Uudistuva Isku esittelee uutuuksiaan 1000 neliön osastolla Habitaressa

TIEDOTE 12.9.2017. Isku esittelee uutuustuotteitaan Habitaressa 13.-17.9.2017. Iskun mallistossaan muotoilu ja ajanhenkisyys ovat keskiössä. Habitaren osastolla ovat ensiesittelyssä Lauri Ylösen, Panu Kiukkosen, Ilari Jääskeläisen sekä Markku Karjalaisen suunnittelemia uutuustuotteita.

Lauri Ylönen suunnitteli Iskun mallistoon sohvan, joka valmistetaan Iskun tehtaalla Lahdessa. Lauri pääsi toteuttamaan ennakkoluulottomia materiaaliratkaisuja ja pääsi paikan päälle seuraamaan, kuinka suunnitelma muotoutuu valmiiksi tuotteeksi. Laurin suunnittelema Endless-sohva on Iskun mallistossa ja ensiesittelyssä Habitare-messuilla.

Laurin kanssa yhteistyössä syntyi myös Crescent-pöytä sekä - tuolit. ”Crescent- tuolin muoto sai ideansa ihastellessani kuunsirppiä poikani kanssa. Puu puhuttelee, sillä se on lämmin, persoonallinen ja taipuisa materiaali. Crescent-pöydässä toistuu suunnittelemissani taloissa usein käyttämäni puurimoitus. Inspiroiduin eräästä kylpylästä ollessamme bändin keikkakiertueella Japanissa. Japanissa, kuten myös Suomessa, puuta ja puusepän ammattitaitoa on aina pidetty suuressa arvossa”, kertoo Lauri Ylönen.

Iskun uutuuden Base-kerrossängyn on suunnitellut lahtelainen nuori suunnittelija Panu Kiukkonen. Suunnitteluyhteistyön tuloksena syntynyt Base on leikkisä ja uudenlainen kerrossänky. ”Basen perusidea on syntynyt isoisäni vanhan prototyypin pohjalta”, kertoo Panu Kiukkonen.

Iskun osastolla on esittelyssä myös uutuuspöytä Old Oak, jonka on suunnitellut Ilari Jääskeläinen. Tammipöydän vanhennetulla pinnalla saadaan aikaan nostalgiaa sisustukseen. ”Idea syntyi Kotkan saaristossa katsellessani vanhaa tammilankkua. Kevyt ja moderni metallijalka tuo vahvalle pöytälevylle ilmavuutta. Pöytä sopii kauniisti esimerkiksi Iskun klassikko koulutuolina tunnetun Tuoli50-tuolin kanssa”, sanoo Ilari Jääskeläinen.

Osastolla on lisäksi hollolalaisen HT-Collectionin uutuus Air-sohva, jonka on suunnitellut Markku Karjalainen. Nimensä mukaisessa ilmavassa sohvassa on huomioitu myös ekologisuus. ”Halusin luoda asiakkaille kauniin ja kevyen sohvan, joka lähes leijuu jalkojen päällä. Sohvan valmistuksessa käytetään myös vähemmän liimaa, joten se on ekologisempi valmistaa”, kertoo Markku Karjalainen.

Iskun osastolla esitellään myös uutuutena Adoran mattomallisto.

Ilari Jääskeläinen, valikoimajohtaja, Isku Koti Oy, puh. 044 386 3860, ilari.jaaskelainen@isku.com

Mikko Kuuppo, myyntijohtaja, Isku Koti Oy, puh. 044 386 3105, mikko.kuuppo@isku.com

Isku mukana Lontoon pörssin omistajayhtiö LSEG:n julkaisemalla eurooppalaisten kasvuyritysten listalla14.9.2017 15:06Tiedote

Isku täyttää 90 vuotta vuonna 2018 ja järjestää juhlavuoden kunniaksi muotoilukilpailun12.9.2017 16:21Tiedote