SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Uudistunut funkkishotelli Vaakuna on satojen kuvakulmien ja ainutlaatuisten Helsinki-näkymien talo

Etsitkö kuvauspaikkaa, joka henkii 50-luvun uniikkia tunnelmaa? Etsitkö taustalle funkkis-arkkitehtuuria? Pitäisikö kuvissa näkyä suurta puista seinäpintaa? Vai haluatko juttuun hienon näkymän yli Helsingin?

Original Sokos Hotel Vaakuna Helsinki. Sviitin olohuone.

Helsingin uudistetusta Original Sokos Hotel Vaakunasta löytyy kaikkia näitä. Ja lisäksi luonnonvaloa neljästä eri suunnasta sekä rauhallisia tiloja haastattelua varten.

Original Sokos Hotel Vaakunan uudistuttua sen 50-luvun funktionalistinen muotokieli näyttäytyy rakennuksessa raikkaampana kuin koskaan. Hotellin yhdeksännessä kerroksessa uniikit portaat laskeutuvat kohti takka-aulaa ja hotellin uutta, tarkennettua värimaailmaa. Kaiteiden messinkiset tangot on kiillotettu. Puupinnat hohtavat pehmeinä. Paavo Tynellin suunnittelemat valaisimet loistavat valoa hillittyihin huonekäytäviin asti.

Hotelli Vaakuna avautui Helsingin olympialaisiin vuonna 1952. Ensimmäisten vieraiden joukossa taloon asteli vastavalittu Miss Universum Armi Kuusela. Talon näyteikkunoissa järjestettiin vuosikausia muotinäytöksiä Suomen neitoineen. Ne ruuhkauttivat koko Mannerheimintien. Muodin näyttämöksi Vaakuna sopii loistavasti edelleen.

Kalustettuja näköalaparvekkeita

Uusituissa hotellihuoneissa nykypäivän muotoilu yhdistyy raikkaasti Original Sokos Hotel Vaakunan pitkään historiaan. Ikkunoista avautuu ainutlaatuiset näkymät Helsingin ylle. Osassa huoneita on omat, kalustetut näköalaparvekkeet. Kesäaikaan parvekkeen aurinkopediltä voi silmäillä esimerkiksi eduskuntatalon tai Tuomiokirkon suuntaan.

Lasikupolikaton alla

Hotellin vastaanottoaulassa kohtaa ensimmäisenä rakennuksen suunnitelleen arkkitehti Erkki Huttusen jylhät nahkanojatuolit. Niiden rivistöä valaisevat Tynellin messinkivalaisimet. Lasikupolikaton alla oleva reliefi pilvineen ja rauhankyyhkyineen on taiteilija Gunnar Finnen käsialaa. Myös Finnen Groteski-veistos seisoo yhä aulan alkuperäisen suihkulähteen keskellä.

Voisimmeko olla kuvauspaikkasi?

Original Sokos Hotel Vaakuna sijaitsee erinomaisten kulkuyhteyksien ja pysäköintitilojen äärellä. 1950-luvun funkkismiljöö tarjoaa lukuisia hienoja kuvauspaikkoja, lähes kaikki upein Helsinki-näkymin varustettuja.

Haastattelutilanteisiin tarjoamme yksityisiä kabinetteja ja hotellihuoneita. Vaakunan isoista ikkunoista tulvii luonnonvaloa neljästä eri suunnasta. Hotellihuoneissa mahtuu meikkaamaan, vaihtamaan vaatteita, kirjoittamaan ja suunnittelemaan suurempikin työryhmä.

Toivotamme erityyppiset kuvausryhmät tervetulleiksi tutustumaan uudistuneeseen hotelli Vaakunaan ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin. Ota yhteyttä ja tule tutustumaan tiloihimme!

Yhteystiedot:

Satu Näsärö, hotellinjohtaja, Original Sokos Hotel Vaakuna, satu.nasaro@sok.fi,

puh. 040 5379 201

Tilatiedustelut myös: Tanja Holmberg, viestintätoimisto Pieni Ideapuoti Oy, puh. 050 3278 923, tanja@pieni-ideapuoti.fi

Hotelliklassikko kaupungin sydämessä

Olympiavuonna 1952 avautunut Original Sokos Hotel Vaakuna sijaitsee kaupungin keskeisimmällä paikalla Helsingin rautatieaseman vierellä. Suurimmasta osaa hotellihuoneista sekä ylimmän kerroksen ravintoloista ja näköalakabineteista avautuvat upeat panoraamanäkymät yli Helsingin. Talon suunnitelleen arkkitehti Erkki Huttusen kädenjälki ja 50-luvun kaunis muotokieli luovat funkkishotelli Vaakunaan sen uniikin hengen ja tunnelman.

Hotellin kaikki hotellihuoneet ja kerrosaulat on uudistettu vuoden 2018 aikana.

Instagram: @vaakunahelsinki

Facebook Original Sokos Hotel Vaakuna

Original Sokos Hotel Vaakuna Helsinki. Sviitin olohuone.
Kerrosaula. Funkkishotelli Vaakuna, Helsinki

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Esteetön hotelli toivottaa kaikki asiakkaat tervetulleiksi16.5.2019 13:25:33 EESTTiedote

S-ryhmän hotelliketjuissa, Sokos Hotelleissa ja Radisson Blu Hotelleissa, kehitetään parhaillaan entistä esteettömämpiä hotelleja. Hotelleissa on tehty esteettömyyskartoitukset, joilla on selvitetty tilojen tämänhetkistä toimivuutta liikkumis- ja toimintaesteisille henkilöille. Tavoitteena on luoda mahdollisimman saavutettavia hotelliympäristöjä moninaisille asiakasryhmille. Kehitysvinkkejä toivotaan myös asiakkailta, sillä kokemus on osoittanut, että parhaat toimenpide-ehdotukset tulevat suoraan hotellivierailta.

80 000 hakijaa, yli 14 000 työelämäkokemusta – S-ryhmä satsaa nuorten työelämätaitoihin16.5.2019 08:15:00 EESTTiedote

S-ryhmä työllistää kesällä 2019 ympäri Suomen ennätysmäärän eli noin 14 000 nuorta. Nuorten viesti on selkeä: kesällä halutaan tehdä töitä eikä maata kotona. Kesätyöhakemuksia vastaanotettiin yli 80 000. Osuuskaupparyhmän tavoitteena on tarjota myönteisiä työelämän ensikokemuksia kaikille kesäläisille. Uusinta uutta on ensimmäisessä työpaikassa olevien nuorten perehdyttämiseen Työterveyslaitoksen kanssa luotu Kesäduunipassi.