Uusi lasten alue ja cosplay-päivä Turun Kirjamessuilla

Suomen vanhin kirjamessutapahtuma, Turun Kirjamessut esittelee 6.- 8.10. satavuotiasta Suomea teemalla Yksi maa - monta ääntä. Tänä vuonna tuttujen esiintymislavojen lisäksi uutena esiintymispaikkana aloittaa Tekstiretriitti, jossa messuyleisö saa kuunnella kirjailijoiden ja runoilijoiden lukevan teoksiaan ääneen. Sunnuntaina messuilla vietetään erityistä cosplay-päivää, jolloin messuille pääsee rooliasussa ilmaiseksi. Asuja arvioi raati ja paras palkitaan.

Kirjamessut/Harri Sundell

Yhdysvaltalainen Angela Thomas (Otava) on joutunut esteiden vuoksi perumaan vierailunsa, mutta messuilla esiintyy satoja muita kotimaisia kirjailijoita sekä ulkomaalaisia vierailijoita, kuten esimerkiksi yksi Ruotsin tunnetuimmista sarjakuvantekijöistä Liv Strömquist (Sammakko) ja Mattias Edvarsson (Like).

Messujen yhtenä uutuutena on Lasten alue, jonka ohjelmassa on paljon työpajoja, ääneenlukua ja muuta lapsia osallistavaa.Lasten alue on teemoitettu erityisesti alle 10-vuotiaita silmällä pitäen:

-Tarkoitus on ottaa erityisellä tavalla huomioon lapset kirjallisuuden lukijoina, kokijoina ja tekijöinä, kuvailee Salla Simukka.

Lasten alueella on mahdollisuus myös lukea, sillä kustantamot ovat lahjoittaneet alueelle paljon lastenkirjallisuutta. Vantaan sanataidekoulun rehtori Siri Kolu on ollut kokoamassa messukattausta yhdessä ohjelmapäälliköiden Tommi Kinnusen ja Salla Simukan kanssa.

Turun Kirjamessujen ohjelma julkaistaan 4.9. osoitteessa www.kirjamessut.fi sekä TS Opuksessa.

www.kirjamessut.fi
www.facebook.com/turunkirjamessut/

Ohjelmajulkistus medialle on ma 4.9. klo 13 Turun pääkirjaston Studio-tilassa
Akkreditointi messuille: http://www.turunmessukeskus.fi/medialle/akkreditointi/

Lisätiedot ohjelmasta:
Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkö Tommi Kinnunen, tommi.kinnunen@turunmessukeskus.fi ja Salla Simukka salla.simukka@turunmessukeskus.fi

Lisätiedot messuista:
projektijohtaja Päivi Järvelä, puh. 040 742 7920, paivi.jarvela@turunmessukeskus.fi
viestintäpäällikkö Taina Pärkö-Luotonen, puh. (040) 505 6424, taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi

Kirjamessut/Harri Sundell

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Varsinais-Suomi tarjoaa töitä noin 3000:lle messuilla Turussa tänään22.11.2017 09:57Tiedote

Tiedote 22.11.2017. Turun Messukeskuksessa järjestetään ensimmäistä kertaa tapahtuma nimeltään Rekryexpo 22.11. Rekrytointitapahtumassa on ennakkotietojen mukaan tarjolla yli 3 000 avointa työpaikkaa, joko nyt tai puolen vuoden sisällä. Työtä tarjoavia tahoja on 63. Muun muassa Varsinais-Suomen TE-toimisto, yhteistyössä muiden toimistojen kanssa, on järjestänyt tapahtumaan bussikuljetuksia eri puolilta Suomea. Messuvieraita odotetaan mm. Helsingistä ja Tampereen suunnalta.

Varsinais-Suomi tavoittelee työntekijöitä RekryExpo-tapahtumassa − tarjolla on tuhansia työtehtäviä16.11.2017 12:08Tiedote

Yli 3000 avointa työpaikkaa odottaa Turun Messukeskuksessa 22.11. järjestettävillä RekryExpo-messuilla. Noin 60 yritystä hakee osaavaa henkilökuntaa tapahtuman ja työpaikkailmoittelun yhteisvoimalla. Messuilla on myös muita puheenvuoroja, kuten mm. käytännön neuvoja työnhakuun. Rekryexpo sijoittuu messukeskuksen aula- ja auditoriotiloihin ja sisäänpääsy on maksuton.