Uuden Santalahden ensimmäisen kohteen asunnot ennakkomarkkinointiin

Kaupunkiasujan unelmapaikalla sijaitsevan Tampereen Santalahden ensimmäisen kohteen ennakkomarkkinointi on alkanut vauhdikkaasti. Asunto Oy Tampereen Pisparannan Ariellen asunnot kiinnostivat asunnonostajia niin paljon, että parin viikon jälkeen kohteen varausaste on jo 70 %. Hankkeen rakennustyöt tulevat käynnistymään keväällä 2018.
Asunto Oy Tampereen Pispanrannan Arielle on nyt ennakkomarkkinoinnissa.

Asunto Oy Tampereen Pisparannan Ariellen monipuolisen asuntojakauman kruununjalokivenä ovat sen kattohuoneistot, joihin kuuluu oma kattoterassi. Rakennus on suunniteltu niin, että upea järvimaisema Näsijärvelle aukeaa mahdollisimman monesta suunnasta. Yhteensä kohteeseen valmistuu 101 asuntoa, ja sen huoneistojakauma ulottuu aina pienemmistä loft-tyylisistä asunnoista reilusti yli 159,5 m2 4-5 huoneen kattohuoneistoon.

”Asunnot on suunniteltu kaikenikäisille ihmisille ensiasunnon ostajista lapsiperheisiin ja senioreihin. Lähellä sijaitseva venesatama ja tuleva rantapuisto tuovat asukkaille harrastus- ja ulkoilumahdollisuudet lähelle”, kertoo YH Kodit Oy:n rakennuttajapäällikkö Petro Saraste.

Viihtyisän suojaisat korttelipihat sekä puistomainen vehreys luovat puitteet luonnonläheiseen arkeen, vaikka Tampereen keskusta onkin kätevästi saavutettavissa niin kävellen, pyörällä, omalla autolla, bussilla tai tulevina vuosina ratikallakin.

”Uusi Santalahti on historiamme suurin aluerakennushanke. Alueelle rakennetaan uutta vanhaa kunnioittaen ja kunnostaen. Myös Santalahteen ulottuva uusi raitiotie lisää alueen vetovoimaa entisestään”, kertoo Pohjola Rakennus Oy Hämeen toimitusjohtaja Miikka Routama.

Aluerakennushankkeen myötä Santalahti herää uuteen elämään. Vanhasta teollisuusalueesta syntyy moderni rantakaupunginosa, jonka asukkaat pääsevät Tampereen keskustan kylkeen ja Näsijärven naapuriin. Lähes kahden tuhannen kodin asuinalueen rakentaminen on jo alkanut esivalmistelevilla työvaiheilla.Valmistuttuaan Santalahti mahdollistaa uudenlaisen kaupunkiasumisen, sillä moderniin Santalahteen tuovat ajallista syvyyttä alueelle jäävät, teollisuushistoriaa edustavat rakennukset. Muuten kaikki on uutta, ja alueen asukkaat tulevat olemaan osa Tampereen uudistumista ja kehittymistä.

Asunto Oy Tampereen Pispanrannan Ariellen rakentaminen käynnistyy keväällä 2018 ja sen on määrä valmistua loppuvuodesta 2019.

Miikka Routama, Pohjola Rakennus Oy Häme, toimitusjohtaja, p. 044 751 0291, miikka.routama@pohjolarakennus.fi

Juha Metsälä, Pohjola Rakennus Group PRG Oy, konsernijohtaja, p. 041 4590 600, juha.metsala@pohjolarakennus.fi

Janne Tuominen, YH Kodit Oy, toimitusjohtaja, p. 010 227 3016, janne.tuominen@yhkodit.fi

Petro Saraste, YH Kodit Oy, rakennuttajapäällikkö, p. 010 227 3061, petro.saraste@yhkodit.fi

Pohjola Rakennus Oy Häme on osa Pohjola Rakennus-konsernia, joka on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani. Pohjola Rakennus on rakentanut yli 10 000 kotia, ja se kuuluu suurimpiin asuntorakentajiin Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Tällä hetkellä Pohjola Rakennuksella on yli 2000 asuntoa rakenteilla. Lisäksi Pohjola Rakennus toteuttaa liike-, tuotanto- ja toimitiloja, infra- ja peruskorjauskohteita. Konserni työllistää yhteensä noin 2 500 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on noin 200. Konsernin tavoitteena on olla johtava asuntorakentaja toiminta-alueillaan. www.pohjolarakennus.fi

YH Kodit on monipuolisen asumisen palveluntarjoaja, joka palvelee Pirkanmaalla ja Varsinais-Suomessa. Asukkaamme ovat löytäneet meiltä erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia koteja laajasta vuokra-, omistus- ja asumisoikeusasuntojen valikoimastamme jo 40 vuoden ajan. Tavoitteemme on parantaa asukkaidemme elämänlaatua tarjoamalla toimivia koteja sekä yksilöllisiä tarpeita tukevia palveluja. YH Kodit omistaa yli 6 500 vuokra- ja asumisoikeusasuntoa Tampereella ja Turussa sekä niiden lähialueilla. www.yhkodit.fi

Asunto Oy Tampereen Pispanrannan Arielle on nyt ennakkomarkkinoinnissa.
Kattohuoneistojen viihtyisyys jatkuu niihin kuuluvilla kattoterasseilla.
Näppäränkokoiset loft-asunnot mahdollistavat modernin asumisen.
Havainnekuvat ovat BST-arkkitehdit Oy:n tekemiä.