Uusi avaus Kiinteistömaailmassa: Vuokravälitysyksikkö palvelemaan pääkaupunkiseudun asuntosijoittajia ja vuokralaisia

Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma vahvistaa vuokravälitystoimintaansa perustamalla pelkästään vuokravälityspalveluja tarjoavan toimipaikan pääkaupunkiseudulle. Ammattimaisesti hoidetulle vuokravälitykselle on jatkuvasti kasvava kysyntä entistä moninaisempien asuntosijoittajien hakiessa sopivia vuokralaisia.

Kiinteistömaailman uusi vuokravälitysliike sijaitsee Helsingin Töölössä palvellen vuokranantajia ja vuokralaisia koko pääkaupunkiseudulla. Yrittäjinä Kiinteistömaailman uusimmassa ketjuyrityksessä ovat kokeneet vuokrausammattilaiset Sari Halkosalmi ja Marko Vaahtera, jotka siirtyvät Kiinteistömaailmaan Realian yksityisomistajien vuokrauksesta.

- Kiinnostus asuntosijoittamiseen on kasvanut selvästi, mikä tarkoittaa suomalaisten asuntosijoittajien olevan yhä taustoiltaan, tilanteiltaan ja vuokranantajakokemuksiltaan yhä moninaisempi ryhmä. Vahvistamme palvelujamme heille tuomalla Kiinteistömaailma-ketjuun pelkästään vuokravälitykseen keskittyvän toimipaikan, kertoo Kiinteistömaailma-ketjun toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Tähän asti Kiinteistömaailman asuntomyymälät ovat palvelleet vuokravälityksessä kiinteistönvälityspalveluiden ohessa. Myös jatkossa vuokravälityspalvelut kuuluvat tyypillisesti Kiinteistömaailman myymälöiden palveluvalikoimaan niin pääkaupunkiseudulla kuin muuallakin Suomessa. Pelkästään vuokraukseen keskittyvä uusi toimipaikka täydentää verkostoa jatkossa merkittävällä tavalla.

Uusi vuokravälitysmyymälä Kiinteistömaailma Vuokravälitys Pääkaupunkiseutu palvelee osoitteessa Mechelininkatu 12-14, Helsinki. Puh. 044 766 4440 ja email vuokraus.pks@kiinteistomaailma.fi.

toimitusjohtaja Erkki Heikkinen, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4332080
yrittäjä Sari Halkosalmi, Kiinteistömaailma Vuokranvälitys Pääkaupukiseutu, puh. 0400 243 465
yrittäjä Marko Vaahtera, Kiinteistömaailma Vuokranvälitys Pääkaupukiseutu, puh. 050 531 9047

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Kiinteistömaailma ennustaa asuntojen hinnat kunnittain vuosille 2018-2020: Liki 90 prosenttia suomalaisista asuu nousevan tai vakaan hintakehityksen alueilla9.1.2018 09:15Tiedote

Kaupungistuminen kiihtyy, mutta ylivoimainen valtaosa suomalaisista asuu alueilla, jossa asuntojen arvo ei ole laskussa. Kiinteistömaailman uuteen ennustemalliin pohjautuvan selvityksen mukaan hinnat ovat nousussa 32 kunnassa ja laskussa 70 kunnassa. Kuitenkin peräti 87 prosenttia suomalaisista asuu kunnissa, jossa asuntojen arvo on tasainen tai kasvusuuntainen.

Kiinteistönvälittäjäbarometri: Asuntokaupassa nähtävissä merkittävää kasvua sekä uusia ilmiöitä asuntosijoittamisessa10.10.2017 09:10Kutsu

Juuri päättyneen vuoden kolmannen neljänneksen (heinä-syyskuu) hyvä asuntokaupan vire jatkuu tulevina kuukausina, kertoo Kiinteistömaailman tänään julkistettu Kiinteistönvälittäjäbarometri. Nousukausi tuo piristystä asuntomarkkinaan, mutta myös uusia ilmiöitä esimerkiksi asuntosijoittamiseen. Välittäjien mukaan kasvava trendi on 1-2 sijoitusasunnon omistaminen oman asunnon ohella.