Uudenkaupungin palvelukortteli yhdistää eri-ikäiset ihmiset ja palvelut

Santtion kaupunginosaan rakentuu uusi palvelukorttelikokonaisuus, jossa samassa pihapiirissä ovat päiväkoti, lähikauppa sekä kehitysvammaisten palvelukoti. Palvelukorttelin harjannostajaisia vietetään 4.lokakuuta.

Uudenkaupungin palvelukorttelin harjannostajaisia vietetään 4. lokakuuta.

Kasvava Uusikaupunki tarvitsi uusia palveluita. Santtion kaupunginosaan rakentuu uusi palvelukorttelikokonaisuus, jossa samassa pihapiirissä ovat päiväkoti, lähikauppa sekä kehitysvammaisten palvelukoti. Kaupan liiketiloissa aloittava K-Market avaa ovensa lokakuun aikana ja palvelukoti Attendo Merimetsossa toiminta alkaa myös lokakuussa. Liikuntapainotteinen päiväkoti Touhula Uusikaupunkiavasi ovensa jo elokuussa 2017 neljälle lapsiryhmälle. Palvelukorttelin harjannostajaisia vietetään 4.lokakuuta.

– Palvelukodeissamme eletään mielekästä, turvallista ja aktiivista arkea, joka pohjautuu osallisuuteen ja välittämiseen. Näin monimuotoinen ympäristö kuin mitä Santtioon rakentuu, on suuri rikkaus kaikille osapuolille, Attendon aluejohtaja Erja Kaksonen sanoo.

– Touhulalla on ilo palvella nyt myös Uudenkaupungin lapsiperheitä. Touhula Uusikaupunki on herättänyt runsaasti kiinnostusta ja meidät on otettu hyvin vastaan Uudessakaupungissa. Niin lapset kuin aikuisetkin nauttivat uusista, lasta liikkumaan innostavista tiloista, aluejohtaja Katarina Helander Touhulasta kertoo.

– Uusikaupunki on voimakkaassa kehityksessä. Haluamme lisätä palvelutarjontaa kaupungin asukkaille ja meillä onkin useita hankkeita käynnissä: Tämä Hiuntien uusi K- Market tuo modernit lähikauppapalvelut Santtion alueelle. Kauppaan on helppo tulla ja se toteutetaan vastaamaan lähialueen asiakkaiden tarpeita. Lisäksi Kesko saa valmiiksi vielä vuoden lopussa laajennetun K-Supermarket Itäpoijun sekä avaa kaupungin keskustaan uuden upean K-Marketin, Keskon Lounais-Suomen aluejohtaja Olli Setänen kertoo.

– Palvelukortteli kootaan aina asiakkaan palvelutarpeiden mukaisesti. Se mahdollistaa hyvin myös uusien sosiaalisten verkostojen syntymisen. Palvelukorttelin koostamisessa rajana onkin vain asiakkaan mielikuvitus ja lähialueen palveluiden tarve, Hoivatilojen myyntijohtaja Antti Kurkela korostaa.

Uuden palvelukorttelin toteuttamisesta vastaa valtakunnallisesti toimiva Suomen Hoivatilat Oyj, joka on erikoistunut päiväkoti- ja hoivakiinteistöjen sekä palvelukortteleiden ja koulujen tuottamiseen, omistamiseen ja vuokraamiseen. Viime vuosien aikana Hoivatilat on käynnistänyt jo yli 100 hanketta 50 kunnassa eri puolella Suomea. Urakoitsijana Uudenkaupungin hankkeessa toimii Rakennusurakointi S. Tikakoski Oy.

Toimitukset ovat lämpimästi tervetulleita tutustumaan kortteliin harjannostajaisten merkeissä!

Aika
keskiviikko 4.10.2017, klo 11.00 alkaen. Aloitamme harjannostajaislounaalla kaupan tiloissa.
Hiuntie 120, 23500 Uusikaupunki

Antti Kurkela, myyntijohtaja, 040 734 9431, antti.kurkela@hoivatilat.fi, Suomen Hoivatilat Oyj
Katarina Helander, aluejohtaja, 044 033 3388, katarina.helander@touhula.fi, Touhula Varhais-kasvatus Oy
Erja Kaksonen, aluejohtaja, 050 355 4453, erja.kaksonen@attendo.fi, Attendo Oy
Olli Setänen, aluejohtaja,010 532 1300, olli.setanen@kesko, Kesko Oyj

Uudenkaupungin palvelukorttelin harjannostajaisia vietetään 4. lokakuuta.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.

Suomen Hoivatilat Oyj on erikoistunut päivä- ja hoivakotikiinteistöjen sekä palvelukortteleiden ja koulujen tuottamiseen, omistamiseen ja vuokraamiseen. Hoivatilat on tehnyt yhteistyötä jo 50 kunnan kanssa ja tuottanut yli sata hoiva- tai päiväkotihanketta. www.hoivatilat.fi

Touhula
on yksityinen päiväkotiperhe, joka tarjoaa lapsille laadukasta, monipuolista ja virikkeellistä varhaiskasvatusta sekä esiopetusta iloisessa, turvallisessa ja oppimaan innostavassa ympäristössä. Jokainen Touhula-päiväkoti on profiloitunut tietynlaiseen toimintaan ja päiväkotimme voidaankin jakaa neljään eri teemaan: liikunta, kieli sekä taide ja kulttuuri. www.touhula.fi

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.

Haussa piano hoivakotiin soittotaitoisille27.6.2018 09:21Blogi

Mikkelissä avattiin kevään lopulla kulttuuri ja taide -teemainen Attendo Marsalkanhovin hoivakoti, jonne ensimmäiset ikäihmiset ovat jo asettuneet ja uusia muuttajia tulee koko ajan. Pelkkään visuaalisuuteen teema ei jää, vaan kulttuuria ja taidetta nivotaan arkeen. Attendo Marsalkanhoviin on haussa piano. - Olen miettinyt heti hoivakodin avaamisesta lähtien pianon hankkimista, mutta vielä en ole ehtinyt. Nyt se on tänne saatava, jotta soittotaitoiset pääsisivät soittamaan. Minuun saa reilusti ottaa yhteyttä ja tehdä tarjouksen, sanoo hoivakodin johtaja Ulla Yli-Karro.

Varaa päivä Simon kesäfestareille, Neljänsuora ja Pete Parkkonen viihdyttävät pohjoisessa25.6.2018 09:41Tiedote

Kalenteriin kannattaa merkitä jo nyt perinteiset kesäfestivaalit Simon kesätorilla 17. elokuuta. Tänä vuonna Simossa lavan täyttävät vuorollaan musiikkimaailman kaksi kirkasta tähteä, ensimmäisenä Rossipohjan jälkeen vuoronsa saa Neljänsuora ja heidän jälkeensä Pete Parkkonen. Simon musiikkifestarit ovat kaikille musiikin ystäville avoin tilaisuus, vaikka alun perin tapahtuma luotiin Attendon pohjoisen palvelukotien asukkaita ajatellen. Kertaluontoiseksi aiotusta kokeilusta syntyi perinne.