Oyj, tapaturmaisen aivovamman diagnostiikkaa ja hoitoa kehittävä turkulainen bioteknologiayhtiö, on saanut päätökseen osakeantikampanjan toisen kierroksen. Kampanjan aikana, joka sijoittui 2023 vuoden ensimmäiselle puolikkaalle, yritys keräsi yli 110 000 euroa. Saadut varat käytetään uusien hankkeiden aktivoimiseen yhtiön ensisijaisen tuotekehitysprojektin rinnalla.

Medicortex concluding the fundraising round of spring 2023 – company grateful for the public interest30.5.2023 10:45:00 EEST | Press release

Medicortex Finland Plc, a biopharmaceutical company focusing on the development of diagnostics for mild traumatic brain injury (TBI), and drug development for the same indication, announces completion of a second round of the fundraising campaign. In the two funding rounds that took place in the first half of 2023, the company has raised more than 110,000 euros. The funds raised will be used to activate research projects in parallel to company’s main product development program.