Uuden RS Nordic -sarjan kirkas valkoinen väri sopii moderniin sisustamiseen

Uusi RS Nordic -sarja on siro, skandinaavista muotoilua ja suunnittelua henkivä sarja, jossa yhdistyvät hyvä asennettavuus ja nykytrendien mukainen värimaailma.
  • ELKO-tuoteperheeseen lanseerataan sarja, joka on kirkkaan valkoista, skandinaavista muotoilua.
  • RS Nordic -sarja sopii erinomaisesti asuntorakentamisen nykytrendeihin.
  • ELKO-sarja esiteltiin jo yli 30 vuotta sitten ja se on säilyttänyt suosionsa vuosikymmenien ajan muun muassa hyvän asennettavuutensa vuoksi.

Schneider Electric lanseeraa ELKO-tuoteperheeseen uuden RS Nordic -sarjan. Moderni RS Nordic sopii täydellisesti nykyajan koteihin: sarjassa yhdistyy RS16-sarjasta tuttu hyvä asennettavuus ja uusi kirkkaan valkoinen väri, joka on käytössä myös Exxact-sarjassa.

RS Nordic on kehitetty vastaamaan nykyisiä rakentamisen suuntauksia ja väristandardeja. Se antaa entistä enemmän valinnanvaraa sekä pieniin että suuriin projekteihin.

– Uutta RS Nordic -sarjassa on nimenomaan sen kirkkaan valkoinen väri. RAL 9003 vastaa listoissa, ovissa ja ikkunanpuitteissa vakiona käytettävää valkoista. Näin uuden sarjan tuotteet myötäilevät asuntorakentamisen nykysuuntauksia, joiden mukaan kalusteiden halutaan erottuvan seinästä, kertoo Schneider Electricin tuotepäällikkö Eetu Mäkelä.

Vanha RS16-sarja ei poistu uuden sarjan myötä, vaan sitä saa edelleen uutuuden rinnalla.

– Uusi tuotesarja on panostus ELKO-tuoteperheen kehitykseen. ELKOlla on pitkä pohjoismainen historia ja se on erittäin hyvä ja pidetty asuntorakentamisen perussarja, kuvailee Mäkelä.

RS Nordic -sarjaan tulee 135 uutta tuotetta. Sarja pitää sisällään uppo- ja pinta-asennustuotteet sisätiloihin sekä IP44- ja IP55-tuotteet kosteisiin tiloihin ja laajasti lisäosia. Sarjasta on saatavilla myös uusia teknisiä vaatimuksia täyttäviä tuotteita, kuten himmentimiä ja USB-lataustuotteita.

30 vuotta skandinaavisia perinteitä

– ELKO on ollut vuosikymmenien ajan luonnollinen osa uutta rakentamista ja kunnostamista. Skandinaavinen muotoilu inspiroi tuotteiden toteutusta jo yli 30 vuotta sitten, kun RS-sarja ensimmäisen kerran esiteltiin, kertoo Mäkelä norjalaisesta tuoteperheestä.

Käytettävyys yhdistettynä houkuttelevaan ulkonäköön pysyy edelleen keskiössä, kun RS-sarjaa kehitetään.

– ELKO-sarjoissa näkyy pinta-asennustuotteiden suosio. Ne ovat siroja ja asennettavuudeltaan parhaita. Norjassa ELKO on premium-tuote, joten niiden myötä Suomen markkinoille saadaan norjalaista laatuajattelua edullisempaan hintaan, Mäkelä toteaa.

Ympäristöystävällinen RS Nordic -sarja noudattaa Schneider Electricin tuotteiden perusarvoja eli läpinäkyvyyden ja kestävän kehityksen mukaista ajattelua.

Eetu Mäkelä, tuotepäällikkö, Schneider Electric

Puh. 050 407 1404, eetu.makela@se.com

JP Pouttu vahvistaa Schneider Electricin älykkäiden sähköjakeluratkaisujen yksikköä17.1.2022 08:42:18 EET | Tiedote

Schneider Electricin uudeksi Power Systems Suomen yksikön myyntijohtajaksi on valittu sähkötekniikan insinööri Jussi-Pekka (JP) Pouttu. Pouttu tulee toimimaan myös osana Suomen johtoryhmää (FLT). Pouttu on aloittanut työssään 17.1.2022. Power Systems -yksikön tavoitteena on tarjota asiakkaille älykkäitä ratkaisuja luotettavaan keskijännitesähkönjakeluun. – Teknologiateollisuus käy läpi neljättä suurta vallankumousta. Odotan innolla, että pääsemme myyntitiimin kanssa auttamaan asiakkaita murroksessa kohti älykkäämpää ja kestävämpää huomista: Schneiderin maailman kärkeä edustava tuoteportfolio antaa tähän erinomaiset lähtökohdat, Pouttu sanoo. Pouttu siirtyy Schneider Electricin palvelukseen räätälöityjä teholähdejärjestelmiä telekommunikaatiosovelluksiin suunnittelevalta ja valmistavalta Efore Telecomilta, jossa hänen vastuullaan oli yrityksen Nokia-asiakkuuden globaali hoitaminen. Lisäksi Pouttu on työskennellyt sekä Suomessa että ulkomailla myynnin, projektinhallinnan ja liiketoiminna