Useita loppuunmyytyjä tapahtumia sisältänyt Lost In Music 2021 toi ihmiset ja livemusiikin jälleen yhteen Tampereella!

Lost In Music keräsi kolmen päivän aikana lähes 6000 musiikin ystävää yhteen ympäri Tamperetta. (c) Jan Trygg / Lost In Music 2021

Lost In Music palasi uudistettuna ja raikkaana yhden välivuoden jälkeen tapahtuma-alan auetessa valovoimaisena Tampereella 7.-9.10.2021. Suomen suurin kaupunki- ja showcase-festivaali Lost In Music järjestettiin nyt jo neljännentoista kerran ympäri Tampereen lukuisia keikkapaikkoja.

Haastavista lähtöasetelmista huolimatta Lost In Musicin kävijämäärä nousi lopulta lähes 6000:een kävijään lokakuun alussa purkautuneiden ravintolarajoitusten myötä. Lähes 70 artistin monimuotoinen ohjelmisto nosti tänä vuonna erityisesti esiin uutta, nousevaa läpimurron kynnyksellä olevaa suomalaista musiikkia. Useat artistit soittivat tapahtumassa ensimmäisiä livekeikkojaan ja patoutunut tarve live-elämyksille niin yleisön kuin artistien välillä purkautui euforisella tunnelmalla, joka vallitsi jokaisella keikkapaikalla. Tapahtumassa vieraili runsaasti kävijöitä myös Tampereen ulkopuolelta ja myös vaihto-opiskelijat löysivät festivaalin.

“Haluan erityisesti kiittää tämän vuoden Lost In Musicin onnistumisesta uskomattoman ketterästi lukuisiin muutoksiin reagoinutta työryhmäämme, artisteja, kumppaneitamme, keikkapaikkoja ja Tampereen kaupunkia hyvästä yhteistyöstä. Lost In Musicin tarve ja merkitys oli tänä vuonna äärettömän suuri, joka houkui onnellisuuden tunteena niin lavoilla kuin yleisön joukossa - oli niin ihanaa palata normaaliin”, tiivistää Lost In Musicin promoottori Pietu Sepponen.

Lost In Music järjestettiin samanaikaisesti Musiikki & Media -ammattillaistapahtuman kanssa. Lost In Musicin promoottori Pietu Sepponen palkittiin perjantaina 8.10. Industry Awards -gaalassa vuoden promoottorina. Lost In Music järjestetään seuraavan kerran syksyllä 2022. Tarkemmista päivämääristä ja sisällöistä tiedotetaan lisää myöhemmin.

Tapahtumassa esiintyivät:

VESTA, WILLIAM, URSUS FACTORY, YEBOYAH, JESSE MARKIN, TEKSTI-TV 666, TIISU, MOON SHOT, ANI, ARPPA, ASTRID SWAN, AVERAGEKIDLUKE,  AWAKE AGAIN, BAD SAUNA, BALANCE BREACH, BAULA (SE), DANIEL LEVI (EE), DETALJI, EDGE OF HAZE, HASSAN MAIKAL, HIGH SCHOOL DROPOUTS, ILON, INKA UPENDO, ISAAC SENE, JAMBO, JORI SJÖROOS, JUHLAT,  JUUSTOPÄÄT, KISSA, KIELO KÄRKKÄINEN, KUUMAA, LAPSUUS, LOUIE BLUE, LUUKAS OJA, LYYTI, MALKA, MALLA, MARKUS PERTTULA,  MERCURY CIRCLE, MESSIER, MINÄ JA NIEMINEN, MON-SALA, NEØV, NEW RO, PAHA MATAMI, PAMBIKALLIO, PIHKA IS MY NAME, PIHLAJA, PEKKA NISU, PEKKO KÄPPI & K:H:H:L, PUNOMO, PYRYTHEKID, SALALIITTO, SARA, SARA SIIPOLA, SARPARANTA, SEPIKKA, SEXMANE, SIN COS TAN, STONED STATUES, SUISTAMON SÄHKÖ, SURUT, SÄTILÄ, TAMMELA 33100, THE SCUM ORCHESTRA, VIEW, WHEEL

www.lostinmusic.fi

Lisätiedot & haastattelupyynnöt:

Pietu Sepponen / Promoottori

pietu.sepponen@sunborn.fi puh. 044-5566113

Ursus Factory villitsi torstaina 7.10. Pakkahuoneen lavalla. (c) Jan Trygg.
Lost In Music levittäytyi ympäri kaupunkia. Kuvassa Sätilä esiintyy O'Connellsissa. (c) Jan Trygg.

Yleisöennätyksen tehneen Kesärauhan yleisö rakastui Elektrolinnaan12.6.2022 23:55:29 EEST | Tiedote

Kesärauhan yleisön selkeäksi suosikiksi nousi Elektrolinna, joka mahdollisti ainutlaatuisen musiikkielämyksen Turun linnan muurien sisäpuolella. Lukuisat artistit tanssittivat yleisöä kolmena päivänä alkuillasta alkaen ja suurimmat jonot nähtiinkin Elektrolinnan ovella. Uusi viides esiintymislava toi erilaisen kokemuksen, joka hurmasi yleisön erityisesti yön pimeinä tunteina. Elektrolinnan lisäksi valotaidetta nähtiin alueella Linnanpuistossa, jossa erityisesti Åbo Litin rakentamia Kesärauha-valokirjaimia ikuistettiin yleisön valokuviin. Kesärauhan ikimuistoisimpia hetkiä tänä vuonna olivat perjantain Peace Stagen päättäneen Junglen tanssittavat soulin ja funkin soundit, First Aid Kitin aurinkoiseen lauantai-iltaan täydellisesti solahtaneet folk-sävyt sekä sunnuntai-iltapäivän tunnelmallisen keikan tarjonnut José Gonzalez. Nousevat kotimaiset artistit Pehmoaino, Arppa ja Malla keräsivät jokainen suuren yleisömäärän YleX Stagelle. Hurmoksellisia rock-keikkoja Linna Stagella tarjosivat H

Luvassa kaikkien aikojen Kesärauha: monipuolinen kattaus ruokaa, taidetta sekä designia1.6.2022 12:01:48 EEST | Tiedote

Kolmatta kertaa järjestettävä Kesärauha on tehnyt jo tämän hetken ennakkomyynnillä yleisöennätyksen. Lipunmyynti on käynyt vilkkaana ja osa lipputyypeistä on loppuunmyyty. Kolmen päivän aikana vehreässä Linnanpuistossa nähdään kymmenkunta kovatasoista ulkomaista artistia sekä yli 60 kotimaista esiintyjää. Tänä kesänä laaja festivaalialue monipuolistuu tarjonnaltaan entisestään ja tulee tarjoamaan elämyksellisiä taidekokemuksia, tarkkaan valikoituja ravintola- ja ruokatoteutuksia sekä kokonaan uuden Design Street -konseptin.

KNOTFESTIN TAPAHTUMA-ALUE ON NYT JULKISTETTU23.5.2022 10:00:17 EEST | Tiedote

Ensimmäistä kertaa Suomeen saapuva festivaalikiertue toteutuu Turun Artukaisten kentällä 12.-13.8.2022 Slipknotin luoman Knotfest-festivaalin tapahtuma-alueeksi on varmistunut Turussa sijaitseva Artukaisten kenttä, joka sijaitsee Gatorade Centerin ja Turun Messu- ja kongressikeskuksen välittömässä läheisyydessä. Ensimmäistä kertaa festivaalikäytössä oleva alue tarjoaa täydellisesti tapahtumalle soveltuvan ympäristön, joka mahdollistaa jopa 30 000 hengen yleisökapasiteetin. Noin 5km etäisyys Turun ydinkeskustasta, rautatieasemalta ja satamasta mahdollistaa hyvät liikenneyhteydet tapahtuma-alueelle jalan, pyörällä sekä muilla kevyen liikenteen vaihtoehdoilla. Turun seudun joukkoliikenteen Fölin busseilla pääsee sujuvasti tapahtuma-alueen läheisyyteen. Knotfestiä varten lisätään runsaasti bussivuoroja sekä panostetaan laajasti tapahtumaopastamiseen sekä esteettömyyteen. Omalla autolla liikkuvia palvelee tapahtuma-alueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee ennakkoon myytävä parkkialue. ”A

KESÄRAUHAAN UUSI ELEKTRONISEN MUSIIKIN LAVA27.4.2022 11:59:18 EEST | Tiedote

Turun linnan muurien sisäpuoli avautuu festivaaliyleisölle, sillä Kesärauhaan tulee uusi, ainutlaatuinen elektronisen musiikin lava: Elektrolinna, jossa keskiaikainen linna ja moderni konemusiikki kohtaavat upeana kokonaisuutena. Kesärauhan lähes 60 artistin ohjelma paisuu entisestään uusien julkistusten myötä. Päälinnan sisäpihalla sijaitsevalle Elektrolinnan lavalla nähdään viikonlopun aikana peräti 16 elektronisen musiikin esiintyjää ja DJ:tä. Perjantaina Elektrolinnassa nähdään heti alkuun joukko suomalaisen elektronisen musiikin kärkinimiä, kun lavalle nousevat DJ-legenda Jori Hulkkonen, ennakkoluulottomasti musiikkityylejä yhdistelevä Katerina ja ympäri Eurooppaa kiertänyt Detalji. Päivän lavaohjelmistoa vahvistavat tummasävytteistä, progressiivista housea soittava nghtrdio-duo sekä disco- ja dance-biittien lofi-taituri Ty Roxy. Perjantaina lavalla nähdään myös suomalaisen klubimusiikkiskenen ydinvaikuttajat Rony Rex & Orion, jotka tanssittavat yleisöä yhteisellä backtoback-setil

Elektronisen musiikin pioneeri DJ Shadow ja norjalainen punkrock-yhtye Honningbarna sekä joukko uusia artisteja viimeistelevät Kesärauhan ohjelmiston17.3.2022 10:00:00 EET | Tiedote

Turun Linnanpuistossa koettavan kolmannen Kesärauha-festivaalin lavaohjelma on valmis kahdeksan uuden artistikiinnityksen myötä. Päätöspäivää saapuu tähdittämään elektronisen musiikin pitkän linjan vaikuttaja DJ Shadow. Kesärauhan perjantaita puolestaan säväyttää energinen livebändi Honningbarna. Uusina kotimaisina kiinnityksinä julkaistiin Jesse Markin, Antti Autio, Pintandwefall, Teini-Pää, pehmoaino ja Ege Zulu.