Uusi Skangasin hallituksen jäsen on nimitetty

12.7.2017 09:58 | Skangas Oy

Skangasin ylimääräinen yhtiökokous on keskiviikkona 5.7.2017 nimittänyt Hans von Uthmannin Skangasin hallituksen uudeksi jäseneksi.

Skangas on Gasum Oy:n tytäryhtiö, jonka osakkaina ovat Gasum Oy  (70 %) ja norjalainen Lyse Energi AS (30 %).
Skangas on Gasum Oy:n tytäryhtiö, jonka osakkaina ovat Gasum Oy (70 %) ja norjalainen Lyse Energi AS (30 %).

Hans von Uthmann on hallitusammattilainen, jolla on vankka kansainvälinen kokemus energiasektorilta ja myös öljy- ja kaasualalta. Hän on aiemmin työskennellyt Vattenfall AB:n varatoimitusjohtajana ja Pohjoismaiden johtajana. Sitä aiemmin hän on toiminut Duni AB:n toimitusjohtajana, AB Svenska Shellin toimitusjohtajana ja Fortumin hallituksen jäsenenä.

LNG-yhtiö Skangas on johtava toimija Pohjoismaiden LNG-markkinoilla. Yhtiö toimittaa nesteytettyä maakaasua eli LNG:tä merenkulun, teollisuuden ja raskaan maaliikenteen tarpeisiin. Skangas on Gasum Oy:n tytäryhtiö, jonka osakkaina ovat Gasum Oy  (70 %) ja norjalainen Lyse Energi AS (30 %).

Lisätietoja:
Johanna Lamminen, hallituksen puheenjohtaja, Skangas
puh. 020 44 78 661 (johdon assistentti Henna Walker)

Olga Väisänen, johtaja, viestintä, Gasum
puh. 040 55 40 578, etunimi.sukunimi@gasum.com

ULTRAMODERNA 5 800 KUBIKMETERS LNG-BUNKERFARTYG CORALIUS DÖPT23.5.2017 13:21Tiedote

Coralius, det första flytande naturgas, LNG-tankfartyget för bunkringsverksamhet och feedertransporter byggt i Europa, döptes 23 Maj 2017 av Skangas styrelseordförande och vd för Gasum Johanna Lamminen. Fartyget beställdes av dess ägare Anthony Veder och Sirius Rederi 2015 och byggdes av Royal Bodewes. Det nya fartyget kommer att erbjuda LNG-bunkringstjänster för Gasums dotterbolag Skangas, vars huvudsakliga verksamhetsområde är Nordsjön, Skagerrak och Östersjön. Med det nya fartyget kommer Skangas att kunna betjäna sina kunder ännu bättre i alla hamnar i de nordiska länderna.

ULTRAMODERNI 5 800 KUUTIOMETRIN LNG-BUNKRAUSALUS CORALIUS KASTETTIIN23.5.2017 11:03Tiedote

Kaikkien aikojen ensimmäinen Euroopassa rakennettu nesteytetyn maakaasun eli LNG:n bunkraus- ja jakelualus Coralius kastettiin 22 päivä toukokuuta 2017. Aluksen kastoi Skangasin hallituksen puheenjohtaja ja Gasumin toimitusjohtaja Johanna Lamminen. Coraliuksen omistajat Anthony Veder ja Sirius Shipping tilasivat aluksen vuonna 2015, ja se rakennettiin Hollannissa Royal Bodewesin telakalla. Uusi alus tarjoaa LNG-bunkrauspalveluja Gasumin tytäryhtiölle Skangasille ja operoi lähinnä Pohjanmerellä, Skagerrakin alueella ja Itämerellä parantaen Skangasin kykyä palvella asiakkaita satamissa kaikkialla Pohjoismaissa.

ULTRA-MODERN 5,800 CBM LNG BUNKER VESSEL CORALIUS NAMED IN CEREMONY23.5.2017 10:54Tiedote

Coralius, the first European built LNG, liquefied natural gas, bunker and distribution vessel was named Monday 22 May by Johanna Lamminen,Chair of the Board of Skangas and Chief Executive Officer of Gasum. The vessel was commissioned by owners Anthony Veder and Sirius Shipping in 2015 and was built by Royal Bodewes. This new vessel will offer LNG bunkering services for Skangas, a subsidiary of Gasum, mainly operating in the North Sea, the Skagerak area and the Baltic Sea. This way Skangas will serve customers’ better in all harbours in Nordic countries.