Uusi Skangasin hallituksen jäsen on nimitetty

Skangasin ylimääräinen yhtiökokous on keskiviikkona 5.7.2017 nimittänyt Hans von Uthmannin Skangasin hallituksen uudeksi jäseneksi.

Skangas on Gasum Oy:n tytäryhtiö, jonka osakkaina ovat Gasum Oy  (70 %) ja norjalainen Lyse Energi AS (30 %).
Skangas on Gasum Oy:n tytäryhtiö, jonka osakkaina ovat Gasum Oy (70 %) ja norjalainen Lyse Energi AS (30 %).

Hans von Uthmann on hallitusammattilainen, jolla on vankka kansainvälinen kokemus energiasektorilta ja myös öljy- ja kaasualalta. Hän on aiemmin työskennellyt Vattenfall AB:n varatoimitusjohtajana ja Pohjoismaiden johtajana. Sitä aiemmin hän on toiminut Duni AB:n toimitusjohtajana, AB Svenska Shellin toimitusjohtajana ja Fortumin hallituksen jäsenenä.

LNG-yhtiö Skangas on johtava toimija Pohjoismaiden LNG-markkinoilla. Yhtiö toimittaa nesteytettyä maakaasua eli LNG:tä merenkulun, teollisuuden ja raskaan maaliikenteen tarpeisiin. Skangas on Gasum Oy:n tytäryhtiö, jonka osakkaina ovat Gasum Oy  (70 %) ja norjalainen Lyse Energi AS (30 %).

Lisätietoja:
Johanna Lamminen, hallituksen puheenjohtaja, Skangas
puh. 020 44 78 661 (johdon assistentti Henna Walker)

Olga Väisänen, johtaja, viestintä, Gasum
puh. 040 55 40 578, etunimi.sukunimi@gasum.com