Uudistettu Ravintolamaailma Kuopion Prismalla avataan tänään

Juhannuksesta asti remontissa ollut Kuopion Prisman Ravintolamaailma avataan tänään pitkän odotuksen jälkeen.

-       Odotamme henkilökunnan kanssa innolla avausta ja ihania asiakkaitamme. Pitkän remontin aikana henkilökunta on työskennellyt muissa PeeÄssän ravintoloissa, mutta nyt on kiva palata uuteen ja upeaan ravintolamaailmaamme, iloitsee ravintolapäällikkö Sanna Pulkkinen.

Uudistuksen myötä ravintolamaailman tilat kasvavat sekä asiakastilojen että keittiön osalta. Tarjolla on tutut PizzaBuffan, Presson ja Hesburgerin tuotteet. Ravintolamaailma sijaitsee paraatipaikalla uuden parkkihallin yhdyskäytävän vieressä. Remontin myötä Hesburgerin paikka muuttuu yhdyskäytävän viereen.

-       Saamme uuden, nykyaikaisen ja tilavan keittiön. Asiakaspaikkoja tulee lisää ja uusien tilaratkaisujen kautta PizzaBuffan lounas- ja salaattipöytä saadaan paremmin esille. Kahvittelijoita hemmotellaan Presson uudella ja tunnelmallisella miljööllä. Ja mikä parasta, parkkihallista pääsee kätevästi kuivin jaloin kauppaan sekä ravintolamaailmaamme, kertoo Sanna.

Ravintolamaailma työllistää 20 henkilöä.

Kuopio Wine Festival 2022 -yhteenveto9.7.2022 17:30:00 EEST | Tiedote

Kuopio Wine Festivalilla eli Kuopion Viinijuhlilla kävi tänä kesänä 32 500 kävijää. Viinijuhlien ruuhkaisesta avauslauantaista tuli runsaasti kehittävää palautetta. Palautteisiin reagoitiin jo saman viikonlopun aikana. Viinijuhlien loppuaika saatiin juhlittua iloisissa merkeissä ja musiikin ystäville tarjottiin Kuopion kesään kunnon musiikillinen ilotulitus koko Suomen parhaimmiston esiintyessä Viinijuhlilla. Suosituimpia viinilaatuja olivat Riesling -valkoviinit ja shampanjat. Kaikkineen alueella viinejä myytiin noin 14 300 pulloa. - Tapahtuma jäi hieman kävijätavoitteesta, mutta on edelleen Kuopion suurin tapahtuma ja alueen merkittävin matkailutuloa tuottava tapahtuma. Kokonaisuutena juhlista jää alueelle noin 10 miljoonan euron matkailutulot. Tapahtuman aikana keskustan ravintolat ja hotellit ovat erinomaisella täyttöasteella ja kauppa käy varmasti hyvin kaikilla keskusta-alueen toimijoilla, summaa PeeÄssän toimialajohtaja Ville Puustinen. Viinijuhlat uudistuvat vuodelle 2023 Viini