Uudet teknologiat kehittävät kuntoutusta

Hyvä median edustaja, kuntoutuksen ja vanhustyön messutapahtumat Fysioterapia ja Kuntoutus 2022 ja Hyvä Ikä 2022 kokoavat alojensa ammattilaiset Helsingin Messukeskukseen 28.-29.9.2022. Samalla käynnillä kahdet messut, tule mukaan!

TIEDOTE JA KUTSU 13.9.2022

Tapahtumakokonaisuus tarjoaa oivan katsauksen kuntoutuksen uusimpiin laitteisiin, välineisiin ja palveluihin. Esillä ovat erityisesti uusimmat teknologiset ratkaisut, kun pelillisyys, virtuaalitodellisuus ja robotit tarjoavat uusia käytänteitä. Etäkuntoutus ja erilaiset terveysteknologiset ratkaisut kehittävät mahdollisuuksia osallistua kuntoutukseen.

Tapahtumakokonaisuus tarjoaa kiinnostavaa ohjelmaa, inspiroivia puheenvuoroja ja asiantuntijatapaamisia tulevaisuuden ratkaisujen äärellä. Tervetuloa!

Fysioterapia ja Kuntoutus -stagen ohjelmatärpit:

• ke 28.9. klo 10.00 ja to 29.9. klo 14.30 Toiminnallisen sähköstimulaation (FES) hyödyt kuntoutuksessa. Esittelyssä teknologia, jossa stimuloidaan hermoa tai lihasta ja saadaan aikaan haluttu liike. Kuntoutusmuoto sopii neurologisille kuntoutujille mm. AVH- ja MS-potilaat. Esiintyjä Tiina Taivainen, myyntipäällikkö, Fysioline.
  • ke 28.9. klo 12.00 Vuoden fysioterapeutin palkitseminen.
  • ke 28.9. klo 13.30 urheilulääketieteen erikoislääkäri Pippa Laukka jakaa ajatuksiaan kuntoutuksen ammattilaisille. Hän puhuu mm. aivojen ja kehon yhteistyöstä, hyvinvoinnin aineksista ja mitä tarjota asiakkaalle hoidoksi ylikuormituksessa tai alipalautumisessa.
  • ke 28.9. klo 14.30 Mitä on kuntoutuksessa käytettävä robotiikka ja millaista on käyttää robottia? Puheenvuorossa esitellään kävelyä tukevaa kuntoutusrobotiikkaa. Esiintyjät Marjo Jännes-Malm, tuotepäällikkö, Fysioline sekä kokemusasiantuntija Arttu Lager.
  • ke 28.9. klo 15.00 Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisen tiedekunnan fysioterapia-tiimi kertoo teknologiasta näyttöön perustuvassa kuntoutuksessa. Pelillisyys, virtuaalitodellisuus ja robotit tarjoavat uusia toimintamahdollisuuksia digitalisoituvaan palveluntarpeeseen. Esitys avaa ajankohtaisia tutkimustuloksia kuntoutusratkaisujen mahdollisuuksista.
  • to 29.9.2022 12:00 Mitä fysioterapeutin tulisi tietää nukkumisergonomiasta? Esiintyjä Valtteri Nyyssölä, ft, koulutettu nukkumisergonomian asiantuntija, Tempur Sealy Suomi Oy.
  • to 29.9. 12.30 Ikääntyneiden kuntoutus. Esiintyjä Juho Korpi, kehittämisasiantuntija, Suomen Fysioterapeutit.

HUOM!

Fysioterapia & kuntoutus -koulutuspäivät 28.–29.9. pidetään livetapahtumana messujen yhteydessä. Teemana on Taipuva työelämä – kuntoutuksella työkykyä ja aivoterveyttä. Keskiviikon Keynote Speaker: Jari Sarasvuo, torstain Keynote Speaker: Mikko Patovirta. Koulutuspäivien ohjelma striimataan, joten jos et pääse paikan päälle, voit katsoa sen etänä.

Mikäli haluat seurata koulutuspäivien osioita, ole yhteydessä meihin ennakkoon. Koulutuspäivien ohjelma: https://fysioterapiamessut.fi/koulutuspaivat

Toimittaja, akkreditoidu tästä ennakkoon: https://link.webropol.com/s/fykuakkreditoituminen

Messukeskuksen lehdistökeskus (pääsisäänkäynti, 2. krs) palvelee tapahtuman aukioloaikoina. Esitä tullessasi voimassa oleva SJL:n toimittajakortti tai muu todistus siitä, että saavut messuille työtehtävissä.

Pysäköinti on tapahtumaan akkreditoituneille toimittajille ja somevaikuttajille maksutonta. Pysäköintimaksu kuitataan lehdistökeskuksessa.

Katso tapahtumien koko ohjelmatarjonta: https://fysioterapiamessut.fi/ohjelmakalenteri/

Messut avoinna:
keskiviikko ja torstai klo 9–17. Alan ammattilaisille sisäänpääsy veloituksetta rekisteröitymällä kävijäksi netissä. Yleisöliput 10 € (ovelta 12 €). Avustajat ja alle 15 v. lapset vanhempiensa seurassa veloituksetta.

Kuvia edellisistä tapahtumista vapaasti median käyttöön:

Tapahtumajärjestäjänä Expomark Oy, Hyvä Ikä -messujen yhteistyökumppanina Vanhustyön keskusliitto. Fysioterapia & kuntoutus -koulutuspäivät järjestää Suomen Fysioterapeutit ry.

hyvaika.fi

#hyväikä #hyvaika

fysioterapiamessut.fi

#fysioterapiamessut #fysiokuntoutus

Lisätietoja:

Tomi Niemi, toimitusjohtaja, Expomark Oy, p. 040 765 6248, tomi.niemi@expomark.fi

Median palvelut:

Taina Hiekkataipale, tuottaja, Expomark Oy, p. 040 550 5950, taina.hiekkataipale@expomark.fi

Expomark järjestää teollisuuden ja terveyden alan messutapahtumia tuoden yhteen alojensa osaajat, tiedon ja ratkaisut. Missionamme on edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla merkityksellisiä kohtaamisia. Olemme Suomen Messujen tytäryhtiö ja 7 hengen tiimimme toimipaikkana on Jyväskylä.

Tapahtumiamme ovat Pohjoinen Teollisuus, Energiamessut, Proforest, Apuvälinemessut, Hyvä Ikä ja Fysioterapia & Kuntoutus.

Energiamessuilla Tampereella visioidaan Suomen energiateollisuuden tulevaisuutta19.9.2022 13:59:14 EEST | Tiedote

Energia-alan päätapahtuma Energiamessut (The Energy Event of Finland) järjestetään Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 25.–27.10.2022. Tapahtuma yhdistää alan huippuosaajia ja rohkaisee pohtimaan energia-alan tulevaisuutta uudella tavalla. Horisontissa siintävät paitsi ekologiset haasteet, myös kysymykset energia-alan omavaraisuudesta. Maailma muuttuu, ja energia-alan on vastattava tähän muutokseen.

Energiamessut kääntävät katseet alan muutokseen, varmuuteen ja tulevaisuuteen 25.–27.10.202225.8.2022 12:55:33 EEST | Tiedote

Energia-alan päätapahtuma Energiamessut (The Energy Event of Finland) järjestetään Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 25.–27.10.2022. Tapahtuma paitsi yhdistää alan huippuosaajia, myös herättää arvioimaan kriittisesti vallitsevia käytäntöjä maapallon tulevaisuuden, energiaturvallisuuden ja huoltovarmuuden näkökulmasta. Energiateollisuus ei ole enää entisensä, sillä muutos on jo täällä – koe se Energiamessuilla.

Hyvä Ikä 2022 Helsingin Messukeskuksessa 28.–29.9.2022: Perhe, terveys ja toimeentulo tärkeintä ikäihmisten elämässä5.8.2022 11:11:03 EEST | Tiedote

Kansalaisten asenteet vanhenemiseen ovat pääosin myönteisiä, mutta moni kokee, että yhteiskunnassamme vanhuutta pidetään kielteisenä. Tuoreen, keväällä valmistuneen kyselytutkimuksen tuloksia esitellään syyskuussa Helsingin Messukeskuksessa Hyvä Ikä 2022 -tapahtumassa. Tapahtumakokonaisuuteen 28.–29.9.2022 kuuluu messujen lisäksi seminaari, jonka teemana on kuntouttava hoiva. Lisäksi kävijät voivat vierailla samaan aikaan järjestettävillä Fysioterapia ja Kuntoutus 2022 -messuilla.