Uuden lastensairaalan päivystys aukeaa tiistaina 25.9. klo 8

Lasten päivystys aukeaa 25.9. klo 8.00 Uudessa lastensairaalassa ja päivystystoiminta päättyy Lastenklinikalla. Perusterveydenhuollon päivystys aloittaa toimintansa klo 16.00.

Uuden lastensairaalan päivystys on avoinna ympäri vuorokauden ja siellä hoidetaan 0–15-vuotiaita potilaita kaikilta erikoisaloilta.

Uusi lastensairaala aukesi potilaille maanantaina 17.9. Sairaalassa toimii jo muun muassa kolme vuodeosastoa, päiväsairaala ja lastentautien vastaanotot. Uuteen lastensairaalaan muuttavat tiistaina 25.9. myös leikkaus- ja anestesiaosasto sekä lasten teho-osasto.

Lastenklinikan viimeiset potilaat siirretään Uuteen lastensairaalaan keskiviikkona 26.9.2018.

Tiedottaja Jonna Suometsä, p. 050 464 8658, jonna.suometsa@hus.fi

HUS palauttaa vuoden 2018 ylijäämän kokonaan kunnille13.12.2018 15:44Tiedote

HUS-kuntayhtymän valtuusto pohti tämän päiväisessä kokouksessaan, mitä tehdä tänä vuonna syntyneelle taloudelliselle ylijäämälle. Yksi vaihtoehto oli palauttaa ylijäämä kokonaan. Toinen oli se, että ylijäämästä palautetaan osa ja säästetään osa ensi vuodelle. - Minun kantani on, että kaikki ylijäämä pitää palauttaa. Luotan siihen, että ensi vuonna pärjätään, vaikka kaikki palautettaisiinkin, viimeistä kertaa valtuuston kokouksessa toimitusjohtajana esiintynyt Aki Lindén sanoi. Valtuusto äänesti asiasta. Äänestyksen jälkeen valtuusto päätti suurella enemmistöllä, että vuoden 2018 ylijäämä palautetaan kokonaisuudessaan kunnille. Vielä ei tarkasti tiedetä, paljonko ylijäämää on. Lopullinen summa tarkentuu, kun joulukuun tulos on tiedossa. Toimitusjohtaja Lindén arvioi, että palautus voisi olla jopa 70-80 miljoonaa euroa, jossa on mukana Töölön sairaalakiinteistön myyntivoitto 38 miljoonaa euroa. Palautukset suoritetaan tammikuussa. Lindén kertoi vuoden 2018 talouskehityksestä myös muita a