Uusi lasten alue ja cosplay-päivä Turun Kirjamessuilla

Suomen vanhin kirjamessutapahtuma, Turun Kirjamessut esittelee 6.- 8.10. satavuotiasta Suomea teemalla Yksi maa - monta ääntä. Tänä vuonna tuttujen esiintymislavojen lisäksi uutena esiintymispaikkana aloittaa Tekstiretriitti, jossa messuyleisö saa kuunnella kirjailijoiden ja runoilijoiden lukevan teoksiaan ääneen. Sunnuntaina messuilla vietetään erityistä cosplay-päivää, jolloin messuille pääsee rooliasussa ilmaiseksi. Asuja arvioi raati ja paras palkitaan.

Kirjamessut/Harri Sundell

Yhdysvaltalainen Angela Thomas (Otava) on joutunut esteiden vuoksi perumaan vierailunsa, mutta messuilla esiintyy satoja muita kotimaisia kirjailijoita sekä ulkomaalaisia vierailijoita, kuten esimerkiksi yksi Ruotsin tunnetuimmista sarjakuvantekijöistä Liv Strömquist (Sammakko) ja Mattias Edvarsson (Like).

Messujen yhtenä uutuutena on Lasten alue, jonka ohjelmassa on paljon työpajoja, ääneenlukua ja muuta lapsia osallistavaa.Lasten alue on teemoitettu erityisesti alle 10-vuotiaita silmällä pitäen:

-Tarkoitus on ottaa erityisellä tavalla huomioon lapset kirjallisuuden lukijoina, kokijoina ja tekijöinä, kuvailee Salla Simukka.

Lasten alueella on mahdollisuus myös lukea, sillä kustantamot ovat lahjoittaneet alueelle paljon lastenkirjallisuutta. Vantaan sanataidekoulun rehtori Siri Kolu on ollut kokoamassa messukattausta yhdessä ohjelmapäälliköiden Tommi Kinnusen ja Salla Simukan kanssa.

Turun Kirjamessujen ohjelma julkaistaan 4.9. osoitteessa www.kirjamessut.fi sekä TS Opuksessa.

www.kirjamessut.fi
www.facebook.com/turunkirjamessut/

Ohjelmajulkistus medialle on ma 4.9. klo 13 Turun pääkirjaston Studio-tilassa
Akkreditointi messuille: http://www.turunmessukeskus.fi/medialle/akkreditointi/

Lisätiedot ohjelmasta:
Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkö Tommi Kinnunen, tommi.kinnunen@turunmessukeskus.fi ja Salla Simukka salla.simukka@turunmessukeskus.fi

Lisätiedot messuista:
projektijohtaja Päivi Järvelä, puh. 040 742 7920, paivi.jarvela@turunmessukeskus.fi
viestintäpäällikkö Taina Pärkö-Luotonen, puh. (040) 505 6424, taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi

Kirjamessut/Harri Sundell

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

SF-Caravan ry ja SF-Caravan Turku ry ovat mukana jatkossakin Caravan Show -messujen järjestämisessä7.9.2017 09:50Tiedote

Tiedote 7.9.2017. Matkailuajoneuvon käyttäjien muodostamien yhdistysten valtakunnallinen keskusjärjestö SF-Caravan ry ja Turun Messukeskus ovat sopineet messujärjestämisestä. Jo perinteinen Caravan Show järjestetään yhdessä keskusjärjestön ja Turun Messukeskus Oy:n kanssa. Tehty sopimus on kaksivuotinen. Mukana tapahtumakokonaisuuden järjestämisessä on myös SF-Caravan Turku ry. Yhdistys vastaa laajasta treffitapahtumasta messukentällä tapahtuman aikana.