Uusi runkolinja 510 muuttuu oranssi-valkoiseksi syyskuun loppuun mennessä

Maanantaina 12.8. aloittavalla runkolinjalla 510, Westendinasema – Herttoniemi, kulkee aluksi busseja myös muissa kuin runkolinjojen tutuissa oranssi-valkoisissa väreissä.

Linjaa liikennöivä Nobina Oy on tilannut linjaa varten kaiken kaikkiaan 24 uutta bussia, mutta kalustonvalmistajan tuotannon ruuhkauduttua kaikki uudet autot eivät ehdi käyttöön, kun linjan liikenne alkaa.

Yhtiö korvaa uuden kaluston vajausta yhdeksällä jo käytössä olevalla bussilla. Linjalla saattaa kulkea esimerkiksi HSL:n sinivalkoisiin tilaajaväreihin maalattuja busseja sekä Nobinan Concordia-väreissä olevia autoja.

Nobina korvaa vanhemmat bussit uusilla, kun kalustotoimitus saapuu. Yhtiö arvioi, että kaikki linjan bussit ovat oranssi-valkoisia viimeistään syyskuun loppuun mennessä.

Kaikki linjalla kulkevat bussit, niin uudet kuin vanhemmatkin, ovat matalalattiaisia teliautoja. Koska 510 on runkolinja, bussiin voi nousta myös keskiovista, oli auto minkä värinen tahansa. Voimassa olevaa lippua ei tarvitse näyttää kortinlukijalle tai kuljettajalle.

Linjan vanhoissa busseissa ei ole kortinlukijaa keskiovilla, joten jos HSL-kortti on tarpeen leimata esimerkiksi arvolipun ostamisen vuoksi, se on tehtävä etuovilla olevalla lukijalla.

Viestintäpäällikkö Virpi Mäkitalo, Nobina Oy, puh. 040 542 5612

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.9.201917.9.2019 15:29:50 EESTTiedote

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2018 arviointikertomuksen johdosta Hallitus päätti antaa syysyhtymäkokoukselle liitteen mukaisen lausunnon lautakunnan tarkastuslautakunnan vuotta 2018 koskevasta arviointikertomuksesta. Lisäksi hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee lausunnon tiedoksi. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Matkalippujen jälleenmyyntiperusteista päättäminen Hallitus päätti hyväksyä HSL:n uudet lipunmyyntiperiaatteet. Uusien periaatteiden mukaan HSL ei enää maksa erillistä myyntiin perustuvaa palkkiota jälleenmyyjille HSL:n lippujen myynnistä. Hallitus myös seuraa uusien jälleenmyyntiperusteiden vaikutuksia HSL:n lipunmyyntiin ja eri asiakasryhmiin. Lisäksi hallitus päättää myöhemmin erikseen periaatteiden soveltamisesta HSL:n omissa palvelupisteissä ja jäsenkuntien perustamissa HSL-palvelupisteissä tapahtuvaan myyntiin. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN HSL:n myyntipisteverkoston käyttöoikeussopimuksen toteuttajien valinta Hallitus päätti val