Uuden hsl.fi:n ensimmäinen versio on julkaistu – tutustu beta-versioon

HSL:n verkkosivut uudistuvat tänä vuonna. Uuteen hsl.fi:hin on nyt mahdollista päästä tutustumaan, kun uudesta sivustosta on julkaistu beta-versio.

Olemme pyrkineet tekemään uusista verkkosivuistamme entistä helpommat käyttää: tavoitteenamme on, että kaikki tarpeelliset joukkoliikenteeseen liittyvät tiedot löytyvät sivuiltamme entistä nopeammin. Samalla myös Reittiopas siirtyy osaksi uutta hsl.fi:tä. Näin kaikki HSL:n verkkopalvelut ovat tulevaisuudessa yhdessä paikassa.

Uusi HSL:n verkkosivusto on tarkoitus julkaista kokonaisuudessaan loppuvuonna 2020. Nyt julkaistuun beta-versioon tuodaan uusia ominaisuuksia vielä kesän ja syksyn mittaan. Verkkopalvelujen kehitystyö jatkuu myös uuden hsl.fi:n julkaisun jälkeen.

Samalla verkkosivujen ulkoasua on kehitetty entistä selkeämmäksi, ja sama koskee myös uutta reittihakua. Reittiopas uudistuu vastaavalla tavalla myös HSL-sovellukseen. Myös saavutettavuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota.

Uusi verkkosivusto on toteutettu tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Kehitystyön aikana olemme tehneet useita asiakashaastatteluita ja testanneet sivuston aiempia kehitysversioita.

Beta-versio on julkaistu vain suomeksi, mutta ruotsin- ja englanninkieliset palvelut ovat saatavilla edelleen nykyisellä hsl.fi-sivustolla.

Toivomme uudesta HSL:n verkkosivusta myös palautetta. Sitä voi antaa uudella sivustolla klikkaamalla uuden hsl.fi:n sivujen oikeassa laidassa näkyvää Anna palautetta -painiketta.

Tutustu uuteen hsl.fi:hin osoitteessa uusi.hsl.fi!

Lisätietoja uudesta hsl.fi:stä:
Heli Rautio
konseptin omistaja
heli.rautio@hsl.fi

Lisätietoja Reittioppaan uudistumisesta:
Niko Tynkkynen
johtava konseptin omistaja
niko.tynkkynen@hsl.fi

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.7.20202.7.2020 13:23:28 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 51b/2020 ratkaisu Nobina Oy on voittanut HSL:n tarjouskilpailun, jossa oli mukana viisi eri puolille Helsinkiä sekä kaksi Vantaalle Myyrmäkeen kulkevaa linjaa. Mukana oli 68 linja-auton liikenne, josta Nobina Oy hoitaa huomattavan osan sähköbusseilla elokuusta 2021 alkaen. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Liikennöitsijöille maksettava lisäkorvaus bussikaluston tehokkaammasta sisäpuhdistuksesta koronatartuntojen ehkäisemiseksi Hallitus päätti korvata bussiliikennöitsijöille kaluston lisäsiivouksesta ja desinfioinnista kalustotyypistä riippuen 50 tai 100 euroa/bussi/kk ajanjaksolla 16.3.–30.9.2020. Lisäksi hallitus valtuutti HSL:n toimitusjohtajan jatkamaan lisäkorvauksen maksua harkinnan perusteella 31.12.2020 saakka. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Toimivallan siirto toimitusjohtajalle koronavirustilanteessa mahdollisesti tapahtuv

Kohti turvallisempia matkoja – näitä asioita asiakkaamme toivovat joukkoliikenteeseen26.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Kysyimme asiakkailtamme kesäkuussa, miten he suhtautuvat joukkoliikenteeseen nykyisessä koronatilanteessa ja mitkä toimet parantaisivat turvallisuuden tunnetta. Positiivisimmin joukkoliikenteen käyttöön vaikuttaisivat kyselyn perusteella tarkempi tieto liikennevälineiden ruuhkautumisesta, tehostettu siivous ja näkyvät ohjeet matkustajien käyttäytymiseen. Valtaosa kyselyyn vastanneista aikoo käyttää joukkoliikennettä lähiviikkojen aikana.