UUSI MAANINGAN S-MARKET AVATAAN 20.5.2020 KLO 10

Asiakasomistajien palvelutarjonta paranee ja valikoima laajenee, kun PeeÄssä avaa uuden nykyaikaisen S-marketin Maaningalle.

Osuuskauppa PeeÄssän parantaa asiakasomistajien palveluita Maaningalla, kun uusi S-market avataan keskiviikkona 20.5.2020. Uudella S-marketilla varmistetaan, että S-market pystyy tarjoamaan entistä parempaa palvelua myös tulevaisuudessa. Myymälä parantaa Maaningan päivittäistavarakaupan palveluja nykyaikaisen myymälän ja laajemman valikoiman myötä.

Uudessa myymälässä on raikas, avara ja nykyaikainen yleisilme. Uutena myymälässä on pikakassat. Kaupan palvelujen lisäksi myymälästä löytyvät myös Veikkaus ja pakettiautomaatti.

Vastuullinen investointi

Rakentamisessa on kiinnitetty erityistä huomiota vastuulliseen rakentamiseen ja ympäristöasioihin. Tavoitteena on lisätä uusiutuvan energian käyttöä entisestään koko PeeÄssän alueella. Uuden S-marketin katolle on asennettu aurinkopaneelit, oma aurinkovoimala, jonka teho tulee yltämään 20 prosenttia koko S-marketin energian kulutuksesta aurinkoisena kesäpäivänä. Myymälän käyttämästä sähköstä 27 prosenttia saadaan tuulisähköstä.

Myös maalämpö ja kolme porakaivoa tuottavat lämpöä kiinteistölle ja toimivat osana kaupan kylmäjärjestelmää. Valaistus rakennetaan energiatehokkailla led-valoilla. Asioinnin mukavuutta lisäävät myös energiatehokkaat kylmäkalusteet, kun uudet ovelliset kylmäkalusteet pitävät viileän ilman kalusteiden sisällä. Kylmäkalusteissa käytetään kylmäaineena ympäristölle haitatonta hiilidioksidia.

Investointi on kokonaisuudessaan 3,3 miljoonaa euroa. S-Market Maaninka työllistää investoinnin jälkeen noin 10 henkilöä. Uuden S-Marketin ovet avataan asiakkaille 20.5. klo 10:00 ja virallisia avajaisia vietetään myöhemmin.

Hankkeen pääurakoitsijana toimii Tekova Oy ja pääsuunnittelijana on Rakennussuunnittelutoimisto Turunen & Räisänen Oy.

Kiitämme S- Marketin henkilöstöä, rakennusliikettä ja kaikkia rakennusprojektissa mukana olleita. Hanke on sujunut hyvässä yhteishengessä.

PeeÄssä avaa ravintoloitaan 1.6.2020 alkaen19.5.2020 14:31:35 EESTTiedote

Suomen hallituksen 19.5.2020 julkaisemien linjausten mukaisesti Osuuskauppa PeeÄssä avaa suljettuina olleita ruokaravintoloitaan seuraavasti: 1.6.2020 avautuvat: Coffee House Sokos, Presso Sokos, Hesburger Sokos, Presso Prisma Kuopio, Buffa Prisma Kuopio, Presso Ykkösrasti, Ravintola Wanha Satama, Hurma, Rosso Varkaus ja Rosso Iisalmi 5.6.2020 avautuvat: Tahkon PizzaBreikki ja Hesburger Tahko avautuvat 5.6. hotellin avautuessa. 24.6.2020 avautuvat: Presso Prisma Iisalmi ja Buffa Prisma Iisalmi. Yksiköt on olleet kevään aikana uudistustöiden kohteena ja avautuvat jälleen 24.6.2020. Frans&Sophie Kuopion osalta ja Tahko Hillsiden osalta tarkastelemme mahdollisuutta avaukseen majoittujamäärien noustessa kesän kuluessa. Tämän hetkinen arvio avauksille 1.7.2020 mennessä. Pub – ja terassiravintoloiden osalta Pikku Pietarin Pub, O’Nelly’s Irish Bar, Apteekkarin Sky ja Apteekkarin Pub sekä Hophaus avaavat ovensa myös 1.6.2020 alkaen. Apteekkarin Club pidetään näillänäkymin suljettuna toistaisek

Ravintoloiden valmisruokaa myyntiin PeeÄssän marketeihin21.4.2020 12:36:58 EESTUutinen

S-Market Pitkälahdessa ja Prisma Kuopiossa aloitetaan ravintoloiden valmisruoan myynti viikon 17 aikana. PeeÄssän Kokit / Teimme Hyvää Sinulle – nimiseen valmisruokaperheeseen on koottu suosikkeja PeeÄssän ravintoloista. Annoksia löytyy Amarillon burritoista ja itse koottavista Amarillon lähiruoka -hampurilaisista arkiruokaan. Annokset myydään itsepalveluna osana normaalia myymäläkiertoa ja asiakas maksaa tuotteet normaalisti marketin kassalle. Kuopion Prismassa annosten myyntipaikka on paistopistettä vastapäätä eineshyllyn päässä ja S-Market Pitkälahdessa myymälään on tuotu oma valmisruoka myyntivitriini valmisruokahyllyn päätyyn. - Uskon, että ihmiset hakevat tässä vallitsevassa tilanteessa myös helppoutta ja elämyksiä arkeensa ja osa tämän ajan uusista käytänteistä jää varmasti elämään jatkossa. Päivittäistavarakauppa jakelukanavana kiinnostaa meitä jatkossakin. Sekä yritysmuotomme että monitoimialaisuutemme ovat meille ravintolaoperaattorina tässä tilanteessa selkeä kilpailuetu, to