Uudistuksia Elon johtoryhmässä

Jouni Seppänen ja Matti Carpén

Elon johtoryhmän jäsenten vastuualueisiin tulee muutoksia 1.9.2017 alkaen johtaja Keijo Kouvosen jäädessä eläkkeelle. Keijo Kouvonen on vastannut Elossa vakuutus- ja eläkeliiketoiminnoista.

Jouni Seppänen on nimitetty 1.9.2017 alkaen johtoryhmän jäseneksi ja eläkeliiketoiminnasta ja sen kehityksestä vastaavaksi johtajaksi.

– Jouni on vastannut Elon eläkepalveluista menestyksekkäästi Elon perustamisesta lähtien. Hän tuo Elon johtoryhmään vahvan kokemuksen ja näkemyksen sekä henkilö- että työnantaja-asiakkaiden eläke- ja kuntoutuspalvelujen kehittämisestä, Elon toimitusjohtaja Satu Huber toteaa.

Vakuutukset-liiketoiminta-alue siirtyy johtaja Matti Carpénin alaisuuteen. Carpénin vastuualueella säilyvät myös Elon asiakkuudet ja kanavat sekä tietohallinto.

– Vakuuttamisen ja asiakkuuksien entistä läheisemmällä yhteistyöllä tavoittelemme yhä paremman asiakaskokemuksen luomista asiakkaillemme, Satu Huber kertoo.

Jouni Seppänen ja Matti Carpén

Me Elossa näemme koko suomalaisen työelämän kirjon pienyrittäjistä suurimpiin konserneihin. Elo on Suomen suosituin työeläkeyhtiö: vastaamme lähes 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 220 000 eläkkeensaajan eläkkeistä sekä yli 22 miljardin euron sijoitusomaisuudesta. Olemme nuori yhtiö, jolla on pitkät perinteet: synnyimme 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Vertaispalautteella selvä vaikutus luokan ilmapiiriin8.7.2017 10:15Tiedote

Oppilaiden positiivinen vuorovaikutus, hyvä luokkahenki ja kiusaamisen vähentäminen ovat työeläkeyhtiö Elon tavoitteena, kun se tarjoaa sadan suomalaisen koululuokan käyttöön vuodeksi Mightifier-sovelluksen. Suomessa kehitetyn sovelluksen avulla oppilaat antavat positiivista palautetta toisilleen säännöllisesti osana luokan normaalia arkea. Koulupäivästä palautteenanto vie viikossa kerran tai kaksi kertaa kymmenen minuuttia.

Robotit töihin työeläkeyhtiössä6.7.2017 09:10Tiedote

Ohjelmistorobotiikan hyödyntäminen työeläkealalla ei ole pelkkää tulevaisuutta. Työeläkeyhtiö Elossa ohjelmistorobotiikan hyödyntäminen eri liiketoimintaprosesseissa on edennyt kokeiluvaiheesta käyttöönottoon. Vuoden alussa Elossa kartoitettiin mahdollisia sovelluskohteita ohjelmistorobotiikalle. Vaikka kartoitus kattoi vain noin puolet Elon liiketoimintaprosesseista, löytyi tuloksena jo useita kymmeniä osaprosesseja, joihin robotiikkaa voitaisiin soveltaa. Keväällä näistä valittiin ensimmäiseen kokeiluun kolme vakuuttamisen osaprosessia ja kokeilua on tarkoitus laajentaa syksyllä. - Käytännössä robotti hakee tietoa eri lähteistä ja järjestelmistä ja aktivoi tiedonkeruun jälkeen toimintoja, kuten kirjeitä asiakkaille, kertoo kehityspäällikkö Jari Torppa. Robotit hoitamaan toistuvia ja tarkkuutta vaativia tehtäviä Kokeilu osoitti, että robotiikka soveltuu liiketoimintaprosessien automatisointiin ja Elon IT-ympäristöön. Työeläkeyhtiössä on käytössä lukuisa määrä erilaisia järjestelmiä ja

Tutkimus osoitti: Elon sijoitukset huomioivat ilmastonmuutoksen erinomaisesti ja ovat linjassa Pariisin ilmastotavoitteen kanssa4.7.2017 09:10Tiedote

Työeläkeyhtiö Elon sijoitustoiminnan varautuminen ilmastonmuutoksen aiheuttamiin riskeihin arvioitiin jo toistamiseen tänä vuonna erinomaiseksi. Elon sijoitussalkussa ei ollut lainkaan sijoituksia kivihiiliyhtiöihin ja hyvin vähän muitakaan fossiilisia polttoaineita tuottavia yhtiöitä. Lisäksi Elon sijoituksissa oli huomattavan paljon uusiutuvaa energiaa käyttäviä yhtiöitä. Tulosten perusteella sijoitukset olivat linjassa Pariisin ilmastosopimuksen kahden asteen tavoitteen kanssa.