Uusi Sale Puistolinna avataan Heinäpään sydämessä 5.12.2019 klo 10.00

Osuuskauppa Arina avaa uuden energiatehokkaan Sale Puistolinnan torstaina 5.12.2019 klo 10. Myymälän pinta-ala on vajaa 300 m2 ja tuotevalikoimiin kuuluu 3350 tuotetta. Valikoimissa on otettu huomioon erityisesti alueen asukkaiden toiveita lähiruuan ja erikoisruokavaliotuotteiden suhteen.

Sale Puistolinnan henkilökunta odottaa jo innokkaasti 5.12. pidettäviä avajaisia

Lähipalvelun laaja ja kattava valikoima, sekä hyvä saavutettavuus yhdistyvät uudessa Sale Puistolinnassa

Sale puistolinnan sijainti Heinäpään sydämessä, vilkkaasti liikennöityjen kulkureittien varsilla mahdollistaa nopean ja helpon tavan asioida Sale Puistolinnassa. Sale Puistolinna palvelee omistajia ja asiakkaitaan pitkillä aukioloajoilla vuoden jokaisena päivänä osoitteessa Isokatu 87 B. Myymälä on avoinna maanantaista lauantaihin klo 7-22 ja sunnuntaisin 9-22. Sale Puistolinnasta löytyy oheispalveluina myös Veikkauksen ja Rayn palvelut.

– Uusi Sale Puistolinna palvelee asiakkaitaan avauduttuaan laadukkailla tuotteilla sekä varmistaa tuotteiden hyvän saatavuuden vuoden jokaisena päivänä. Hyvä asiakaspalvelu ja pysyvä kokonaisedullinen hintataso ovat meille kunnia-asioita. Nehän ovat meidän Sale-myymälöiden asiakaslupaus jokaiselle päivälle, ja ne lunastetaan”, lupaa myymäläpäällikkö Victorita Dobre.

Energiaa ja luontoa säästävä myymälä

Sale Puistolinnassa on jo rakennuksen suunnitteluvaiheessa otettu huomioon uudet energiaratkaisut, kuten uudet ekologiset kylmäjärjestelmät, kierrätys ja led-valaistuksen käyttö. Tästä syystä rakennuksen energiakulut pienenevät huomattavasti vastaavan kokoisesta kaupan yksiköstä.

– Osuuskauppa Arina haluaa panostaa omalta osaltaan hiilijalanjäljen ja kulutuksen pienentämiseen. Hyvänä esimerkkinä ovat ovelliset kylmäaltaat ja -kaapit. Kylmyys tuotetaan hiilidioksidilla eli täysin luonnollisella kylmäaineella, joten sillä ei ole vaikutuksia ilmakehän otsonikerrokseen. Samalla kylmyys ei pääse leviämään myymälätilaan, joten myymälässä on mukavampi asioida ja energiaa ei kulu yhtä paljoa myymälätilan lämmittämiseen, kertoo ryhmäpäällikkö Antti Siuruainen.

myymäläpäällikkö Victorita Dobre, p. 044 788 7345, victorita.dobre@sok.fi
ryhmäpäällikkö Antti Siuruainen, p. 044 3135 826, antti.siuruainen@sok.fi

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa lähes 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja yli 170 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea lähes 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa.

Osuuskauppa Arina mukana perustamassa Wanha Raahe -säätiötä22.11.2019 14:50:14 EETTiedote

Raahen vanha kaupunki on yksi Suomen parhaiten säilyneitä 1800-luvun puutalokaupunkeja. Vaikka rakennukset ovat vanhoja, on kyseessä silti vireä osa kaupunkia, jossa sulassa sovussa elävät sekä alueen asukkaat että yritykset. Wanha Raahe koostuu noin 150 päärakennuksesta ja noin 200 piharakennuksesta. Asemakaavalla suojeltua Raahen vanhaa kaupunkia kehittämään ja tukemaan perustettiin tällä viikolla Wanha Raahe -säätiö.

Omistajat päättivät Kannustajat-tuen saajat – Arina lahjoitti jälleen 50 000 € tukipotin25.10.2019 15:55:32 EESTTiedote

Osuuskauppa Arina lahjoitti vuonna 2019 Kannustajat-tukea yhteensä 100 000 €. Tukea jaetaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä, á 50 000 € kerrallaan. Syksyn Kannustajat-tuen saajat on nyt valittu 55 ehdokkaan joukosta ja tukipottia pääsi jakamaan tällä kertaa 22 yhteisöä. Suurimman potin nappasivat tänä syksynä Hope ry Oulusta ja Pohjois-Suomen autismin kirjo ry.