Uusi Sellmer & Co yhdistää myynnin, markkinoinnin ja asiakasdatan

Sellmer & Co on mainostoimisto Miller & Leanin, Rainmakerin sekä Asiakastiedon tuore yhteishanke, joka yhdistää myynnin, markkinoinnin sekä asiakasdatan samaan palveluun. Uusi palvelu lupaa nopeaa kassavirtaa ja parempaa tietoa markkinoilta.

Petri Matero (Miller & Lean), Kim Lehtola (Rainmaker) sekä
Rami Meling (Suomen Asiakastieto) ovat perustaneet Sellmer & Co -yhteishankkeen.
Petri Matero (Miller & Lean), Kim Lehtola (Rainmaker) sekä

“Tavoitteenamme oli nyt vastata erittäin nopeasti yritysten myynnin haasteisiin, mutta samalla luoda uusi ja ketterä toimintamalli myynnin ja markkinoinnin ostamiseen koronan jälkeiseenkin aikaan. Olemme rakentamassa muutoksen keskellä uutta myynnin ja markkinoinnin yhdistävää kulttuuria”, kertoo mainostoimisto Miller & Leanin strategi Petri Matero.

Sellmer & Co -palvelun perustana on ketterään toimintaan nojaava prosessi, jossa myytävää tuotetta tai palvelua kehitetään yhdessä asiakkaan kanssa heti ensi metreiltä ja testataan markkinoilla tehokkaalla tutkimusmetodilla. Nopeimmillaan asiakkaan palvelua päästään myymään jo viikon sisällä aloituksesta. Kaiken kehitystyön keskiössä ovat olleet asiakastarpeet ja toiveet, joita jokainen mukana oleva yritys on kuullut vuosien saatossa.

“Kolmen yrityksen yhteisoperaatio on myös osoitus kaikille korona-ajan haastamille yrityksille yhteistyön tärkeydestä. Kehittämällä uutta liiketoimintaa toisiaan täydentävillä osaamisalueilla voimme tarjota töitä varmemmin myynnin ammattilaisillemme ja myös uutta kasvua asiakasyrityksillemme”, toteaa Rainmakerin myyntijohtaja Kim Lehtola.

“Laadukkaan asiakasdatan merkitys on kasvanut entisestään, kun potentiaalisille asiakkaille suunnataan kiihtyvässä määrin kaupallista viestintää. Pystymme myös segmentoimaan todella tarkkaan eri kohderyhmiä ja tällä työllä pyrimme varmistamaan tulosten laatua”, lupaa Asiakastiedon kehitysjohtaja Rami Meling.

Sellmer & Co -palvelu ratkaisee markkinoilla pitkään kyteneen tarpeen markkinoinnin ja myynnin saumattomasta yhdistämisestä ja nopeasta reagointikyvystä. Palvelun taustalla vaikuttavat toimijat vannovat asiakasymmärryksen nimiin liiketoiminnan kehittämisen veturina. “Kysyntää tälle on ollut jo pitkään, mutta vasta nyt viime viikkojen muutos pakotti meidät laittamaan asioihin vauhtia”, toteaa Matero. Todistaakseen omien oppiensa toimivuutta Sellmer & Co konseptoitiin ja nostettiin toimintaan alle kahdessa viikossa. Ensimmäiset asiakastyöt ovat jo käynnissä.

Palvelu on suunnattu niin B2B- kuin B2C-markkinoilla toimiville yrityksille. Myös urheiluseurojen ja kansalaisjärjestöjen valtakunnalliset varainhankintaorganisaatiot ovat yhtenä merkittävänä asiakaskohderyhmänä.

Taustatietoa:

1. Mainostoimisto Miller & Lean on Helsingissä ja Oulussa toimiva ketteriin menetelmiin erikoistunut markkinointiviestinnän toimija.

2. Rainmaker on myynnin ja asiakaspalvelun asiantuntijayritys, joka työllistää noin 2000 alan ammattilaista.

3. Suomen Asiakastieto on asiakasdataan ja -luokituksiin erikoistunut yritys, joka toimii kaikissa Pohjoismaissa.

Lisätietoja antavat:
Petri Matero, Miller & Lean, strategi, petri.matero@sellmer.fi. 044 373 7376

Kim Lehtola, Rainmaker, myynti- ja markkinointijohtaja kim.lehtola@rainmaker.fi, 040 040 6870

Rami Meling, Suomen Asiakastieto, kehitysjohtaja, rami.meling@asiakastieto.fi, 040 838 4380

Petri Matero (Miller & Lean), Kim Lehtola (Rainmaker) sekä

Vetter Communications Oy tarjoaa kokonaisvaltaisia viestintäratkaisuja yritysmaailman tarpeisiin – suomeksi, englanniksi, ruotsiksi ja saksaksi.

Kyselytutkimus paljastaa: Suomen vuorotyöläisistä 40 % on irtisanoutunut työstään, koska ei saanut esimieheltään työvuoroja riittävän ajoissa22.9.2020 08:00:00 EESTTiedote

Maamme eniten some-seuraajia kerännyt asianajotoimisto jatkaa alan mullistamista: Lakitupa-auto lähtee kiertämään Suomea26.8.2020 10:00:00 EESTTiedote

Tamperelainen VisionLaw haluaa rikkoa myyttejä perinteisestä asianajotoimistosta. Yhtiön helposti lähestyttävässä Lakitupa-autossa lakimies neuvoo asiakkaita liikkuvassa toimistossa. Auto kiertää syyskuun alussa Jyväskylässä, Kuopiossa, Hämeenlinnassa, Parkanossa, Seinäjoella ja Vaasassa. Lisäksi VisionLaw’n digitaalinen kokonaisuus mahdollistaa juristipalvelut täysin etänä.

18 % Suomen vuorotyöläisistä kertoi menneensä sairaana töihin korona-aikana; yli kolmannes pelkäsi menettävänsä työpaikkansa, jos jäisi pois työvuorosta11.6.2020 12:00:00 EESTTiedote