Uusi MBA-koulutus vahvistaa turvallisuusjohtamisen osaamista

Laurea-ammattikorkeakoulussa käynnistyy ensi vuonna aivan uudenlainen turvallisuusjohtamisen Smart Security MBA-ohjelma, joka tukee yritysten kokonaisturvallisuuden kehittämistä ja tietoturvallisuuden yhdenmukaistamista. MBA-ohjelma on suunnattu asiantuntija- ja johtamistehtävissä toimiville henkilöille, jotka haluavat syventää turvallisuusosaamistaan ja -johtamistaitoja.

Koulutuksessa opitaan muun muassa johtamaan turvallisuutta osana yrityksen liiketoimintaa sekä ymmärtämään digitaalisen toimintaympäristön turvallisuuden näkökulmasta. Samalla osallistujat saavat konkreettisia työkaluja ja menetelmiä turvallisuusalan projektien johtamiseen ja kehittämiseen.

Laurean yhteistyökumppaneina MBA-ohjelman toteuttamisessa ovat unkarilainen Cyber Services -yritys sekä Elinkeinoelämän Keskusliitto EK:n koulutuspalveluja tarjoava EK-Tieto Oy.

”Turvallisuusalalla tarvitaan laadukkaita koulutusmahdollisuuksia kaikilla eri tasoilla perusopinnoista alkaen. Erityisen tärkeää elinkeinoelämän näkökulmasta on se, että tässä MBA-koulutuksessa turvallisuusalan osaaminen yhdistyy liiketoiminnan ja tulevaisuuden osaamistarpeisiin”, kuvailee EK:n johtava asiantuntija Mika Susi, joka toimii myös yritysturvallisuuden kouluttajana EK-Tieto Oy:ssä.

Työn ohessa suoritettava, 60 opintopisteen laajuinen koulutus on kestoltaan 1,5 - 2 vuotta. MBA-koulutus räätälöidään osallistujille henkilökohtaisesti. Smart Security MBA-ohjelma koostuu kolmesta kokonaisuudesta, joista ensimmäisenä tarjotaan ”Digital Transformation in Security” -opintokokonaisuus.

”Turvallisuusjohtamisen käytännön haasteena on, miten kytkeä turvallisuus ja riskienhallinta mukaan koko henkilöstön arjen toimintaan. MBA-ohjelma auttaa löytämään ratkaisuja tähän haasteeseen”, painottaa MBA-ohjelmajohtaja Soili Martikainen Laureasta.

Laurea-ammattikorkeakoulu on ainoa korkeakoulu, joka tarjoaa turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutusta sekä AMK- että YAMK-tasoisena. Samalla Laurea on myös Suomen johtavia turvallisuustutkimuksen organisaatioita.

Smart Security MBA-ohjelma käynnistyy toukokuussa 2019 ja hakuaika koulutukseen on nyt käynnissä.Lisätietoja osoitteessa www.laurea.fi/securityMBA

Outi Perhiö, MBA-ohjelmapäällikkö, Laurea-ammattikorkeakoulu
Puh. 044 358 5841, outi.perhio@laurea.fi

Mika Susi, johtava asiantuntija, Elinkeinoelämän Keskusliitto
Puh. 050 349 5008, mika.susi@ek.fi

Laurea-ammattikorkeakoulu toimii Uudellamaalla kuudella kampuksella. Opiskelussa Laureassa keskeistä ovat työelämän tarpeista tulevat aidot toimeksiannot, kuten projektit, joiden ansiosta opiskelijamme verkostoituvat jo opiskeluaikanaan ja oppivat tärkeitä työelämässä tarvittavia taitoja. Laurea-yhteisöön kuuluu noin 7 800 opiskelijaa, 500 henkilökunnan jäsentä ja 24 000 alumnia. Laurea on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton yhteisö.

Glamouria ja rajojen ylittämistä: Laurea ja Red Carpet yhteistyöhön14.3.2019 09:25:35 EET | Tiedote

Laurea-ammattikorkeakoulu ja Red Carpet Film Festival ovat aloittaneet yhteistyön. Laurean opiskelijat ovat aktiivisessa roolissa loppukesällä 2019 Hyvinkäällä järjestettävän elokuvafestivaalin järjestämisessä. Yhteistyö perustuu laurealaiseen kehittämispohjaisen oppimisen malliin, jossa opiskelijoiden oppiminen viedään aitoihin työelämän tilanteisiin. -Yritysten kanssa tehtävät kehittämisprojektit ovat Laurealle jo tavaramerkki, kertoo rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski. -Olemme jo vuosikymmenten ajan yhdistäneet oppimisen aitoihin työelämän kehittämishankkeisiin, joista hyötyvät niin opiskelijat kuin toimeksiantajatkin. Sitoutumisemme Red Carpet -festivaaliin on osa Laurean seutukaupunkiyhteistyötä Uudellamaalla. Koulutuksen, tutkimuksen ja aluekehityksen palveluille on suuri tarve Uudenmaan keskeisissä aluekeskuksissa. -Red Carpet -festivaalin periaatteisiin kuuluu erilaisten rajojen ylittäminen, kertoo festivaalin perustaja, taiteellinen johtaja Antti Luusuaniemi. Ideologiamme on