Uudenmaan ja Kanta-Hämeen isännöinti ja asuntomyynti kokonaan Asuntosäätiön omaan hoitoon 1.1.2022 alkaen

Asuntosäätiön kohteiden isännöinti ja asuntomyynti Uudellamaalla ja Kanta-Hämeessä siirtyvät kokonaan Asuntosäätiön oman henkilöstön hoidettaviksi vuoden 2022 alusta alkaen. Näillä alueilla ei enää osteta isännöinti- tai asuntomyyntipalveluita ulkopuolisilta palveluntarjoajilta. Muutoksella Asuntosäätiö tavoittelee parempaa asiakaskokemusta.

Olemalla entistä lähempänä asukkaitaan Asuntosäätiö varmistaa palvelun laadun ja toiminnan nopeamman kehittämisen. Laajemman alueen ottaminen omaan hoitoon on myös taloudellisesti kannattavampaa, mistä syntyy kustannussäästöjä asukkaille.

Digitaalisten työvälineiden kehittyminen ja Asuntosäätiön kokemukset etätyöstä ovat osoittaneet, että fyysistä etäisyyttä Asuntosäätiön toimistolta Espoosta voidaan kasvattaa pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Muiden alueiden ja paikkakuntien isännöinnin ja asuntomyynnin osalta jatketaan nykyisen mallin mukaisesti.

1.1.2022 alkaen Asuntosäätiön omassa hoidossa on kaikkiaan noin 13 500 asumisoikeus- ja vuokra-asunnon isännöinti sekä asuntomyynti ja -vuokraus.

Hallinnollisten ja teknisten isännöitsijöiden sekä asuntomyyjien nimet yhteystietoineen tiedotetaan kohteittain asukkaille joulukuussa.

Isännöinti: asiakkuusjohtaja Kimmo Rintala, kimmo.rintala@asuntosaatio.fi, p. 040 705 0785

Asuntomyynti ja -vuokraus: myyntijohtaja Tom Salomonson, tom.salomonson@asuntosaatio.fi, p. 020 161 2276

Asuntosäätiö on yksi suurimpia suomalaisia asuinkiinteistöjen omistajia Suomessa. Tarjoamme lähes 18 000 kotia 31 paikkakunnalla; asokoteja, vuokrakoteja ja omistuskoteja. Vuosittain käynnistämme noin 400 uuden asunnon tuotannon. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli lähes 200 miljoonaa euroa. Kaiken toimintamme ytimessä ovat vastuullisuus ja yleishyödyllisyys: emme tavoittele välitöntä voittoa tai taloudellista etua.