Uusi elokuva-alan residenssipalkinto jaetaan Jussi-gaalassa

Lontoossa sijaitsevaan residenssiin voivat hakea uransa keskivaiheessa olevat elokuvantekijät.

Suomen Lontoon instituutti ja elokuva-alan ammattilaisten yhdistys Filmiaura avaavat tänään keskiviikkona haun elokuva-alan residenssikaudelle Lontooseen. Valinta julkistetaan Jussi-gaalassa 23.3.

"Lontoo on Los Angelesin ohella maailman audiovisuaalisen alan keskus. On mahtavaa tarjota suomalaiselle elokuva-alan ihmiselle mahdollisuus tulla tänne verkostoitumaan",  sanoo Pauliina Ståhlberg, Lontoon Suomi-instituutin johtaja.

Kuukauden mittainen residenssikausi ajoittuu lokakuulle BFI London Film Festivalin aikaan, mikä tarjoaa residenssiin valittavalle ammattilaiselle erinomaiset verkostoitumismahdollisuudet. Lontoossa toimii myös lukuisia ensiluokkaisia oppilaitoksia, joiden tarjoamilla lyhytkursseilla voi opiskella residenssiajalla omarahoitteisesti.

Suomen Lontoon instituutti maksaa residenssiin valittavalle lennot, majoituksen, työpisteen, akkreditoinnin BFI London Film Festivalille ja päivärahan arkipäiviltä. Filmiaurary:n hallitus ja Suomen Lontoon instituutin johtaja Pauliina Ståhlberg valitsevat yhteistyössä residenssipaikan saajan.

Suomen Lontoon instituutti on johtava suomalaisen yhteiskunnan ja kulttuurin asiantuntija Britanniassa ja Irlannissa. Instituutti rohkaisee poikkitieteellistä ja rajoja rikkovaa yhteistyötä luomalla uusia verkostoja ja kumppanuuksia.

Lisätiedot: Pauliina Ståhlberg: +44 (0)771100 8792 ja www.fininst.uk.