Uuden lastensairaalan julkisivun laattojen kiinnityksiä korjataan

Uuden lastensairaalan julkisivun laattojen kiinnityksessä on havaittu puutteita. Tämän vuoksi kaikkien sairaalan julkisivulaattojen kiinnitykset tarkistetaan ja puutteelliset kiinnitykset korjataan.

Ongelmat havaittiin selvityksessä, joka käynnistettiin välittömästi sen jälkeen, kun sairaalan julkisivusta irtosi laatta lokakuun alussa (linkki verkkouutiseen). Uuden lastensairaalan neljännen kerroksen terassitasolle tippunut laatta ei aiheuttanut vaaratilannetta, ja kulkureitit sairaalaan suojattiin välittömästi.

Uuden lastensairaalan päätoteuttaja SRV johtaa korjaustöiden suunnittelua. Korjaustyöt tullaan suorittamaan viipymättä. Osana korjaussuunnittelua kaikki julkisivut tarkastetaan ja laatan putoamiseen johtaneet syyt selvitetään tarkemmin. Korjaustyöt käynnistetään suunnitelman valmistuessa arviolta loppuvuoden aikana.

”Päätoteuttajana varmistamme, että julkisivut korjataan ja kiinnitykset asennetaan uudelleen kestävästi, jotta rakennuksen julkisivu on turvallinen myös tuleviksi vuosiksi. Korjaustöihin tartutaan nopeasti, ja ne tehdään siten, että niistä aiheutuu mahdollisimman vähän häiriötä sairaalan henkilökunnalle tai asiakkaille”, SRV:n yksikönjohtaja Ossi Inkilä sanoo. ”Terveellisen ja turvallisen Uuden lastensairaalan rakentaminen on ollut meille kunnia-asia ja suhtaudumme rakentamisen laatuun vakavasti.”

”Korjaustyöt eivät vaikuta potilaiden hoitoon ja kulkeminen sairaalaan on korjaustöiden aikana turvallista”, toteaa kiinteistöjohtaja Vesa Vainiotalo HUSista.

”On valitettavaa, että korjaustarpeita on ilmennyt. Meille on ensiarvoisen tärkeää, että korjaukset toteutetaan mahdollisimman nopeasti ja sujuvasti. Luotamme siihen, että korjaukset saadaan tehtyä ilman häiriöitä sairaalan toiminnalle”, sanoo Kiinteistöosakeyhtiö Uusi Lastensairaalan hallituksen puheenjohtaja Juhani Pitkäkoski.

Ossi Inkilä, yksikönjohtaja, SRV, p. 040 708 2253, ossi.inkila@srv.fi

Vesa Vainiotalo, kiinteistöjohtaja, HUS Helsingin yliopistollinen sairaala, p. 040 588 6793, vesa.vainiotalo@hus.fi

Jussi Pitkäkoski, hallituksen puheenjohtaja, Kiinteistöosakeyhtiö Uusi Lastensairaala, p. 0400 451 644, jussipitkakoski@gmail.com

HUS mottagning för kärlavvikelser har förbättrat behandlingen och diagnostiken av kärlavvikelser så att den är likvärdig i hela Finland2.12.2022 11:58:00 EET | Tiedote

I HUS grundades för 20 år sedan ett expertnätverk för behandling och diagnostik av kärlavvikelser i enlighet med modellen för internationella referenssjukhus. Sedan dess har man målmedvetet utvecklat expertisen i synnerhet när det gäller behandlingen av svåra och sällsynta blodkärlavvikelser. Den evidensbaserade vården har utvecklats också genom eget forskningsarbete.

HUSin suonianomaliayksikkö on parantanut suonipoikkeavuuksien hoitoa ja diagnostiikkaa yhdenvertaiseksi koko Suomessa2.12.2022 11:58:00 EET | Tiedote

HUSiin perustettiin 20 vuotta sitten kansainvälisten referenssisairaaloiden mallin mukainen asiantuntijaverkosto suonipoikkeavuuksien hoitoon ja diagnostiikkaan. Tästä lähtien erikoisosaamista etenkin vaikealaatuisten ja harvinaisten verisuonianomalioiden hoidossa on määrätietoisesti kehitetty. Näyttöön perustuvaa hoitoa on kehitetty myös omalla tutkimustyöllä.