Uudenmaan Demarinuoret: Pinja Perholehto Demarinuorten varapuheenjohtajaksi

Uudenmaan Demarinuoret tukee Pinja Perholehtoa Demarinuorten varapuheenjohtajaksi sekä Sonja Pääsukenea, Kimi Uosukaista ja Tuukka Erosta Demarinuorten liittohallitukseen. Piirijärjestön tukemat ehdokkaat Demarinuorten johtoon asetettiin lauantaina 17. maaliskuuta 2018 Espoossa järjestetyssä piirin kevätkokouksessa.

Pinja Perholehto on 21-vuotias hyvinkääläinen kaupunginvaltuutettu ja Uudenmaan Demarinuorten puheenjohtaja. Hän on toiminut aiemmin muun muassa Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitto – SAKKI ry:n varapuheenjohtajana sekä Suomen Nuorisoyhteistyö – Allianssin hallituksessa.

– Tähänastinen matka Demarinuorissa on ollut huima. Olen kiitollinen piirin tuesta ja lähden innolla kampanjoimaan kohti kesäkuun liittokokousta.  Uskon, että minulle on paljon osaamista ja annettavaa Demarinuorille. Olen valmis varapuheenjohtajaksi ja laittamaan itseni likoon täysillä ja rohkeasti omana itsenäni, Pinja Perholehto toteaa.

Sonja Pääsukene on 22-vuotias Vantaan Demarinuorten puheenjohtaja ja toiminut kuluvana kautena Demarinuorten liittohallituksessa. Kimi Uosukainen on 22-vuotias lahtelainen ja toimii tällä hetkellä Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton täysipäiväisenä puheenjohtajana. Tuukka Eronen on Tuusulasta kotoisin oleva 23-vuotias historian opiskelija ja pitkäaikainen piirihallituksen jäsen.

− Pinja, Kimi, Sonja ja Tuukka ovat monipuolisia osaajia ja aktiivisia Uudenmaan Demarinuorten toimijoita. Demarinuoret tarvitsee juuri heidän kaltaisia loistotyyppejä liiton johtopaikoille ja on helppo seistä heidän tukenaan, Uudenmaan Demarinuorten varapuheenjohtaja Sami Salminen iloitsee.

Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n XXVII liittokokous järjestetään 8.-10.6.2018 Turussa. Viikonlopun aikana päätetään Demarinuorten poliittiset linjat seuraavaksi kahdeksi vuodeksi sekä valitaan uusi puheenjohtajisto ja liittohallitus.

pinja.perholehto@outlook.com

Euroopan Demarinuorten liittokokous Suomeen keväällä 201925.11.2018 12:36Tiedote

Euroopan Demarinuorten valtuusto päätti lauantaina kokouksessaan Itävallassa, että Euroopan Demarinuorten seuraava liittokokous järjestetään Helsingissä. 29.-30.3.2019 Suomeen saapuu yli 250 nuorta sosialidemokraattia lähes 40 eri maasta. Kokous on suurin Suomessa pidettävä kansainvälinen poliittisen nuorisojärjestön tapahtuma 2010-luvulla. “On suuri kunnia saada yli 250 eurooppalaista kollegaa Suomeen keskustelemaan Euroopan tulevaisuudesta juuri eurovaalien alla. Vuosi 2019 on todellinen Eurooppa-politiikan supervuosi, koska eurovaalien lisäksi järjestetään eduskuntavaalit, joissa päätetään Suomen Eurooppa-politiikan suunta ja heinäkuusta 2019 Suomi aloittaa EU-puheenjohtajamaana. Suomella ja SDP:lla on loistava tilaisuus ottaa johtajuus siitä, että Euroopasta tehdään ilmastonmuutoksen torjumisen suurvalta ja voimakas demokratian puolestapuhuja”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi toteaa. “Euroopan suurimpana puoluepoliittisena nuorisojärjestönä olemme aktiivinen osa Eur

Demarinuoret: Perintövero on Suomen parhaita veroja ja sitä tarvitaan jatkossakin!11.10.2018 14:33Tiedote

Eduskunnassa keskustellaan tänään kansalaisaloitteesta perintö- ja lahjaveron poistamiseksi. Demarinuoret eivät kannata kansalaisaloitetta ja kehottavat eduskuntaa äänestämään kansalaisaloitteen hylkäämisen puolesta. Perintöveroa pitäisi sen sijaan korottaa hillitysti enimmillään 40 %:iin, lisätä perintöveron progressiivisuutta sekä poistaa perintöveron sukupolvenvaihdoshuojennus. Perintöveron maksuaikoja on myös paikallaan joustavoittaa.