Uusi Fimlab Vaasanpuistikko aukeaa kesäkuussa

Fimlabin uusi näytteenottokeskus Fimlab Vaasanpuistikko avaa ovensa Vaasan keskustassa maanantaina 28. kesäkuuta 2021.

Fimlab Vaasanpuistikosta on tulossa moderni ja toimivan palvelun näytteenottokeskus. Laboratorion sijainti keskustan tuntumassa tekee saapumisen helpoksi sekä julkisella liikenteellä että omalla autolla. Läheisen parkkihallin ansiosta pysäköintimahdollisuudet ovat hyvät.

– Saamme käyttöömme laboratoriotoimintaan suunnitellut, modernit tilat, joissa pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin. Fimlabin palvelukonseptin mukaisesti tilojen selkeyteen, viihtyvyyteen ja toimivuuteen on kiinnitetty paljon huomiota. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaille mahdollisimman hyvä palvelukokemus, kertoo Fimlabin Pohjanmaan aluejohtaja Susanna Luukkonen.

Fimlabin toiminta Tammikaivontiellä päättyy. Tammikaivontien laboratorio palvelee asiakkaita torstaihin 24.6. asti. Toimipisteestä tuttu ja ystävällinen henkilökunta jatkaa uudessa Vaasanpuistikon näytteenottokeskuksessa.

Asiakaslähtöistä palvelua

Fimlab Vaasanpuistikko palvelee asiakkaita arkisin maanantaista perjantaihin klo 7–15. Toimipiste on kooltaan noin 420 neliötä, ja asiakkaita palvellaan kahdeksassa näytteenottohuoneessa ja viidellä Nopsa-pikapalvelupisteellä.

– Vaasanpuistikon toimipisteellä asiakkaita palvellaan sekä ajanvarauksella että vuoronumerolla ja lisäksi myös uusissa Nopsa-pikapalvelupisteissä, Luukkonen toteaa.

Nopsa-pikapalvelupisteellä voi asioida voimassa olevan lähetteen kanssa sujuvasti ilman ajanvarausta. Nopsa-pisteet on tarkoitettu verinäytteiden ottoon aikuisille tai nuorille.

Fimlab Vaasanpuistikossa ajanvarausajalle ja vuoronumerojonoon ilmoittaudutaan itseilmoittautumisautomaatilla joko viivakoodillisella henkilökortilla, henkilötunnuksella tai ajanvarauksen yhteydessä saadulla varausavaimella. Nopsa-palvelussa asioivien ei tarvitse ilmoittautua.

Fimlab Vaasanpuistikko palvelee asiakkaita 28.6.2021 alkaen arkisin ma–pe klo 7–15 osoitteessa Vaasanpuistikko 19.

Susanna Luukkonen / aluejohtaja, ylilääkäri
susanna.luukkonen@fimlab.fi, p. 041 730 3324

Fimlab Laboratoriot Oy tuottaa laboratoriopalveluita sekä laboratorioalan koulutusta ja tutkimusta. Fimlabin omistavat Pirkanmaan, Keski-Suomen, Kanta-Hämeen ja Vaasan sairaanhoitopiirin kuntayhtymät ja Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Fimlab on ensimmäinen julkisen terveydenhuollon puolelle perustettu laboratorioyhtiö. Fimlabilla on lähes 120 toimipistettä ja sen palveluksessa on noin 1 100 laboratorioalan ammattilaista.