Visit NaantaliVisit NaantaliVisit Naantali

Uusi laiva Ruotsiin - MS Finnswan aloitti liikennöinnin Naantali–Långnäs–Kapellskär-reitillä tänään 8.5.2018

Finnlinesin Star-luokan rahti-matkustaja-alus, MS Finnswan aloitti tänään tiistaina, 8.5.2018 klo 11.00 liikennöinnin Naantali–Långnäs–Kapellskär-reitillä.

Finnswan on ensimmäinen tätä suuruusluokkaa oleva Suomen ja Ruotsin välillä liikennöivä Finnlinesin alus. Valmistuttuaan vuonna 2007 laiva on liikennöinyt Nordlink-nimisenä pääasiallisesti Malmö–Travemünde-reitillä. Vuoden 2018 alussa se siirrettiin purjehtimaan Suomen lipun alle ja sai nimen MS Finnswan. Aluksen lastikapasiteetti on 4 215 kaistametriä ja matkustajakapasiteetti on 554 matkustajaa.

Kevään aikana Finnswanin matkustajatilat kannella11 ovat saaneen uuden ilmeen. Nyt uudella reitillä aloittaessaan laivan raikkaat ja merihenkiset tilat kutsuvat viihtymään ja nauttimaan merimatkasta. Panorama Corner ja Panorama Lounge ovat oivia tiloja vaikkapa työskennellä ja kohdata kanssamatkustajia. Terrazzo-kannella pääsee nauttimaan Saaristomeren maisemista tuulilta suojassa, ja lapsiperheiden omassa iloisen värikkäässä puuhapaikassa viihtyy koko poppoo isommasta pienimpään. Viimeisetkin matkastressin oireet karisevat saunan lämmössä ja porealtaassa loikoillen. Laajennetun taxfree-myymälän valikoimaa on lisätty asiakkaita kuunnellen. Laivan uusi merihenkinen ilme näkyy myös Bar & Bistro Navigaressa ja Mare Balticum -ravintolassa.

Hyttivaihtoehtoja on useampia, edullisista vähintään 10 neliön ikkunattomista hyteistä aina hulppeisiin 38 neliön Owner’s Suiteihin. Uudistukset on ulotettu myös kooltaan suurempiin hytteihin. Seinien merelliset suurkuvat, raikkaat värit ja pienet yksityiskohdat vievät lomatunnelmaan jo hyttiin tultaessa.

Finnlinesin Naantali–Långnäs–Kapellskär-reitti on edullinen ja rento vaihtoehto matkustaa Ruotsiin ja Ahvenanmaalle. Matka kestää kahdeksan tuntia. Laiva poikkeaa mennen tullen Långnäsissä, Ahvenanmaalla. Reitillä toisena aluksena liikennöi Clipper-luokan laiva Finnfellow. Edullisimmillaan aina ateriat sisältävän autopaketin Ruotsiin saa 49 eurolla. Paketin kokonaishinta sisältää kahden aikuisen yhden suuntaisen matkan, kaksi buffetateriaa kummallekin ja henkilöauton kuljetuksen.

Kielo Vesikko

Head of Passenger Services

Line Manager HansaLink & Rostock-Hanko

kielo.vesikko@finnlines.com

Staffan Herlin

Head of Group Marketing

Sales and Customer Service, HansaLink

staffan.herlin@finnlines.com

www.finnlines.com

Jokanaisen ja -miehen viihteellinen golf-turnauspäivä Naantalin saaristossa20.4.2018 08:20Tiedote

Varsinaisen golfkauden avautumisen kunniaksi Rymättylä Farmersgolf SPA ja Kultaranta Resort järjestävät lauantaina 5.5. Suomen ja koko maailman ensimmäisen monipeliturnauksen Naantalissa ja Rymättylässä. Turnaus alkaa klo 9.30 Kultaranta Resortissa Futisgolfilla ja jatkuu sen jälkeen Frisbeegolfilla. Lounaan jälkeen lähdetään Rymättylään pelaamaan kierros Farmersgolfia. Kaikki pelit pelataan 2-5 hengen joukkueissa ja yhteistulos ratkaisee sijoituksen. Pelit sopivat sekä oikean golfin harrastajille että myös niille, joilla ei ole mitään kokemusta golfista. Reipas mieli riittää. Pelien päätteeksi on lämmitetty savu- ja infrasauna sekä lämminvesialtaat. Päivä huipentuu Ribs- illalliseen ja palkintojenjakoon klo 18.00 Koko turnaus ruokailuineen maksaa vain EUR 55/hlö Ilmoittautumiset 27.4. mennessä info@farmersgolf.fi Lisätiedot: myyntijohtaja Tuomo Ranki, Kultaranta Resort puh 044 750 3899 isäntä Heikki Harismaa, Rymättylä Farmersgolf SPA puh 0400 520 576

Naantalin Venemessuilla yritetään Guinnessin ennätystenkirjaan13.3.2018 08:20Tiedote

Naantalin Venemessuilla yritetään tänä vuonna huimaa maailmanennätystä, kun suomalaiset extreme-tähdet Lauri Keränen ja Matias Kivisaari saapuvat Naantaliin vedenpäällä ajettavien moottoripyöriensä kanssa. Guinnessin ennätystenkirjaan on tarkoitus kirjoittaa nopeusennätys moottoripyörällä veden päällä ajossa. Tämän hetkinen epävirallinen nopeusennätys on italialaisen Luca Colombon 80 km/h.