UUSI MAANINGAN S-MARKET AVATAAN 20.5.2020 KLO 10

Asiakasomistajien palvelutarjonta paranee ja valikoima laajenee, kun PeeÄssä avaa uuden nykyaikaisen S-marketin Maaningalle.

Osuuskauppa PeeÄssän parantaa asiakasomistajien palveluita Maaningalla, kun uusi S-market avataan keskiviikkona 20.5.2020. Uudella S-marketilla varmistetaan, että S-market pystyy tarjoamaan entistä parempaa palvelua myös tulevaisuudessa. Myymälä parantaa Maaningan päivittäistavarakaupan palveluja nykyaikaisen myymälän ja laajemman valikoiman myötä.

Uudessa myymälässä on raikas, avara ja nykyaikainen yleisilme. Uutena myymälässä on pikakassat. Kaupan palvelujen lisäksi myymälästä löytyvät myös Veikkaus ja pakettiautomaatti.

Vastuullinen investointi

Rakentamisessa on kiinnitetty erityistä huomiota vastuulliseen rakentamiseen ja ympäristöasioihin. Tavoitteena on lisätä uusiutuvan energian käyttöä entisestään koko PeeÄssän alueella. Uuden S-marketin katolle on asennettu aurinkopaneelit, oma aurinkovoimala, jonka teho tulee yltämään 20 prosenttia koko S-marketin energian kulutuksesta aurinkoisena kesäpäivänä. Myymälän käyttämästä sähköstä 27 prosenttia saadaan tuulisähköstä.

Myös maalämpö ja kolme porakaivoa tuottavat lämpöä kiinteistölle ja toimivat osana kaupan kylmäjärjestelmää. Valaistus rakennetaan energiatehokkailla led-valoilla. Asioinnin mukavuutta lisäävät myös energiatehokkaat kylmäkalusteet, kun uudet ovelliset kylmäkalusteet pitävät viileän ilman kalusteiden sisällä. Kylmäkalusteissa käytetään kylmäaineena ympäristölle haitatonta hiilidioksidia.

Investointi on kokonaisuudessaan 3,3 miljoonaa euroa. S-Market Maaninka työllistää investoinnin jälkeen noin 10 henkilöä. Uuden S-Marketin ovet avataan asiakkaille 20.5. klo 10:00 ja virallisia avajaisia vietetään myöhemmin.

Hankkeen pääurakoitsijana toimii Tekova Oy ja pääsuunnittelijana on Rakennussuunnittelutoimisto Turunen & Räisänen Oy.

Kiitämme S- Marketin henkilöstöä, rakennusliikettä ja kaikkia rakennusprojektissa mukana olleita. Hanke on sujunut hyvässä yhteishengessä.