Uudenmaan Demarinuoret: Pinja Perholehto Demarinuorten varapuheenjohtajaksi

Uudenmaan Demarinuoret tukee Pinja Perholehtoa Demarinuorten varapuheenjohtajaksi sekä Sonja Pääsukenea, Kimi Uosukaista ja Tuukka Erosta Demarinuorten liittohallitukseen. Piirijärjestön tukemat ehdokkaat Demarinuorten johtoon asetettiin lauantaina 17. maaliskuuta 2018 Espoossa järjestetyssä piirin kevätkokouksessa.

Pinja Perholehto on 21-vuotias hyvinkääläinen kaupunginvaltuutettu ja Uudenmaan Demarinuorten puheenjohtaja. Hän on toiminut aiemmin muun muassa Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitto – SAKKI ry:n varapuheenjohtajana sekä Suomen Nuorisoyhteistyö – Allianssin hallituksessa.

– Tähänastinen matka Demarinuorissa on ollut huima. Olen kiitollinen piirin tuesta ja lähden innolla kampanjoimaan kohti kesäkuun liittokokousta.  Uskon, että minulle on paljon osaamista ja annettavaa Demarinuorille. Olen valmis varapuheenjohtajaksi ja laittamaan itseni likoon täysillä ja rohkeasti omana itsenäni, Pinja Perholehto toteaa.

Sonja Pääsukene on 22-vuotias Vantaan Demarinuorten puheenjohtaja ja toiminut kuluvana kautena Demarinuorten liittohallituksessa. Kimi Uosukainen on 22-vuotias lahtelainen ja toimii tällä hetkellä Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton täysipäiväisenä puheenjohtajana. Tuukka Eronen on Tuusulasta kotoisin oleva 23-vuotias historian opiskelija ja pitkäaikainen piirihallituksen jäsen.

− Pinja, Kimi, Sonja ja Tuukka ovat monipuolisia osaajia ja aktiivisia Uudenmaan Demarinuorten toimijoita. Demarinuoret tarvitsee juuri heidän kaltaisia loistotyyppejä liiton johtopaikoille ja on helppo seistä heidän tukenaan, Uudenmaan Demarinuorten varapuheenjohtaja Sami Salminen iloitsee.

Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n XXVII liittokokous järjestetään 8.-10.6.2018 Turussa. Viikonlopun aikana päätetään Demarinuorten poliittiset linjat seuraavaksi kahdeksi vuodeksi sekä valitaan uusi puheenjohtajisto ja liittohallitus.

pinja.perholehto@outlook.com

Demarinuoret tavoittelee 5 nuorta kansanedustajaa ja yhtä nuorta MEPiä vuoden 2019 vaaleissa10.6.2018 14:56Tiedote

Demarinuorten liittokokous on asettanut tavoitteita liittokokouskaudelle 2018-2020. Demarinuorten tavoitteena on saada SDP:n eduskuntaryhmään viisi alle 32-vuotiasta kansanedustajaa ja europarlamenttiin yksi alle 32-vuotias MEP. Mahdollisissa maakuntavaaleissa tavoitteena on, että SDP:n ehdokkaista vähintään kymmenen prosenttia on alle 32-vuotiaita ja nuorten ehdokkaiden keräämän äänimäärän on oltava vähintään kymmenen prosenttia kaikkien SDP:n ehdokkaiden yhteenlasketusta äänimäärästä.

Demarinuoret: Raiskauslainsäädäntö on uudistettava - Demarinuoret tukee Suostumus 2018 -kampanjaa10.6.2018 14:20Tiedote

Demarinuoret vaatii raiskauksen määritelmän muuttamista jokaisen ihmisten itsemääräämisoikeutta kunnioittavaksi. Suomen lainsäädäntö on edelleen puutteellinen itsemääräämisoikeuden toteutumisen näkökulmasta. Raiskaus on tulevaisuudessa määriteltävä suostumuksen puutteen eikä käytetyn väkivallan tai sen uhan kautta. Demarinuoret antaa täyden tukensa 5.6.2018 alkaneelle Suostumus2018-kansalaiskampanjalle.