Uusi nuorisomedia Tuplanolla.fi tuo nopean viraalisisällön mobiiliin

Maaliskuun lopussa avattava uusi mobiilimedia tuplanolla.fi tarjoaa nuorelle kohderyhmälle nopeaa viraalisisältöä maailmalta tutulla reseptillä. Tuplanolla.fi tarjoaa lukijoilleen runsaasti testejä sekä viraaliherkkiä listajuttuja.

– Idea lähti ”Suomesta puuttuu oma Buzzfeed” -twiitistä liikenteeseen. Homma eskaloitui aika nopeasti siitä eteenpäin ja nyt olemme uuden sivuston kanssa siinä pisteessä, että avaamme ovet maaliskuun lopussa, sivuston perustaja ja päätoimittaja Ville Kormilainen sanoo.

Tuplanolla.fi-sivuston sisältö perustuu pääosin Buzzfeed-sivustolta tuttuihin konsepteihin, kuten listoihin sekä erilaisiin testeihin. Oma avustajakunta tuottaa kaiken sisällön palveluun.

Sivuston ja perustettavan yhtiön pääomistajina toimii Kormilaisen ohella City Digital Oy ja sarjayrittäjä Ilkka Lavas. Mukana on lisäksi suomalainen yksityissijoittaja.

– Nuorison mediakulutus muuttuu jatkuvasti ja siksi jokaisen mediaperheen pitää uudistua jatkuvasti. Innovointi ja uuden luonti on nykyaikana tekemisen lähtökohta. Tuplanolla.fi on City Digitalin mediaperheen innovaatiolaboratoriossa kehittyvä nuoret kohtaava media ja tuplanollan oppeja jaetaan laboratoriosta muihin mediaperheen medioihin, kertoo City Digitalin sarjayrittäjä Ilkka Lavas.

Projekti on saanut lisäksi tutkimustukea Viestinnän Keskusliiton alaiselta Viestinnän tutkimussäätiöltä.

– Etsimme parhaillaan aktiivisia 15-20 -vuotiaita tyttöjä ja poikia mukaan tutkimukseen, jossa testataan ja haetaan uudelle palvelulle lopullista konseptia. Tarkoitus ei ole laatia kilometrikaupalla tutkimusraportteja, vaan siirtää pikemminkin tutkimustyö heti koodiksi ja käytäntöön, Ville Kormilainen sanoo.

Sivuston tutkimusosuudesta vastaa helsinkiläinen 15/30 Research -toimisto. Tuplanolla.fi rahoitetaan mediamyynnillä.

– Mediamyynti on aikamoisessa murroksessa. Luotan siihen, että asiakkaat haluavat mukaan sisältöön, joten sivuston hengen mukaisesti asiakkaat pääsevät mukaan sivuston listoihin sekä testeihin, Kormilainen kertoo.

Sivuston ensimmäisiin kaupallisiin kumppaneihin kuuluu muun muassa pelijätti Activision.

Lisätietoja:

Ville Kormilainen