Uusi Sale-lähimyymälä avattu Oulun Mäntylässä

Sale Mäntylän avajaisia viettiin torstaina 11.8. klo 10. Keskeisellä paikalla Mäntylän kaupunginosassa sijaitseva Sale tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman ja laajat aukioloajat. Vanhan ja jo elinkaarensa päässä olevan myymäläkiinteistön tilalle on rakennettu täysin uusi, laajemman valikoiman moderni ja energiatehokas lähimyymälä.

Salen myymäläpäällikkö Aleksi Tuovila (oik.) joukkoineen odotti innokkaana ovien avaamista.

– Uusi kauppa pystyy entistä paremmin palvelemaan Mäntylän kaupunginosan ja lähialueiden asukkaita. Meille on helppo tulla ja valikoimastamme tulee löytymään juuri alueen asiakkaiden tarpeisiin osuva valikoima. Aiempaa laajemman valikoiman myötä pystymme tuomaan tarjolle reilusti enemmän tuoretuotteita, lähituotteita ja uutuuksia, ja myös esimerkiksi hedelmä- ja vihannesosastolle saadaan tuotua entistä runsaammin ajankohtaisia satokauden herkkuja. Uutta meillä on myös oma paistopiste. Tämä on kotoisa kauppa, josta saa helposti tarvitsemansa ja hyväntuulisen palvelun kaupan päälle, iloitsee Salen myymäläpäällikkö Aleksi Tuovila.

Uusi Sale on pinta-alaltaan noin 1,5 kertainen ja tuotevalikoima koostuu merkittävästi entistä laajemmasta, lähes 10 000 eri tuotteesta. Energiaa ja ympäristöä säästävän myymälän pinta-ala on noin 800 m2. Kaikki myymälän kylmäkalusteet ovat ovellisia ja valaistuksessa on käytetty sähköä säästäviä LED-valaisimia

– Ekologisuuden osalta uudelle kaupalle on asetettu kunnianhimoiset tavoitteet. Myymälä käyttää uusitutuvaa ja itsetuotettua energiaa tuulivoiman, hyötykäyttöön valjastetun kylmälaitteiden lauhdelämmön sekä myöhemmin asennettavaksi suunniteltujen aurinkopaneelien avulla, jolloin kiinteistön arjen ylläpidosta saadaan täysin päästötöntä. Se on iso juttu, joka näin osaltaan toteuttaa Osuuskauppa Arinan asettamaa hiilinegatiivisuustavoitetta vuoteen 2025 mennessä, ryhmäpäällikkö Antti Siuruainen kertoo.

Sujuvan asioinnin helpottamiseksi myymälässä on myös kaksi itsepalvelukassaa, Postin pakettiautomaatti, Veikkauksen palvelut sekä laajat aukioloajat. Sale palvelee arkisin ja lauantaisin 7-22 ja sunnuntaisin 9-22.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti lähes 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Osuuskauppa Arina: Toimialajohtaja Ulla Peltoniemelle lisää vastuualueita 1.9.2022 alkaen1.9.2022 11:00:22 EEST | Tiedote

KTM Ulla Peltoniemi on toiminut Arinan johtoryhmän jäsenenä vuodesta 2005 alkaen, vastaten Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupasta. Vastuualue laajeni 1.9. alkaen sisältämään Maran lisäksi ABC-toimialan ja erikoistavarakaupan Sokos-, Emotion- ja Tälläämö-ketjujen liiketoiminnat. Toimialajohtaja Mikko Polso keskittyy Arinan suurimpaan toimialaan marketkauppaan. Jari Karjalainen siirtyy Arinasta seuraavaan elämänvaiheeseen. Vastuualuelaajennus tukee Arinan päivitettävän strategian toimeenpanoa. Ullan johdolla haetaan synergiaetuja sekä erikoiskaupan ketjujen ja Maran vahvoista palvelukulttuureista että ABC:n ja Maran ravintokaupasta, vahvistaen Arinan keskeistä strategian painopistealuetta asiakaskokemuksen kehittämistä. Ulla on kokenut ihmisjohtaja ja Mara-osaaja. Ulla on käynyt S-ryhmän kaupallisen kenttäkoulutuksen ja täydentänyt osaamistaan mm. strategia- ja palvelumuotoiluopinnoilla. Ulla on toiminut vuodesta 2014 alkaen Oulun Matkailu Oy:n puheenjohtajana.