Uusi Fitbit Ionic -älykello – ylivoimainen terveys- ja kuntoilukello

Fitbitin ensimmäisen älykellon ominaisuuksiin kuuluvat muun muassa henkilökohtainen ohjaus, dynaamiset ohjatut harjoitukset, veren happipitoisuuden arviointi, automaattinen uinnin mittaus, musiikin tallennustila ja yli neljän päivän akunkesto. Fitbit ja adidas julkaisevat yhteistyössä Fitbit Ionic special edition -älykellon ja harjoitusohjelmat. Uusia yhteensopivia sovelluksia ovat muun muassa Strava ja AccuWeatherin sääpalvelu Weather.
Fitbit Ionic tarjoaa yksilöllisen terveyttä ja kuntoilua tukevan käyttökokemuksen, jollaista ei ole ennen nähty älykelloissa. Uutta on muun muassa veren suhteellisen happipitoisuuden arviointi . Mukana ovat käyttäjille tärkeät ominaisuudet, kuten automaattinen aktiivisuuden ja unen seuranta, entistä tarkempi GPS, yli neljän päivän akunkesto sekä yhteensopivuus eri alustojen kanssa.

SAN FRANCISCO – 28. elokuuta 2017 – Fitbit (NYSE: FIT) johtava puettavan teknologian toimittaja, on julkistanut tänään ensimmäisen älykellonsa,  – Fitbit Ionicin. Älykello tarjoaa terveyden ja hyvinvoinnin alueella erittäin yksilöllisen käyttökokemuksen, jollaista ei ole ennen nähty älykelloissa. Ionicissa on uusi Fitbitin terveyden ja kuntoilun asiantuntemuksella kehittämä suhteellisen happipitoisuuden mittaus (relative SpO2 sensor), joka mahdollistaa yhä syvällisemmän terveyttä koskevan tiedon ja ohjauksen, muun muassa tulevaisuudessa uniapnean tunnistamisen. Fitbit Ionicin GPS-paikannus on alan johtava ja sykeseurannan teknologiaa on parannettu. Uusi älykello on vedenpitävä aina 50 metrin syvyyteen saakka. Fitbit Ionic pitää sisällään dynaamiset ohjatut harjoitukset ja musiikin tallennustilan. Fitbitin sovellusgalleriasta saa Ioniciin älykkäät ilmoitukset, lukuisat suositut sovellukset ja kellotaulun vaihtoehdot. Fitbit Ionicissa ovat mukana käyttäjien toivomat ydinominaisuudet, kuten yli neljän päivän akunkesto, automaattinen aktiivisuuden ja unen seuranta sekä yhteensopivuus eri alustojen kanssa.

Ionic on saatavilla ennakkomyynnissä tänään Fitbit.com -verkkokaupassa. Sen myynti alkaa jälleenmyyjillä maailmanlaajuisesti lokakuussa 2017. Fitbitin ja Adidaksen yhteinen Fitbit Ionic + adidas special edition  tulee myyntiin vuonna 2018. Fitbitin sovelluskehityksen työkalupaketti (SDK) tulee kehittäjien ulottuville syyskuussa 2017.

”Kymmenen vuotta sitten Fitbit oli edelläkävijä puettavan teknologian alueella esittelemällä ensimmäisen terveys- ja hyvinvointialan mittauslaitteensa. Sen jälkeen meistä on kehittynyt maailman johtava puettavan teknologian brändi, joka määrittelee alan innovaatioiden tahtia. Maailman laajimpaan sosiaaliseen hyvinvointialan verkostomme auttaa miljoonia ihmisiä saavuttamaan terveys- ja hyvinvointitavoitteitaan”, sanoo Fitbitin perustajiin kuuluva toimitusjohtaja James Park.

”Ionicilla tuomme markkinoille jotain mitä kuluttajat eivät ole vielä nähneet älykelloissa – kuntoilu- ja terveysalustan, joka yhdistää henkilökohtaisuuden ja tietoon perustuvat syvälliset oivallukset tämän hetken kehittyneimmällä teknologialla. Tämä julkistus avaa terveyden ja kuntoilu seurannan mahdollisuudet ennennäkemättömällä tavalla”.

Ionic on jatkumoa Fitbitin innovatiivisille ja suosituille tuotteille, jotka ovat määritelleet tapaa jolla hallitsemme terveyttämme ja hyvinvointiamme sekä opimme niistä uutta. Nämä tuotteet ovat jopa auttaneet pelastamaan ihmishenkiä. Ionic vie tätä kehitystä eteenpäin tarjoamalla käyttäjilleen yhä yksilöllisempiä tietoja ja ohjausta, miellyttävän käyttökokemuksen ja tyylikkään muotoilun. Ne edistävät merkittävää käyttäytymisen muutosta ja parempia terveysvaikutuksia.

Yksi laite – kaikki mitä tarvitset

Fitbitin tämän hetken kehittynein laite tarjoaa niin aloittelijoille kuin kokeneille urheilijoille yksilöllistä tehokasta ohjausta, joka motivoi saavuttamaan tavoitteet. Sovellukset ja ilmoitukset auttavat pysymään ajan tasalla riippumatta siitä millaista älypuhelinta käyttää:

• Personal trainer Fitbit Coach -sovelluksessa: Saat käyttöösi laitteen dynaamiset harjoitukset, jotka muotoutuvat ranteestasi saatavan tiedon perusteella. Voit myös kuunnella asiantuntijoiden suunnittelemia Audio Coaching -juoksu- ja kävelyharjoituksia (saatavilla vuonna 2018). Ne auttavat kehittämään kestävyyttä, nopeutta ja harjoituksen suoritustapaa kunkin henkilön omassa tavoiteaikataulussa.1
  • Juoksuseura: Tallenna automaattisesti juoksulenkkisi uudella GPS-tietoa hyödyntävällä Run Detect -ominaisuudella. Astu vain ovesta ulos ja juokse. Näet reaaliaikaisen juoksuvauhtisi ja juoksemasi matkan. Automaattinen pysäytys keskeyttää harjoituksen tallennuksen juomatauon tai pienen hengähdyshetken ajaksi. Tallennus jatkuu kun jatkat taas juoksemista.
  • Uusi uintiharjoitus-tila: Uidessasi näet Ionicista reaaliaikaisesti altaanvälien aikasi, harjoituksen keston ja uidessasi polttamiesi kalorien määrän. Ionicin uinnin kierroslaskenta on alan johtava ja laite on vedenkestävä aina 50 metrin syvyyteen saakka, joten pidä se ranteessa uidessasi.
  • Alan johtava GPS: Ainutlaatuinen suunnittelu ja integroitu antenni Ionicissa mahdollistavat paremman yhteyden GPS- ja GLONASS -satelliitteihin, mikä tekee GPS:n suorituskyvystä johtavan alallaan. Puhelimen voi jättää kotiin lenkkeillessään ja saada tiedot juoksuvauhdista ja juostusta matkasta suoraan ranteesta.
  • Kehittynyt sykeseurantateknologia: Ionicissa on käytössä parannettu PurePulse®-sykeseurantateknologia. Se tarjoaa nyt aiempaa tarkempaa tietoa harjoitusten aikana, esimerkiksi pyöräillessä, intervalliharjoittelussa ja juoksussa. Teknologia mahdollistaa entistä tarkemman kalorinkulutuksen arvioinnin. Harjoituksen kuormittavuutta voi optimoida seuraamalla sykealueita reaaliaikaisesti. Ionic tarkkailee leposykettä ympäri vuorokauden.
  • Uusi sensoriteknologia: Ensimmäistä kertaa Fitbitin käyttämä suhteellisen happisaturaation seuranta (relative SpO2) arvioi veren happipitoisuuden tasoa. Tämä avaa mahdollisuuksia seurata uusia tärkeitä terveydestä kertovia asioita, kuten uniapnean indikaattoreita.
  • Musiikista motivaatiota: Jätä puhelin kotiin ja saa treenimotivaatiota noin 300 biisistä, jotka voi tallentaa Ionic-älykelloon (tallennustila 2,5 GB). Yhdistä Ionicin uusiin langattomiin Fitbit Flyer™-kuulokkeisiin tai muuhun Bluetooth-laitteeseen.
  • Lähimaksun mahdollisuus älykellolla: Fitbit-älykellolla maksamisen mahdollisuus on käytettävissä tällä hetkellä kymmenessä maassa, mutta ei vielä Suomessa.
  • Sinulle tärkeimmät älykkäät ilmoitukset:  Laajennetut älypuhelimen ilmoitukset (notifikaatiot), puheluiden vastaanottaminen, teksti- ja kalenterimuistutukset tulevat älykelloosi, samoin kuin puhelimessa käyttämiesi sovellusten ilmoitukset (mm. Facebook, Gmail, Instagram, Slack, Snapchat, jne.)
  • Usean päivän akunkesto: Ionicissa on yli neljän päivän akunkesto yhdellä latauksella. Kun GPS tai musiikin kuuntelu on käytössä, akunkesto on 10 tuntia. Päivän aktiivisuuden jälkeen ei tarvitse muistaa ladata Ionicia, jotta se tarkkailisi myös yöunta.2

Näiden ominaisuuksien lisäksi Ionic pitää sisällään kaiken sen, mitä käyttäjät Fitbiteissään rakastavat. Se mittaa automaattisesti askeleet, kalorit, kerrosten nouseminen ja univaiheet. Laite kertoo Cardio Fitness -kuntotason (arvioitu VO2 max eli maksimaalinen hapenottokyky), auttaa rentoutumaan ja paljon muuta. Lue täältä lisää siitä, mitä ominaisuuksia Ionic tarjoaa.

”Seuraan aktiivisuuttani ja terveyttäni, oli tavoitteenani sitten pysyä kunnossa kauden ulkopuolella tai treenata play-offseihin. Se on ratkaisevan tärkeää menestymiseni kannalta”, sanoo Fitbitin brändilähettiläs, olympiakultamitalisti ja Dallas Mavericks -joukkueen tähti Harrison Barnes.

”Ionicin avulla voin nähdä sykealueeni reaaliaikaisesti, joten tiedän kuinka kovasti teen töitä harjoitusten aikana. Yöunen mittaustieto on tärkeää, jotta voin olla varma, että olen saanut riittävästi lepoa ja palutumista antaakseni taas kaikkeni kentällä seuraavana päivänä”.

Fitbit + adidas

Yhteistyössä adidaksen kanssa Fitbit julkaisee Fitbit Ionic special edition -laitteen ja harjoitusohjelmat vuonna 2018. Niissä yhdistyvät Adidaksen vahva asiantuntemus suorityskyvyn kehittämisessä ja Fitbitin tietokanta sekä näkemykset miljoonilta käyttäjiltä maailmanlaajuisesti. Tavoitteena on auttaa kaikentasoisia urheilijoita parempiin urheilu- ja pelituloksiin sekä voimaan paremmin.

Tee Ionicista omanlaisesi

Ionic käyttää uutta Fitbit OS -käyttöjärjestelmää, joka on suunniteltu älykelloille ja jota päivitetään säännöllisesti uudenlaisten käyttäjäkokemusten mahdollistamiseksi. Yksi näistä päivityksistä on Fitbit App Gallery -sovellusgalleria, josta voi valita käyttöönsä juuri ne sovellukset ja kellotaulujen vaihtoehdot, jotka vetoavat sinuun. Niiden avulla saa käyttöön ne tiedot, joita kukin eniten tarvitsee – omaan persoonalliseen tyyliinsä ja tarpeisiinsa sopivalla tavalla.

Sovellusgalleriassa on tarjolla laaja valikoima Fitbitin terveys- ja kuntoilusovelluksia, esimerkkeinä Exercise-harjoitusohjelma, Fitbit Coach -valmennus, Relax-rentoutusharjoitukset, Timer-ajastin. Sieltä löytyy myös suosittuja sovelluksia, jotka helpottavat arkea ja tuovat mukavuutta. Jokainen sovellus on suunniteltu varta vasten Ioniciin, joten niiden käyttöönottamiseen ei tarvita älypuhelinta tai ulkopuolista lisäsovellusta. Tärkeimmät Fitbit Ioniciin sopivat kumppaneiden sovellukset ovat:

• Strava, johtava miljoonien eri tasoisten urheilijoiden käyttämä sosiaalinen verkosto. Se auttaa inspiroitumaan, ylläpitämään motivaatiota, seuraamaan harjoittelua ja analysoimaan suorituksia niiden aikana tallennettuun tietoon perustuen. Kun käytät Matched Runs -ominaisuutta, voit vertailla suorituksiasi aiempiin vastaaviin yleisimmin käyttämilläsi reiteillä – ranteestasi.
  • AccuWeather, maailmanlaajuinen johtava säätietojen tarjoaja, mahdollistaa reaaliaikaiset sääennusteet Superior Accuracy™-tarkkuudella kolmessa suosikkisijainnissa. Hanki juuri sinua palveleva säätieto, jotta voit paremmin suunnitella harjoituksesi tai vaikkapa viikonloppusi.
  • Fitbit -sovellusgalleria tulee laajentumaan suosituilla sovelluksilla syksyn aikana, muun muassa Flipboard GAME GOLFilla, Nestillä ja Surfinella sekä monilla muilla kehittäjäyhteisön luomilla sovelluksilla ja kellotaulun vaihtoehdoilla.

Kehittäjän työkalut ja edut

Jos olet kiinnostunut Fitbitin sovellusgallerian rakentamisesta, tarvitset käyttöösi Fitbitin sovelluskehityksen työkalupaketin (SDK). Siihen sisältyy web-pohjainen Fitbit Studio -kehittäjäympäristö, joka avautuu syyskuussa 2017. Kun kehität sovelluksia tai kellotauluja Ioniciin, saat pääsyn laitteen sensoreihin ja mahdollisuuden saada oma sisältösi tarjolle kaikille Ionicin ja Fitbitin tulevien älykellojen käyttäjille. Pebble-alustaa hyödyntämällä ja edelleen kehittämällä Fitbit voi nyt tarjota nämä alan johtavat kehittäjäedut ja työkalut:

• Nopea kehittäminen: Avoin alusta, joka pohjautuu standarditeknologioihin (JavaScript ja SVG - Scalable Vector Graphics), tarjoaa nopean ja helpon tavan rakentaa sovelluksia sekä ominaisuuksiltaan runsaita ja tyylikkäitä kellotauluja verkossa.
  • Valitse kenelle kehität: Unohda arviointiprosessit ja luo sovelluksia tai kellotauluja vaikka vain omille ystävillesi ja perheellesi. Voit myös hakea hyväksyntää sovelluksellesi ja tulla näin valituksi kuratoituun galleriaan. Kehittäjien sovellukset ja kellotaulut tulevat gallerian valikoimiin tänä syksynä.
  • Yhteensopivuus eri alustojen välillä: Kehitä sovellus ja tavoita Fitbitin suuri maailmanlaajuinen käyttäjien yhteisö Android, iOS ja Windows -käyttöjärjestelmissä.
  • Avoin alusta terveysalan kumppaneille: Fitbitin sovelluskehityksen työkalupaketti (SDK) on työterveyspalveluja tarjoaville tahoille keino saada aikaan parempia terveysvaikutuksia käyttämällä Fitbit-laitteita. Se mahdollistaa myös kohdennettujen hyvinvointiohjelmien luomisen asiakkaille.
  • Tulevaisuuden mahdollisuuksia: Sisäänrakennettu NFC-siru mahdollistaa tulevaisuudessa myös sellaisten sovellusten kehittämisen, joissa käytetään avaimetonta tai kortitonta pääsyä rakennuksiin, hotelleihin, liikuntatiloihin tai liikkumiseen.
  • Lue lisää Fitbitin sovelluskehityksen työkalupaketista osoitteesta www.dev.fitbit.com/

Fitbitin vahvin ja kevyin GPS-kello

Ionic on ensimmäinen Fitbit-laite, jonka suunnittelu on kokonaisuudessaan Fitbitin omaa työtä.  Ionic esittelee uusia prosesseja ja materiaaleja, jotka kehittävät laitteen painoa, istuvuutta, kestävyyttä ja hengittävyyttä sekä päivittäistä käytettävyyttä. Tuloksena on äärimmäisen kevyt ja ergonomisesti muotoiltu älykello, joka on niin mukava pitää, että se voi olla ranteessa yötä päivää.

• Kehittynein muotoilumme: Nanoteknologian ansiosta Ionicin yhtenäiseen kellokoteloon on saatu sekä Bluetooth että GPS-antennit. Tämä rakenne saa aikaan vahvemman GPS-signaalin, joka toimii niin vilkkaissa kaupungeissa kuin syrjäseuduilla.
  • Valmistettu kestämään: Ionic on suunniteltu kestäväksi. Siinä on käytetty uusia materiaaleja ja uudenlaisia rannekkeita. Se on käynyt läpi erittäin laajan testauksen.
  • Helppolukuinen näyttö: Värillinen pyöreäpintaisella lasilla varustettu kosketusnäyttö, jossa on tarkka grafiikka. Korostettu jopa 1000 nitsiin säätyvä kirkkaus mahdollistaa näytön lukemisen missä tahansa oletkin – aina kirkkaasta auringonpaisteesta heikosti valaistuun tilaan.
  • Trendikkäät tyylit ja lisävarusteet: Ionicin valikoimissa on useita tyylejä ja värejä. Lisävarusteina tarjolla olevat vaihdettavat Classic- ja  Sport-rannekkeet sekä nahkainen Horween-ranneke varmistavat, että älykello sopii saumattomasti niin töihin, treeneihin kuin iltamenoihin.

Hintatiedot ja lisävarusteiden saatavuus

Fitbit Ionic on ennakkomyynnissä tänään Fitbit.com-verkkokaupassa hintaan 359,95 €. Se tulee valikoimiin liikkeisiin maailmanlaajuisesti lokakuusta 2017 alkaen. Ionic on saatavissa kolmessa tyylikkäässä väriyhdistelmässä, jotka sopivat jokapäiväiseen käyttöön: hopeanharmaa kello-osa ja solki siniharmaalla rannekkeella, savunharmaa kello-osa ja solki hiilenharmaalla rannekkeella tai poltetun oranssin värinen kello-osa ja solki savensinisellä rannekkeella.

• Klassiset lisävarusteet siniharmaana hopeanharmaisella soljella, hiilenharmaana savunharmaalla soljella ja savensinisenä poltetun oranssin värisellä soljella 34,95 €.
  • Kaksisävyiset hengittävät sporttirannekkeet mustan ja hiilenharmaan yhdistelmänä tai koboltin ja limen yhdistelmänä 34,95 €.
  • Käsityönä tehty rei´itetty Horween-nahkaranneke konjakinsävyisenä tai yönsinisenä 69,95 €.

Tänään Fitbit on julkaissut myös Fitbit Flyer -kuulokkeet, Fitbit Aria 2 -älyvaa´an ja uuden premium-tason ohjaus- ja valmennusmahdollisuuden. Löydät julkistusten kuva-aineiston osoitteesta www.fitbit.com/presskit. Suomenkieliset tiedotteet löytyvät STTinfo -tiedotejakelupalvelusta hakusanalla Fitbit.

Forward-Looking Statements

This press release contains forward-looking statements, within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, that involve risks and uncertainties including, among other things, statements regarding the future retail availability of Fitbit Aria 2, as well as the future availability of other new programs described in this release, includingFitbit’s personalized guidance and coaching offerings including Guided Health Programs. These forward-looking statements are only predictions and may differ materially from actual results due to a variety of factors, including the effects of the highly competitive market in which we operate, including competition from much larger technology companies; any inability to successfully develop and introduce new products, features, and services or enhance existing products and services; product liability issues, security breaches or other defects; and other factors discussed under the heading “Risk Factors” in our most recent report on Form 10-Q filed with the Securities and Exchange Commission. All forward-looking statements contained herein are based on information available to us as of the date hereof and we do not assume any obligation to update these statements as a result of new information or future events.

-------

[1]Fitbit Ionic comes with one dynamic on-device workout and three static workouts, access to more dynamic sessions requires a subscription to new premium guidance and coaching offering.

[2] Battery life varies with use and other factors.

[3] Leather accessories are made of Horween leather and other leather materials.

Reetta Mikkola,
reetta.mikkola@medita.fi

Fitbit on julkistanut tänään ensimmäisen älykellonsa, Fitbit Ionicin.
Ionicissa on uusi Fitbitin  kehittämä suhteellisen happipitoisuuden arviointi (relative SpO2 sensor), joka mahdollistaa yhä syvällisemmän terveyttä koskevan tiedon ja ohjauksen.
Ionicissa on uusi Fitbitin kehittämä suhteellisen happipitoisuuden arviointi (relative SpO2 sensor), joka mahdollistaa yhä syvällisemmän terveyttä koskevan tiedon ja ohjauksen.
Fitbit Ionic on vedenpitävä aina 50 metrin syvyyteen asti. Se kertoo reaaliaikaisesti altaanvälien ajat, harjoituksen keston ja uidessa poltettujen kalorien määrän.

Fitbit auttaa ihmisiä aktiivisemman elämän ja hyvinvoinnin tavoittelussa tuottamalla seurantatietoa, inspiraatiota ja ohjausta. Johtavana brändinä Fitbit suunnittelee tuotteita ja kokemuksia, joilla seurataan jokapäiväistä hyvinvointia ja kuntoa. Fitbitin monipuolisiin, palkittuihin tuotteisiin kuuluvat aktiivisuutta mittaavat Fitbit Surge™, Fitbit Blaze™, Fitbit Charge 2™, Alta HR™, Alta™, Fitbit Flex 2™, Fitbit One® ja Fitbit Zip®, älykello Fitbit Ionic™ ja langattomat Fitbit Flyer™-kuulokkeet sekä älyvaa´at  Fitbit Aria® ja Fitbit Aria 2™. Fitbitin tuotteita myydään maailmanlaajuisesti yli 55 000 myyntipisteessä ja 65 maassa.

Fitbit-sovellusalusta tarjoaa yksilöllisiä kokemuksia, vinkkejä ja ohjausta, jotka perustuvat maailman laajimpaan kuntoiluaiheiseen sosiaaliseen verkostoon, terveys- ja kuntotietokantaan sekä vuorovaikutteisiin välineisiin, kuten Fitbit- ja Fitbit Coach -sovelluksiin, Guided Health -ohjattuihin terveysohjelmiin ja älykellojen Fitbit OS:iin. Fitbit Health Solutions kehittää terveys-, kuntoilu- ja hyvinvointisovelluksia, jotka lisäävät suotuisia terveysvaikutuksia ja sitoutumista hyvinvoinnin kehittämiseen sekä saavat aikaan positiivisia tuloksia työhyvinvoinnissa.

Fitbit ja Fitbit-logo ovat Fitbit Inc:n tavaramerkkejä tai rekisteröityjä tavaramerkkejä USA:ssa sekä muissa maissa. Lisätietoa Fitbitin tavaramerkeistä osoitteessa www.fitbit.com/legal/trademark-list. Yhteistyökumppaneiden tavaramerkit ovat omistajiensa omaisuutta.

Seuraa Fitbitiä Facebookissa, Instagramissa tai Twitterissä ja kerro kokemuksistasi.

Reetta Mikkola
reetta.mikkola@medita.fi

Fitbitin Suomen PR-tiimi

Fitbit Sense: Fitbitin edistynein, terveyden seurantaan tarkoitettu älykello, jossa on ensimmäisenä maailmassa EDA-sensori stressinhallintaan, EKG-sovellus, veren suhteellista happipitoisuutta arvioiva SpO2-sensori ja ihon lämpötilaa mittaava sensori25.8.2020 16:51:07 EEST | Tiedote

Fitbit julkistaa myös älykello Versa 3:n sisäänrakennetulla GPS:llä ja Inspire 2 -aktiivisuusrannekkeen aktiivisuusalueminuutteja mittaavalla Active Zone Minutes -toiminnolla. Uusi Health Metrics -näkymä Fitbit Premium-käyttäjille antaa mahdollisuuden seurata sykevälivaihtelua, hengitystahtia ja ihon lämpötilan vaihtelua.